۱۱ پاسخ

این همه دستور کیک هست تو گوگل تا دلت بخواد با جزئیات

چرا خب مگه چجوری میشه ؟
پف نمیکنه ؟ اندازه هات درست نیست ؟ دمای فر زیاده میسوزه ؟
گنبدی میشه ؟ چی ؟؟؟؟

من چندساله با این روش کیک درست میکنم ، حتی فر هم ندارم داخل قابلمه تفلون یا سرامیکی کف و دورش رو چرب میکنم بعد کاغذ روغنی یا بعضی اوقات که تمام کردم ی تکه کاغذ معمولی رو میزارم کف قابلمه چرب شدم بعد مواد رو‌میریزم و زیر دیگی هم میزارم رو شعله و مثل برنح دمش میدم ، بعد بیست دقیقه با کارد فرو میکنم داخلش اگع نچسبید به کارد یعنی پخته و زیرش رو خاموش میکنم و برش میگردونم توی ظرف موردنظرم
راستی من کاکایویی درست میکنم بهتر غز سفیدش هست دوقاشق پودر کاکائو با آرد سه بار الک‌میکنم، این سه بعر خیلی مهمه تا کیکت پفکی بشه

تصویر

عزیزم نگاه کن من پیمانم قاشق غذاخوری هست برای هر تخم مرغ ۴ قاشق آرد و چهار قاشق شکر پیمانه کن اردت دوبار الک کن
تخم مرغ و وانیل و شکر خوب هم بزن بعد سه چهارم لیوان روغن و نصف لیوان شیر به دمای محیط رسیده سرد نباشه هم بزن بعد اردو بگینگ پودر آروم اضافه کن هم بزن تا یک دست بشه کف قالب یا کیک پز رو با کره چرب کن حتما کره بزن چون راحت تر جدا میشه بعد مواد کیک رو بریز تو قالب بزار داخل توستر یا قابلمه هرچیزی که داری زمان بگیر ۴۵ دقیقه بینش اصلا باز نکن بعد بایه خلال بزن داخل کیک اگه چیزی به خلال نچسبید یعنی کامل پخته بعد توستر یا گاز رو خاموش کن سر کیک رو برندار تا ۱۵ دقیقه تا پف کیک نخوابه بعد بیار بیرون و از قالب جدا کن ، این روشی هست که کن همیشه درست میکنم و خیلی هم بافت کیکم عالی میشه ، دیگه طمع دهنده دخواهت و میتونی بزنی بعد هم تخم مرغ هم شیر و از چند ساعت قبل از یخچال بیرون بیار تا سرد نباشه امیدوارم درست کنی این دفعه خیلی خوب بشه

به ازای هر یک تخم مرغ بقیه مواد ۴ قاشق

اول اینکه تمام موادت باید ب دمای محیط رسیده باشن،، همزدن تخممرغ خیلی مهمه ک باید کرمی و پف دار بشه با همزن۷دقیقع میشه تقریبا ،موادت باید دقیق و اندازه باشه، فرت از قبل باید روشن کنی گرم باشه، ارد ک اضافه میکنی باید با همزن دستی اروم اروم و فقط توی یک حهت هم بزنی تا پفش نخوابه ،زودتر از بیست دقیقه نباید در فر رو باز کنی و همین دیگه

ارد سه بار با بکینگ پودر الک کن

مشکل کیکت چیه ؟

ببین
۲لیوان آرد
۱لیوان شکر
۱لیوان شیر یا آب پرتقال یا هرطعمی دوس داری
۳چهارم لیوان روغن
بکینگ پودر یک قاشق غذا خوری
یکم وانیل
تخم مرغ ۳تا
اول تخم مرغ و شکر وانیل هم بزن تا کرم رنگ بشه و کشدار بعد روغن بریز دوباره هم بزن تا قاطی بشن بعد شیر یا هرچیزی بجای شیر دوباره هم بزن که خوب قاطی بشه بعد آرد و بکینگ پودر که باهم از قبل الک شدن توی دو مرحله بریز با قاشق فقط قاطی کن تند هم نزن بعد مواد مثل ماست چکیده بشه نه سفت نه شل بعد فر رو از قبل گرم کرده باش مثلا از لحظه ای که میخوای مواد آماده کنی فرو روشن کن
اینجوری من درست میکنم واقعا خوب میشه

همدردیم

عزیزم من داخل تاپیکهام میزارم مراحل ش رو

سوال های مرتبط