برای اش دوغ عدس نمیزننن کهههههه😑😑😑😑🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️
اش دوغ ما اردبیلی ها عدس نداره
برنج اگ میخوای نبره دوغ یدونه تخم مرغ بزن اگ نه یه ذره آرد بریز بزار بپزه نخود داره توش با سبزی اش تره شوید گیشنیز
انگار هر شهر یه مدل داره میپزه ...سمت ما برگ چغندر و برنج و عدس و پیاز داغ و سیر داغ و دوغ ترش
عدس نمیخواد فقط نخود و برنج
آش دوغ اصلش برای سمت اردبیله
دستورشم اینجوریه که
اول نصف لیوان نیم دانه رو با نصف لیوان آب جوش خوب بهم بزن بعد بهش آرد اصافه کن بعدش دوغ اضافه کن بذار رو گاز هی بهم بزن بزن تا جوش بیاد اگه هم نزنی خراب میشه دوغت
بعد که جوش اومد نخود پخته شده رو بریز توش بعد سبزی مخصوص آش دوغ گشنیر تره سیر شوید نعنا باید بگیری خورد کنس اونم بریز ولی هم نزن اگه همون لحظه هم بزنی آشت سبز میشه خودش قاطی میشه
بعد از اینکه قاطی شد زیرشو کم کن جا بیوفته
بعضیا عدس هم میزنن ولی ما نمیزنیم هیمنجوری ساده خیلی خوشمزست
ما الان خوردیم خیلی ترش بود خوشم نیومد
من با ماست درست میکنم یه تخمه مرغ میزنم خوب هم میزنم بعد آب اضافه میکنم به اندازه
سبزی(جعفری .گشنیز. یکم شوید)یکم نخود میریزم با یه پیمانه برنج نیم دون یه الیت بعد روی کاز هم میزنم تا قل بخوره
ما بجای عدس نخود میریزیم سبزی خورشتی هم نمیشه باید سبزی آش باشه
یه قاشق آرد و با یه تخم مرغ و هم بزن یکم دوغ بریز باز هم بزن بریز تو قابلمه بعد کل دوغ و بریز تو قابلمه نخودتم بریز برنجم همینطور هم بزن تا دوغ نبره برنج و نخود پخت سبزیاتو بریز و یکم سیر و نمک
عدس نداره سبزی هم فقط گشنیز و اسفناج باید بریزی
بلغور جو ، عدس، لوبیا و نخود و سبزی آش مادرشوهرم اینارو میریزه خیلی خوشمزه میشه
جو میزارم میپزه با سبزی و عدس
بعد بهش دوغ اضافه میکنم پیاز داغ هم میریزم
چ جالب شهری ی مدلی درست میکنه😍من بهترین اش دوغ عمرمو اردبیل خوردم کنار پل هیر
اش دوغ
سبزی اش
نخور
برنج و تخم مرغ یدونه که باهم قاطی کن بریز
وقتی قل خورد نمکشو بریز
هر شهر فرق میکنه
ما بلغور جو هم میریزیم
با همه حبوبات نخود لوبیا سفید و قرمز و عدس
یکم کشک هم میزنیم تازه
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.