۱۵ پاسخ

سلام عزیزم
اره عزیزم من همیشه میذارم حبوبابت دو روز تو اب میمونه البته ۶ ساعت یه بار آبش رو عوض میکنم تا نفخش گرفته بشه بعد میپزم میذارم یخچال

بله میشه فریز کرد
دستور سراشپز پاپیون عالیه

من اینجوری درست میکنم و عالی میشه
حبوبات رو یک روز کامل خیس میکنم آبش رو هر دو ساعت عوض میکنم
می‌ذارم میپزه
عدس رو جدا میپزم
حالا آب رو می‌زارم جوش بیاد
سبزی میریزم
سبزی که تغییر رنگ داد
حبوبات
نیم ساعت بعد
پیاز سرخ شده با زردچوبه و نمک و فلفل
بعد عصاره قلم هم میزنم
می‌زارم بپزه
در آخرش رشته
و آخرش دو قاشق آرد با آب سرد حل میدم میریزم می‌زارم جا بیپفته

واییی
منم ی بار درست کردم آبش کم شد
فک کنم رشته زیاد ریخته بودم

آش رشته درست نکردم تا حالا
حبوبات نمی دونم ولی من جو رو همیشه می جوشونم می زارم تو فریزر برای سوپ

عکس قشنگیه برای ایده😍😍

اینجوری بگم که پیاز داغ ریز بریز داخل آشت و از اولم آبشو زیاد نریز تا روی حبوباتو بگیره کافیه
آب قلم هم‌هم خوشمزس میکنه هم غلیظ
حبوباتشم اره من همیشه فریز دارم

زیبایی تست ها نمیذاره به چیز دیگه فک کنم😍😍

حالا بزارید یکم بجوشه تا ۱ربع بپزه
برای اش پیاز خلالی درس نکنید لعاب نمیده فقط برای تزیین خلالی استفاده کنید
برای اش نگینی استفاده کنید
حالا یه مقدار انداز ۱ق چایی خوری حریره سیر اضافه کنید وفتی پیاز سبک شد و تفت بدید بعد ادویه ها اضافه شود
پیاز ک سبک و یکم طلایی شد نوبت ادویه هاس
ادویه خیلی مهم تو اش رشته زردچوبس
برای ۵نفر ۲ق مربا خوری زردچوبه بزنید
و نصف ق چ فلفل
نمک و خیلی با احتیاط بریزید چون کشک و رشته یه مقدار شوری دارن در حد ۱ق مرباخوری اولش اضافه کنید بعد اخرش میزون کنید
حالا اندازه ۱ق چایی خوری نعنا اضافه کنید و همون موقه گاز رو خاموش کنید ، چون خیلی سریع میسوزه
با همون و داغی و گرمای پیاز تفت بخوره خوبه
حالا پیاز داغ رو اضافه کنید به حبوبات
و بعد سبزی رو هم اضافه کنید ترجیحا سبزی تازه باشه
حالا در قابلمه رو بزارین ۱ربع دیگه بپزه
بعد ۲قاشق کشک و با ته لیوان اب بریزد داخل شیر جوش روی حرارت تا کشک رقیق بشه
میتونید مستقیم کشک رو اضافه کنید ولی یکدست بشه بهتره
حالا کشک رو اضافه کنید و هم بزنید و ۵ ۶ دقه بعدش رشته رو اضافه کنید
پیازهاتونم خلالی کنید و سرخ کنید
رشته هارو میتونید هم درسته بریزید هم از وسط نصف کنید
حدود ۳ ۴ دقه اصلا اش رو هم نزنید تا خودش نرم بشه و لعاب بندازه و خرد نشه
حالا بعد ۲ ۳ دقه ک نرم شد همش بزنید
حدود ۱۰تا ۱ربع باید زمان بدید تا رشته بپزه
بعد ۲۰ دقه یه هم بزنید و یکم دیگه بزارید جا بیفته بعد خاموشش کنید و بزارید همون طوری ۶ ۷دقه با دربسته بمونه

حالا میتونید با پیاز داغ ، سیر داغ ، نعنا داغ و کشک تزیین کنید .

آش رشته : برای ۵نفر

به تعداد هر ۱نفر :۱ق غ هم لوبیا ، عدس ، نخود
لوبیا ، عدس و نخود را بپزید ،
از ترکیب مساوی نیم کیلو اب قلم و نبم کیلو آب(اب قلم قابل حذفه میتونید فقط آب بریزید ۸تا ۹لیوان آب)
نعنا (هم برای خود اش هم‌نعنا داغ)
پیاز ۳تا بزرگ و ۳تا هم برای روی اش
سیر
رشته اشی حدود نیم کیلو
سبزی آش(اسفناج، گشنیز ، جعفری ، تره و شوید به تسبت مساوی) نیم کیلو تا ۶۰۰ گرم
کشک
ادویه : زرچوبه ، فلفل ، نمک

طرز تهیه :
برای اش رشته شما میتونید اول پیاز داغ کنید بعد حبوباتو اضافه کنید یا اول حبوبات و داخل قابلمه بریزید و اب هم اضافه کنید و یه مقدار بپزه و جداگانه پیاز داغ کنید

خدایش تعریف از خود نباشه اش من خیلی خوشمزه میشه
اول پیاز بزرگ سرخ میکنم سبزی یکم سرخ میکنم آب میکنم بپزه لوبیا و نخود خیس خورده از قبل جدا تو زودپز میپزم پخت خاموش میکنم سبزی که پخت رشته را اضافه میکنم بعدم لوبیا و نخود
نمک و فلفل میزنم میزارم جا بیفته
پیاز داغ نعنا داغ و سیر داغ درست میکنم یکم تو اش میریزم دوباره یکمم برای روش نگه میدارم

آره عزیزم هم میتونی بپزی هم میتونی خیس کنی بعد آبکش کنی بزاری فریزر

آره عزیزم میشه نخود لوبیاش رو از قبل بپزی و فریز کنی . من مامانم همیشه همینطوری میپزه .
فوت کوزه گریشم اینه که اولش یه دور پیاز رو با روغن سرخ میکنه بعدش بهش حبوبات رو اضافه میکنه . میشه بهش عدس و بلغور گندم هم بزنی اگر دوست‌داشتی .
مرحله ی آخرشم سبزی هاش رو اضافه کن .

عزیزم این عکس ازگوگلع یاخودت درست کردی اگه خودت درست کردی میشع بگی این سبزاچیع

اول پیاز داغ درست کن زردچوبه هم بزن
زردچوبه رو یه ذره زیاد بزن بعد نخود و لوبیا رو که قبلا پختی بریز
عدس رو جدا بذار بپزه اضافه کن
یه ذره که با هم پخت سبزیت رو اضافه کن
سبزی سیر تازه اگه داری هم بریز خوش عطر میکنه آش
سبزیت که پخت رشته رو اضافه کن
وقتی هم میزنی تو ملاقه ۳ الی ۴ تا رشته بیاد یعنی رشتت اندازست

سوال های مرتبط