آزمایش بیوشیمی – غربالگری سهماهه دوم
🔹 جدول بالا:
مارکرها (Marker):
Free β‑hCG → مقدار اندازهگیری شده: 46.84 IU/ml
AFP (Alpha‑fetoprotein) → مقدار: 53.4 IU/ml
uE3 (Unconjugated Estriol) → مقدار: 1.13 nmol/l
نتیجه غربالگری:
Trisomy 21 (سندرم داون): غربالگری منفی (Screen Negative)
یعنی خطر ابتلا به سندرم داون پایین است.
🔹 بخش نمودار (Clinical Results):
نمودار نشان میدهد مقادیر اندازهگیریشده در محدودهی طبیعی قرار دارند و پایینتر از سطح خطر هستند.
سه ستون مربوط به مقادیر ریسک برای:
Trisomy 21 (سندرم داون)
Trisomy 18 (سندرم ادواردز)
NTD (نقصهای لوله عصبی جنین)
🔹 یادداشتها (Remarks):
بر اساس ریسک سهماهه دوم، نمونه در هفتهی 15 تا 19 باید ارسال شود تا برآورد نهایی ریسک انجام گیرد.
ریسک بیوشیمیایی برای T21: برابر با 1 در 1379 (یعنی احتمال بسیار کم).
برای Trisomy 18 (T18) و سایر ناهنجاریها نیز ریسک کمتر از حد برش غربالگری (Cut‑off) است.
این بیمار در هفتهی 16 بارداری آزمایش داده است.
🔹 نتیجه نهایی (Conclusion):
✅ نتیجه منفی برای غربالگری Trisomy 18 و Trisomy 21
➤ این یعنی ریسک ابتلا جنین به سندرم داون (Trisomy 21) یا سندرم ادواردز (Trisomy 18) بسیار پایین است.
✅ همچنین هیچ نشانهای از ناهنجاری لوله عصبی جنین دیده نشده است.
(در پایین یادآوری شده که «نتیجهی منفی غربالگری، احتمال بیماری را رد نمیکند اما احتمال وقوع آن بسیار کم است».)
🩺 خلاصه نهایی:
👶 آزمایش سهگانه (Triple Test) طبیعی و منفی گزارش شده.
🔬 هیچ شواهدی از سندرم داون، سندرم ادواردز یا مشکلات لوله عصبی دیده نمیشود.
📅 انجام آزمایش در هفتهی 16 بارداری بوده و همه نتایج در محدوده کمخطر قرار دارند.
مامان توت فرنگی میشه آنتی من رو هم ترجمه کنی ؟
فروغ جان سونوت هم مشکل داشت یافقط آزمایشت؟
بابا نترس هیچی نیست چون فامیلی ریسک داده دفع قبل هم بچت سقط شده ابنجور زدن نترس همش خوبه ازدواج فامیلی برا همین الکی ریسک زده که ازمایش سلفری بدی
نرماله اما ریسک تریزومی متوسط هست که توصیه شده بین هفته ۱۵ تا ۱۸ ازمایش بدی احتمالا یا دکترت یه سلفری بفرسته یا کوواد مارکر نگران نباش عدد های mom نرماله احتمالا ریسک فاکتور دیگه داشتی که ریسک رو متوسط نشون داده
بعضیا سنشون مثلا بالای ۳۰ باشه دستگاه کلا خود به خود ریسک رو بالا حساب میکنه اما بچشون سالمه
ریسک زده...سلفری بده دراسرع وقت...هرچ زودبدی بهتره
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.