در اصل بارداری باعث اینا میشه. ولی خب در سزارین سایز واژن بزرگ نمیشه شاید کمتر هم بشه به خاطر هورمون ها.
ولی افتادگی و پارگی بخاطر تحمل وزن نوزاد و مایع دورش در طول دوران بارداریه.
البته اگه زایمان طبیعی راحتی نداشته باشید قطعا بیشتر این احتمال وجود داره.
باید دکتر بدنت رو معاینه بکنه ببینه برای زایمان طبیعی مناسب هست یا نه
اگر پای کشیده، وزنکم، شکم کوچک، وزن نوزاد زیر 3500، لگن مناسب، بدن آماده و ورزش رو دارید طبیعی خیلی بهتره وگرنه سزارین
من اولی سز بودم الان دومی هم اینه جلوم گذاشتم نمیدونم چرا اینقد اویزون و زشت و داغونه بنظرم خودش تعداد زایمان ها چه سز چه طبیعی بی ریخت تر میشه
برای بعضیا ممکنه پیش بیاد بدن با بدن فرق داره
من دیروز تو مهد پسرم با دوتا از مامانا داشتیم درمورد زایمان صحبت میکردیم دوتاشون متاسفانه دچار افتادگی رحم و عفونت شدید شده بودن میگفتن رحممون رو با دست فشار میدیم داخل عفونت هم کرده بودن میگفتن مجبور شدن قسمت عفونت رو بردارن و دوباره بخیه بزنن ،ولی در کل بدن با بدن فرق این اتفاق ها قرار نیست برای همه بیوفته
برای همه اینطوری نیست واقعا یسری ها اوکی و راحتن یسری ها هم کلی مشکلات دارن بستگی به روز زایمانت و دکترت و بدن خودت داره… حقیقتا من که ریسک نمیکنم و تصمیمم به سزارین هست
نگاه کن یکی از علتاش اینه بجای اینکه بچه با زور تو بیاد ماما برای اینکه زودتر بشه فرایند و گاها به درخواست مامان میوفته روی شکم و فشار میده این کار احتمال افتادگی رحم زیاد میکنه ولی داستان واژن با افتادگی رحم متفاوته. نگرانی بجاییه ولی اگ نگران کیفیت رابطه ات هستی در بدترین حالت اگه با ورزش کگل و تقویت لگن مشکل رفع نشد با عمل ترمیمی از اولم بهتر میشه. ولی خب هیچ وقت اون هفت لایه شکم و رحمی ک برش خورده مثل اول نمیشه😑
منم شنیدم
نه کی گفته. بدن با بدن فرق داره. من خیلی هم راضی بودم واژنمم تنگتر شده بود
افتادگی رحم اره اکثرا میگیرن ولی به مرور زمان همین اولش نه اکثر خانومای قدیمی الان نمیتونن دستشوییشونو کنترل کنن بخاطره افتادگیه
ولی بازم یه سریا هستن که میگن نه نمیشه و اینا
خب دیگه وقتی اون همه آمپول فشارو زور میزنی معلومه تاثیر میذاره
نههههه🫠
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.