۲۳ پاسخ

علیرضا پسرم ولی ۳ سالش بود غذا خیلی کم می خورد گلوش درد می گرفت
بردم تل شو گرفتم از گلوش دونه گیلاس در اومد
از اون موقع که الان ۶ سالشه خدا رو شکر غذاشو کامل می خوره

لوزه نداره؟

با اینکه زیاد اعتقاد ندارم اما تُل نشده؟ ازمایش خون دادید همه چیز اوکیه؟

ممنون همچنین پسر تو 😘
عزیزمممم😁
باز ما تخت پاشا رو کنار تخت خودمون گذاشتیم از اول تو تخت میخوابه
ولی گاهی شبا لج میکنه ک بابا نیاد اینجا
میگه این تخت من و تو هست😁
طفلی باباهه تو‌اتاق دیگه میخوابه
ب قول این مثل .. تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود
بچه مادرو پیر میکنه والا
خدا حفظشون کنه واسمون

مال منم همینه بخدا یبار دیگه هیچی نخورد بردم تو حموم اب بازی کرد چند قاشق بهش دادم
کاری کرد این بچه با من که من هرگز به دومی فکر نکنم

مامان پاشا احتمال زیاد پسرت تل شده چون یکی از علائمش اینکه موقع قورت دادن غذا خیلی مکث میکنن و به سختی قورت میدن یا خیلی غذا رو نگه میدارن تو دهنشون دختر من همینجپری بود بردمش تلگیر 9ماه درگیر غذا نخوردنش بودم تلکیر بردم الان بهتر شده

دقیقا خوده خوده دختره من

۱۵ کیلو‌خوبه تو این سن ولی میگی غذا نمیخوره
ببر دکتر یه چکاب کامل بنویسه حتما

ببین فقطططط رها کن رهااااا عزیزم بخدا موثرترین راهه یعنی غذارو بذار و تایم بذار نخورد جمع کن ،بدون عصبانیت بدون غر بدون تهدید،بعد یه مدت هم خودت ریلکس میشی هم بچه هروقتگ گشنش بشه میخوره.این سیکل تکرار و اصرار به خوردن فقط بچه رو زده میکنه و تورو خسته.گشنش نیست که نمیخوره رهااا باش

بچه منم همینه ول کن بابا بچه گشنه باشه توام میخوره

چقدر منی😑بچه من با هوا زندس هیچوقت هیچ میل و اشتهایی به چیزی نداره بجز سیب زمینی سرخ کرده و کباب و ماهی اونم چی خالیییی بدون نون و برنج

دختر منم همنه

عزیزم پسر منم اینطوره غمت نباشه عقده ایش نکن یا کاری نکن از سر سفره نشستن تا عمر داره بترسه خاطره بد داشته باشه ....
چاره نداریم تا بزرگتر شن باید راه بیاییم باهاشون ...اینم دو قاشق چای‌خوری به زور غذا میخوره آخرشم همه منو مقصر میدونن واقعا اونجور آدما مغز ندارن انگار
پسر من لوزه هم داره زیاد...

پسر منم با لباس پاییزه به پونزده نرسیده بود
عجیبه که حس گرسنگی ام ندارن اینجور بچه ها

پس من چی بگم که دخترم 12و نیمه

وای وسط پیامت ی لحظه فکر کردم داری وضعیت غذا خوردن پسر من رو توضیح میدی
دیوونه،ام کرده

بابا خوبه دیگه مگه قراره چی پرورش بدیم ۱۵نرماله ولی اینکه نمیخوره یا کم میخوره مسئله هس

نیکانم همینجوریه من فقط با بازی و کارتون غذامیدم بهش
اینا انقدر نخوردن انگار معدشون جمع شده کوچیک شده

پسر من خیلی خوش خوراک نیست ولی بدغذاام‌نیست معمولیه وزنشم همون ۱۵کیلوعه
ولی یه خواهرزاده دارم تو بچگی به شدت بدغذا و ریزع میزه بود همین که به سن بلوغ رسید ماشالا هم غذاش خوب شد هم غد و وزنش
الان که ۱۵سالشه از هر نظر اوکیه ،مامانم همیشه که از دست غذا نخوردن بچه ها کلافه میشیم اونو مثال میزنه😂

عزیزم سه روز دیگه تولد چهارسالگی دخترمه و ۱۴ کیلوئه،یادمه اوایل خیلی حرص میخوردم و تلاش میکردم،ولی پذیرفتم ژنتیکش اینه، الان فقط تمرکزم رو اینه غذای سالم و مقوی بخوره حالا هر چقدر که میلش میکشه، دختر منم کم غذاست و واقعا نمیشه کاریش کرد
فقط هر سال میبرم چکاپ آزمایش کامل میده خداروشکر تنشون سلامت باشه

