یک لیوان برنج خوب بشور با دولیوان شیر و دو لیوان آب بزار بپزه(میتونی کلا آب بریزی اما با شبر خوشمزه تر میشه) وقتی برنج له شد اصطلاحا شکفت یک لیتر دیگه شیر رو یک لیوان یک لیوان اضافه کن صبر کن لیوان قبلی بجوشه بعد جدید بریز. بعد ۵۰ گرم کره اضافه کن بهش و شکر(هرچقد دوست داریشیرین باشه.من یک لیوان میریزم)کره بخاطر اینه که شکر ریختی ته نگیره. صبر کن شکر حل بشه بعد قاشق بکن داخل شیر برنجت در بیار انگشت بکش رو قاشق اگه رد انگشتت بمونه یعنی غلظتش خوبه. خاموشش کن یکم که از گرما افتاد یه خامه صبحانه رو بریز تو یه کاسه ،یذره از شیر برنجت بریز داخلش خوب حل کن بعد بریزش تو قابلمه. خامه خیلی خوشمزه ش میکنه. یکی دو قاشق هم گلاب بریز.
هر چقدر شیرش و زمان پختش بیشتر باشه لعاب دار و خوشمزه میشه.
بهتره با برنج نیم دانه ایرانی بپزی.
اول برنج رو با آب بذار خوب بپزه اگه دیدی آبش کشیده شد آبجوش بریز، وقتی کامل پخت و له شد شیر داغ رو کم کم اضافه کن.برای یک کیلو شیر بیشتر از دوتا پیمانه کوچیک نباشه برنجت.
برای عطر و طعمش هم میتونی هل دم کرده ، عرق شاهسپرم یا بادرنجبویه یا حتی وانیل آخر سر اضافه کنی یه قاشق بذار تو پیاله از هر طعم دهنده ای خواستی یکم اضافه کن مزه کن خوشت اومد همونو به کلش بزن.
#آشپزی #شیربرنج
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.