واکسن کزاز واجبہ؟نزنی چی میشہ یا برای چہ بزنی
۔؟

۵ پاسخ

البته. خلاصه اینکه:

کزاز یک بیماری عفونی خطرناک و کشنده است که با اسپاسم و فلج عضلات (به‌ویژه فک و گردن) همراه است. باکتری آن از طریق زخم‌های عمیق و آلوده به خاک، گرد و غبار یا زنگ‌آهن وارد بدن می‌شود.

دلیل تزریق واکسن قبل از عمل یا زایمان:
۱. ایجاد ایمنی سریع: هر برش جراحی یا زایمان (حتی سزارین) یک «زخم» ایجاد می‌کند. در صورت نبود ایمنی کافی، باکتری کزاز می‌تواند از این راه وارد بدن شود.
۲. پیش‌گیری از مرگ مادر و نوزاد: در زایمان (به‌خصوص در شرایط غیربهداشتی یا سقط ناایمن)، کزاز مادر یا نوزاد بسیار کشنده است. واکسن مادر قبل از زایمان، آنتی‌بادی را از جفت به نوزاد منتقل می‌کند.
۳. واکسن قبلی احتمالاً قدیمی است: اثر واکسن کزاز پس از ۱۰ سال کاهش می‌یابد. پزشکان پیش از هر اقدام تهاجمی، سطح ایمنی را بررسی کرده و در صورت نیاز، یک نوبت یادآور تزریق می‌کنند.

به‌طور خلاصه: به خاطر اینکه یک زخم جراحی یا زایمانی نباید تبدیل به دروازه ورود یک بیماری ۱۰۰٪ کشنده شود.

دکتر گفت اگه نزنین ممکنه مرگ هنگام زایمان مادر بشه یا بچه تا یک ماهگی بمیره
من بعد ۲۶ هفته میزنم

هر ده سال یکبار میزنن نمیدونم برا چیه ولی فکر کنم مقاومت در برابر حاری هست

اره واجبه بخاطر وسایلای اتاق عمل

اگر 16سالگی زدید دوز بعدیش میشه26سالگی باید بزنید
دکترم گفت خیلی واجبه موقع به دنیا اومدن بچه یه موقع آلودگی از طریق بند ناف بهش منتقل میشه‌‌..

سوال های مرتبط

مامان گندم💫🐞🫀 مامان گندم💫🐞🫀 روزهای ابتدایی تولد
مامان شاه پسر کوچولو مامان شاه پسر کوچولو ۳ ماهگی