۶ پاسخ

عزیزم نخود پخته لازم داری دوغ و سبزی اش دوغ یکم ارد با سیر
یکمم برنج اول برنج بریز رو دوغ بزار بپزه یا یدونه تخم مرغ بزن بهش کامل هم بزن یا اگه نزدی کلا رو گاز باید هم بزنی تا جوش بیاد وگرنه دوغت خراب میشه اردم اولش بریز و قشنگ هم بزن بعد ابنکه برنجت پخت نخود و سبزی شو بریز جا بیوفته

اول برنج و حبوبات (عدس و نخود و لوبیا) پخته رو میزاریم با آب بپزه بعد ک آبش خشک شد دوغ رو اضافه میکنیم و مدام هم میزنیم تا جوش بیاد بعد تره کوهی و شوید به دلخواه سبزی میریزیم و زرد چوبه و یکم فلفل و نمک پیاز داغ با نعناع داغ جدا درست میکنیم عالی میشه اینجوری. اش دوغ ترک قشقایی اینجوریه😋

ما اینطوری درست میکنیم، اول اب میزاریم جوش بیاد بعد سبزی آش و برنج شکسته یا جو رو میریزیم، میزاریم کامل بپزن، بعد لوبیا و نخود و عدس پخته اضاف میکنیم بعدم دوغ، هم میزنیم تا اش قُل بخوره، نمکم اضاف میکنیم، پیاز داغ و سیرداغ و نعنا داغم اضاف میکنیم اخر سر

عصاره مرغ 🤔🤔

والا خوندمشون به نظرم عجیب غریب اومد 😄
من مامانم دوغ میریزه بعد برنج میریزه تا لحظه جوش هم میزنه وقتی جوشید نخود و سبزی و سیر فراوان اضافه میکنه
عصاره مرغ اینا نشنیدم 😕
فقط سیرشو زیاد بزن حتی میتونی رنده کنی موقع سرو بریزی رو اش

سبزیش گشنیزو شیویده فقط هیچی دیگه نزن برنج سبزی سیرو ریز خرد کن باهم قشنگ بپزن سیرش هرچی بیشتر خوشمزه تر پختن نخودتم که قشنگ پخته شده بهشون اضابه کن دوغتم ترش باشه خوشمزه میشه دوغو یکی بریزه یا خودت بریز هی هم بزن تا موقه جوش میتونی دوسه تام عصاره مرغ بهش بزنی خوشمزه میشه دوغش جوشید زیرشو کم کن جا بیفته قشنگ زیاد من هیجوق تخم مرغ ارد اینا نمیزنم برتج خودش لعاب میده ترشیش کم بود ابلیمو بزن اخخخ دلم خواس😂😂😂

سوال های مرتبط