۴ پاسخ

کانال غذای کودک در روبیکا با بیش از ۴۶۰۰ مادر .🌱❤️.
@food_babyy

من تا حالا درس نکردم ولی هر لیوان فرانسویی برای شکر نصف لیوان

نمیدونم
من که ذرست میکنم پودر کاکایو هم داریه برای هر لیتر شیر
۴ ق غ نشاسته
۴ ق غ شکر
سه تا ۴ ق پودر کاکائو
میریزم

‌‌‌‌‌‌‌

تصویر

سوال های مرتبط

مامان ᴇʟɪɴᴀ🍒 مامان ᴇʟɪɴᴀ🍒 ۲ سالگی
دیروز صبح دستبکار شدم👩‍🍳
یه کیک اسفنجی دورنگ با گاناش شکلاتی فوق‌العادش درست کردم برای سیزده همه عاشقش شده بود مزه جون میداد🤤✨🍓



۷عدد تخم مرغ
۱۷۰ گرم شکر دانه ریز
وانیل نصف قاشق چایی خوری
۹۰گرم شیر
۸۰ گرم روغن مایع
۱۰گرم بکینگ پودر
۲۱۰ گرم آرد
کاکائو میزان دلخواه

برای گاناش
خامه صبحانه + شکلات سکه ای بنماری بشه🍫🥣 ملایم که شد بریزین روی کیک خنک شده☺️

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا کنید..
سفیده رو کامل فرم بدید و نصف شکر رو ب ان اصافه کنید..
وانیل و به زرده تخم مرغ بزنیدو در حد مخلوط شد با قاشق هم بزنید
در مرحله بعد زرده رو به مخلوط سفیده و شکر اضافه کنید ک هم بزنید.‌‌‌‌‌‌... مابقی شکر رو هم اضافه کنید🫗

روغن شیر رو به ترتیب اضافه کنید.
۲دقیقه هم بزنید و همزن رو خاموش کنید
در مرحله اخر بکینگ پودر و آرد رو که از قبل سه بار الک کردید آرام آرام به مواد اضافه کنید و با لیسک دورانی هم.بزنید تا پف کیک نخوابه ..🥣

حالا مواد رو نصف کنید به نصفش کاکائو بزنید و با لیسک هم بزنید به نصفشم هیچی نزنید یک لایه مواد کاکائویی داخل قالب بریزید یه لایه مواد کرم رنگ به ترتیب بعد بزارید داخل فر برقی با دمای ۱۷۵ ۴۰.۴۵ دقیقه تا ۳۰ دقیقه بعد پخت در فر باز نشه پف کیک میخابه..🥮

برای اینکه مطمئن بشین وسطش پخته یک خلال چوبی ب وسطش بزنید🥢

قالب کیک ۲۵ هستش برای سایز کم مواد رو باید نصف کنید⚖

پوشک #شیرخشک بارداری #واکسن #ختنه #زردی #نوازد زایمان شیردهی #قطره #اشتها