دختر منم همینه انقد ترفندای مختلف امتحان کردم جواب نداد دیوانه شدم

عزیز غذاهاشو به شکلی که دوست داره تزیین کن تو ظرف خودش بریز سعی کن تو بازی بهش بدی و از همه مهمتر یجوری باهاش رفتارنکنید که باعث لجبازیش بشه چون دراین تنهاچیزی که تحت کنترل بچه هست غذا خوردن یا نخوردنه ،
مهمه که رابطتتونو باهاش خوب کنید روزانه باهاش بازی کنید نه طوریکه حواستون غیراز بازی جای دیگه باشه ،یادتون باشه بچه شما نون خالی بخوره بهترازاینکه با داد وبیداد وکتک غذابخوره .

محدثه هندی admindaroon@
روانشناس بالینی
https://eitaa.com/daroonakademi

خیلی سخته عزیزم غذاهای مورد علاقه شو درس کن

سوال های مرتبط

مامان پسرم مامان پسرم ۴ سالگی
#نوزاد #کولیک #رفلاکس #شیرخشک #پوشک
مامانا من پسرم پرخاشگرو لجبازه.مثلا خونه سازیاش اگر جفت هم نشن میزنه زیرشون فحش های رکیک ک از باباش یاد گرفته میده. یا وقتی عصبی میشه همون فحش های رکیکو ب منو باباش با گریه و داد میده. ما بیشتر وقتا خودمونو میزنیم ب اون راه ک اینم از سرش بیفته بعضی وقتا هم بهش میگم بی ادبی میکنی عصبانی میشی نمیفهمم چی میگی نگاتم نمیکنم.مثلا امروز از غروب تاحالا هی تف میکرد تو صورتم تو بازی هی می‌خندید منم باهاش بازی کردم خندیدم ب روش نیوردم تف کردن کار بدیه.. تا شب اینکارو کرد هی گفتم نکن کار بدیه هی محل ندادم یجا عصبی شدم زدم بغله چشمش و رو بازوش،داد زدم سرش بلند شو از پیش من برو اونور حق نداری بیای اینجا.. یا مثلا میام باهاش کتاابارو کار کنم بازم پرخاش میکنه کتابو از دست من میکشه ک نمیخوام داد و گریه ک کار خودشو بکنه.نزدیک ۲ تومن فقط پول کتاباشو دادم اینم اینجوری.. عدم حرف شنوی پرخاشگری لجبازی... دیونه شدیم باهاش گاهی وقتا از کوره در میرم میزنم تو کمرش یا بازوش بخدا دیگ نمیکشم همشم فکر میکنم مادرای امروزی مث من عصبی نمیشن داد نمیزنن رو دسته بچشونم حتی نمیزنن من چرا اینجوریم؟
واقعا نمیدونم چیکار کنم باهاش
مامان 🩵kiyadel🩷 مامان 🩵kiyadel🩷 ۴ سالگی
ابجیا
میگم شما بچه هاتون یا بچه اطرافیان دیدین ازم بچگی عصبی باشه و هرچی بزرگترشه ب جایی آروم ترشه بدترشه؟
دلسای من الان ۲ سال و ۴ ماهشه از بچگی عصبی بود مثلا شیر دیر میدادم گریه و زاری مو می‌کشید تا آماده میکردم الان دیگه خیلی بدتر شده اگه دعواش کنیم میزنه دعواشم نکنیم میزنه ،دندون میکنه،مو میکشه و داد و بیداد راه میندازه و خیلی شدید
مثلا کیان یه لیوان برمیداره این میره کیان رو میزنه و لیوان رو میگیره باز یکی دیگه برمیداره باز گریه و مو میکشه تا اونم بهش بده
اصلا کیان جرات نداره گوشی منو دست بگیره وگرنه گریه میکنه و هم منو هم کیان رو میزنه
پرت میکنه همچیو خیلی اوضاعش بده کم آوردیم از دستش طفلی کیان گریه میکنه میگه منم بچم چرا همچی دلسا میخواد حتی خوراکی از خودشو میخوره از کیانو هم میکشه طرف خودش و خراب میکنه نمیذاره اون بخوره🥲
دکتر دیروز گفتم حتی چند ماه پیش همش میگه ببر مغزواعصاب براش نوار بگیرن ولی خب گفتم بپرسم شاید خوبشه خود ب خود

بنظر شما چیکار کنم خوب میشه یا تا آخر عمر قراره دختر شیطانی باشه😮‍💨
اصلاااا هم ب لباس اعتقادی نداره دلش میخواد لخت بچرخه با پوشک اینجا عکس چندروز پیشه ک ب زور نگه داشتم تنش