۶ پاسخ

منم همین الان گداشتم برا افطار ...برنج نیم دونه گداشتم با آب و آبشون یکم زیاد میریزم ک قشنگ له بشه ...نصف قاشق نمک هم ریختم ..۱ یاعت تا ۱/۵ساعت ب دلش بجوشه و نرم بشه در آخر یکم‌کره و شیر میریزم یم و جوش خورد خاموش میکنم... ی تیکه نبات هم میندازم .البته ما شیر برنج و شیرین دوست داریم .
وااای دهنم آب افتاد و گشنمم هست

برنج با مقدار کمی اب بزار بپزه ی ریزه نمک بریز خیلی کم هر چند دقیقه هم بزن حالت کته بگیره دیدی ابش کمه داره ته میگیره دونها له نشدن اب سرد اضاف کن هم بزن که له له بشن برنجا حالت کته سفت گرفت بعدش شیر به اندازه ای اضاف کن که غلظت دلخواهت ی قاشق کره حیوانی دوقاشق خامه صبحانه کمی نبات بنداز داخلش چندتا غل زد خاموش کن

من دیروز درست کردم ی پیمونه برنج و با یکم اب گذاشتم خوب بپزه بعد ک قشنگ پخت ۵ پیمونه شیر اضاف کردم بعد ۴..۵ قاشق شکر گذاشتم یکم جا بیفته هم زدم بعد با گوشتکوب برقی میکس کرذم یکم ک قشنگ برنجش له بشه
بعد گلاب و وانیل زدم دیدم خودشو گرفت خاموش کردم
شما میتونی نصف پیمانه برنج با ۳ لیوان شیر بپزی مقدار کمتر

برنج رو بشور بعد بزار با آب پخته شه بعد ک ابش تموم شد شیر و شکر پودر هل و گلاب بزن

نيم دانه محلي رو كامل بشور بعد با مقداري آب بذار بپزه تا حدي كه نرم شد بعد شير اضافه كن مجدد تا لعاب بندازه
ما در نهايت با شيره خرما يا شيره انگور ميخوريم خيلي خوشمزه ميشه

من برنجو میذارم کامل میپزه البته نیم دانه بعد که آبش خشک شد با گوشتکوب میکوبم له میشه شیر ماجان میزنم با خرما و کمی گلاب و کره و دارچین

سوال های مرتبط

مامان دخملی ناز مامان دخملی ناز ۲ سالگی
مامان آریا مامان آریا ۱ سالگی
مامان آنیا کوچولو🍓 مامان آنیا کوچولو🍓 ۲ سالگی