۲۱ پاسخ

فلفل دلمه
زعفرون دارچین🤣

شما بگو چطوری درست میکنی تا راهنماییت کنیم عزیزدلم

صبر و حوصله علاقه و ارامش

اشپزی باید باعشق وحوصله دریت کنی من همیشه ازصب صب میزارم

اول حوصله
ادویه خوب
الیت خوبه
رب گوجه خوب سرخ کن

بنظرمن یکی از رازهاش با عشق و علاقه و صبرو حوصله غذا پختنه

صبر و حوصله

ادویه بزن هم بوی بهشت میده و هم خوشمز میشه

ادویه خاصی که نمیزنم. فقط برا قرمه سبزی از سبزی مارکت ادویه قرمه سبزی میگیرم. به عدس پلو زعفران و دارچین میزنمـ
مثلا برا خورشت قیمه. دوتا دونه هل یه تیکه چوب دارچین رو میندازم داخل یه کم گلاب با یه مقدار زعفرون. چهل دقیقه اخر پخت بهش اضاف میکنم

تا ب آشپزی علاقه نشون ندی نمیتونی خوشمزه بپزی هر غذایی ادویه و قلق خاص خودشو داره

ادویه خیلی مهمه مثلا واسه مرغت حتما سرخ کن مرغاتو زعفرون کره استفاده کن رب هم‌نه‌کم بزن نه زیاد اگر توش چندتا حبه سیر ،فلفل دلمه ،هویج ،الو بخارا بزنی خوب میشه طعم عطر میده هرکدوم داشتی بزن
ابلیمو هم اخرش یا وسطش بزن ک رنگ زعفرونت نگیره،
خورشت ها ابگوشت هم هرچی بیشتر روزگاز باشه نم نم بپزه جاافتاده تر میشت خوش طعم تر ،به قیمت همیشه چوب دارچین بزن یه قاشق گلاب اخرش یه دونه هم‌هل بساب بزن رب شو اولش با لپه تف بده قیمه باید قرمز باشه خوب
ابگوشت هم ما قمیا دنبه میندازیم‌توش با گوشت حسابی و...هرچی خاستی بیا پی وی بگمت من از ۹سالگی اشپزی میکردم

خورش قیمه چوب دارچین و هل با زعفرون یک کوچولو در آهر که میخوای خاموش کنی
قرمه سبزی هم ترخون خشک پودر لیمو
بعد میتونی ادویه هر خورشتی رو بخری نیم ساعت اخربزنی عالی میشه

استرس نداشته باش
ادویه و نمک و رب گوجه ب اندازه بزن
بذار غذاهات کامل بپزه
همیشه همچیو آبپز نکن اولش حداقل پیاز و رب گوجه و ادویه رو باهم تفت بده بعد بقیشو سرخ نکردی هم اشکال نداره

نکاتشو فهمیدی به منم بگو منم افتضاحه وضعیتم🤣💔
انگار به زور غذا میپزم بخدا

کلا زردچوبه و نمک و فلفل پیاز سرخ شده زیاد غذا رو خوشمزه میکنه
اما باید یاد بگیری چی چه طعمی به غذات میده تا خوشمزه بشه
فلفل دلمه هویج سیر پیاز اینا برای طعم غذاست
بگو چه غذایی میخوای بپزی بهت توضیح بدم

عزیزم ادویه تازه خیلی اثر داره،ادویه به اندازه بزن ادویه زیادی هم غذا رو بد میکنه،مواد اولیه تازه و خوب خیلی اثر داره،شعله کم،پیاز به نظرم خیلی نقش مهمی داره،رب گوجه رو خوب تفت بده،اب خورشت کم بریز اگه نیاز داشت باز بریز که بی مزه نشه

یعنی بوی غذات هم بد میشه؟

مونده چی بپزی یکیشو بگو مثال

عزیزم اگه زیاد سعی کنی خیلی خوب میشه من غذاهام معرکه است

هرغذایی فرق میکنه خب چ غذایب من دستپختم خوبه بگو کمکت کنم

منم مثل تو🥲😫

سوال های مرتبط