گندم پوست کنده نخود لوبیا عدس همه رو خیس کن چندساعت یکبار ابشو عوض کن برا اندازه شم هر پیاله حبوبات دو یا سه پیاله کندم بریز اول گندم بزار بالا بعد حبوبات اضافه کن بزار با حرارت کم بپزه فقط زیاد هم بزن لعاب گندم زیاده نمک زردچوبه فلفل سیاه قلم بریز خوشمزه میشه
برا تزیینش کشک پیاز نعنا داغ بریز
حبوبات عدس لوبیا نخود لوبیا چیتی لوبیا قرمز نخود سالم اینا رو ب انداره هرچقدر میخوای خیس کن از شب قبل
گندم هم خیس کن بعد ک 1روز خیس خوردن گندم جدا بذار بپزه ک نرم بشه حبوبات هم بپز فقط عدس جدا بپز با اونا نذار ک له میشه تو پختن دوستداری با کله پاچه یا مرغ یا گوشت نداری هم اشکال نداره نمیخواد پیاز داغ خیلی زیاد بگیر نعنا و کشک هم بریز بعد همه وسایلای ک پختی بریز داخل پیاز داغ
پیاز و با ادویه ها سرخ میکنی بعدش گندم و حبوباتی که از روز قبل خیس کردی رو اضاف میکنی
من گوشتشم شب قبل پخته کردم و ریش ریش کردم
بعد گوشت و آب گوشت و آب قلمم با حبوباتش اضاف کردم
دیگه باید بزاری بجوشه و هم بزنی تا زمانی که لعاب بده و آماده بشه
ما اینجوری پختیم
حبوبات نخود و لوبیا رو خیس کن بعد قلمم جدا بپز از استخون جدا کن..
گندمو بزار بپزه یکی دو ساعت بعدش حبوبات و اضافه کن وقتی همه پختن قلمتو اضافه کن بعد پیاز داغ کن و زردچوبه فراوون بریز توی اشت نمکم ب اندازه بزن..
من شب گذاشتم تا صب ساعت شش و هفت تا بکشم توی ظرف و پک اماده کنم برا ظهر حاضر شد و داذم ب فامیلا
آخه ما بدجنسیم😂😂😂😂به خدا بلد نیستم تو ذرهبین سرچ کن میاره
ما آش دوغ درست میکنیم ،بعضیا آش رشته درست میکنن
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.