ماست هم میتونی درست کنی گلم…
اره یک ساعت اول جاش گرم باشه
یک ساعت دوم خیلی خنک
ماستشم خوب میشه عزیز....اگه میخوای پنیر کنی باید بذاری بجوشه وقتی جوشید ی ربع بهش کمی سرکه اصافه کن شیره ب صورت جمع شده درمیاد انوقت اونو میریزی تو پارچه نازک بعد میذاری تو ابکش ابش درمیاد روشم ی چیز سنگین بذاری راحتر درمیاد
ماست درس کن بعد باهاش کره درس کن
دستگاه کره گیر بخر
شیر رو بزار روی حرارت
در حدی شیرت گرم بشه که دستتو چند ثاتیه نگه داری بتونی تحمل کنی داغیشو خاموشش کن
برای ده کیلو شیر دوتا قرص پنیر بنداز رو توی ی نصف لیوان آب حل کن با ی قاشق نمک
قرص حل شده رو بریز توی شیرت یکساعت دور قابلمه شیرتو پتو بپیچ
یکساعت بعدی بزار ی جای خیلی سرد مثل یخچال بعد
ی روسری نازک رو تمیز بشور پهنش کن بروی ابکش زیر ابکشت هم قابلمه بزار
بعد شیرت که پنیر شده رو بریز توی روسری و روسری رو گره بزن
هر ده دقیقه روسری رو باز کن و پنیرتو وسط جمع کن
درحدی که سفت شد که تونستی با چاقو ببریش
دیگه بزار کف سینی و برشش بده بعد هرتکه رو بزن تو نمک زبر و بچین توی ظرفت
ی روز بعدشم یکم از آب پنیری که توی قابلمه مونده برات رو بریز روی پنیرتت
نوش جان
قرص پنیر بزن ، ماست کنی زود ترش میشه
ماست راحت تره
بزار بجوشه دو سه قاشق توش سرکه سفید بزن زیرشو خاموش کن بریز تو کیسه تمیز بزار تو ابکش توشم یکم نمک به ذاعقه خودتون بریز تپش تخم گشنیز زیره تخم سیاه هم بزن خیلی خوشمزه میشه
ماست هم درست کن گلم
سلام
شیر بچشون بزار خنک بشه یعنی انگشت زدی یکم گرم باشه .واسه دو کیلو شیر نصف قرص پنیر با ی قاشق سرکه قاطی میکنی میزاری میمونه بعد چند ساعت میریزی تو کیسه بعد میزاری ابش میره بعدم ی چیز سنگین میزاری روش تا پهن بشه
ماست دوغ پنیر حتی کره هم میتونی بگیری
ماست درست کن الکی شیرو خراب نکن دختر
بزن گوگل میاره ماست هم میشه درست کنی
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.