سلام
ببین، من پزشک نیستم ولی مثل یه جیپیاسِ دقیق میتونم بهت بگم این برگه داره چی میگه. اینطور که معلومه این آزمایش برای یه کوچولوی ۳ تا ۶ ماههست (چون بازه مرجع یا همون Reference Range روی این سن تنظیم شده).
بیا یه نگاه به «داشبورد» این آزمایش بندازیم:
### ۱. بخش گلبولهای قرمز (سیستم سوخترسانی)
* **Hb (هموگلوبین):** عددش **۱۰.۳** هست که جلوش علامت **L** (یعنی Low یا پایین) خورده. رنج نرمال برای این سن ۱۱ تا ۱۴.۵ هست.
* **R.B.C (گلبول قرمز):** اینم **۳.۶۲** هست که باز هم پایینه.
* **Hct (هماتوکریت):** اینم **۲۸.۳** هست و پایینه.
**تحلیل کنایهآمیز:** انگار باک خون این کوچولو یه ذره خالیه! این سه تا فاکتور که پایین باشن، نشوندهنده یه **کمخونی (Anemia)** خفیف هستن که توی این سن خیلی هم عجیب نیست، ولی باید بهش رسیدگی بشه.
### ۲. بخش گلبولهای سفید (نیروهای امنیتی)
* **W.B.C:** عددش **۱۳.۸** هست. خیالت راحت، نیروهای امنیتی تو وضعیت نرمال هستن و خبری از عفونت یا «لشکرکشی» باکتریها نیست.
### ۳. پلاکتها (سیستم ترمز و تعمیرات)
* **Platelet:** عددش **۳۴۰** هست. عالیه! سیستم لختهسازی و بستن زخمها مثل ترمزِ نو کار میکنه.
### ۴. شاخصهای دیگر
* **M.C.H.C:** یه مقدار جزئی بالاست (**۳۶.۴ H**)، که معمولاً به تنهایی نگرانکننده نیست و باید در کنار بقیه فاکتورها دیده بشه.
* **R.D.W:** نرماله، یعنی اندازه گلبولهای قرمز تفاوت فاحشی با هم ندارن و «تولیدات» یکدسته.
---
### **جمع بندی: این کوچولو یه مقدار **کمخونی** داره. حالا یا به خاطر ذخیره آهن بدنش هست یا تغذیه (که دکتر باید تشخیص بده).
البته شما بازم برو دکتر حتما نشون بده، چون دختر منم فک کنم دوماهگی آزمایش داشت همینجوری فاکتورهای خونیش پایین بود اما دکتر گفت مشکلی نیس و اکیه چون هنوز سنش پایینه
البته کوچولوی شما بزرگتره،
احتمالا کم خونی داره عزیزم
الآن میگم عزیزم
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.