بستگی ب بچه داره چقدر همکاری کنه من پسر اولم و دختر مو یک سال نیمی کامل دیگه جیش شو میگفتن که باردار هم بودم خیلی سختم بودپسر سومیم خیلی اذیتم کرد4الی5ماه درگیری بودم تا دو سالگی کامل شده دیگه کامل یاد گرفت جیش رو بگه اول باید خیلی صبر داشته باشی تند تند سرویس ببری با چیزی که دوست داره تشویق کنید
بزار بزرگتر بشه
بچت الان امادگیشو نداره
فشار عصبی بهش وارد میکنی و استرسی و عصبی میشه
الان فقط ذهنی آماده ش کن و یادگیری ذهنی بده بهش
یه مدت اینطوری پیش برو
بعد خودش کم کم از پوشک بدش میاد تمایل به نبودن پوشک پیدا میکنه
الان بیشتر نگران اذیت شدن بچه باش تا هزینه ها ک بعدا هزینه های سنگین تر بابت اعصاب و روان بچه پرداخت نکنی
واسه یادگیری عملی هم توی تابستون روزا یه مدت بدون پوشکش بزار
میبینه گرمش نمیشه خوشش میاد اما باید حواستم باشه هر یک ربع باید بهش بگی بریم جیش کنیم اما کل روز نباشه روزای اول
یه مدت کوتاه مثلا ۲ ساعت
بعد کم کم میتونی این تایم رو بیشتر کنی اگه بچه آماده بود
اگه واسه رفتن ب دسشویی گریه میکنه
اگه پوشکو دوس داره و نمیزاره درش بیاری
پس اصلا آمادگی شو نداره و خیلی اذیت میشه
خودتم اذیت میشی گلم
یک ماه طول کشید تا اوکی شد
۲سال و دو ماهگی گرفتم
وقتی میخوای بگیری قید فرش و خونه تمیز و مهمونی و بزن چون خطا داره
برای جیش براش تشویقی داشتم هر بار میرفت یه دونه اسمارتیز میدادم بهش ولی خب خطا هم داشت دیگه پیپی هم هر وقت خودم حس میکردم وقتشه و داره میبردم کنازش میشستم ماژیک وایت برد هم گفته بودم هر بار میرفت یه خط و خوطی میکشید رو دیوار دوست داشت
شبا هم تا ۳ سالگیش وقتی میخوابید پوشکش میکردم صبح بازش میکردم قبل بیدار بشه
بعد ۳ سال خودم بیدار میشدم میبردم سر پاش میگرفتم
۲ ساله هنوز زوده بزار بزرگتر بشه وقتی علائم از پوشک گرفتن رو داشت پوشکش رو بگیر
مثلا شب تا صبح باید پوشکش خشک باشه
خودش تمایل به پوشک نشدن داشته باشه
روان صحبت کنه یعنی حداقل بتونه بگه نیاز به توالت رفتن داره
و ….
من اصلا هیچ اصراری نکردم ۳ سالگی خودبه خود خودش همه چی یاد گرفت
تند تند ببرش دستشویی
از خواب بلند میشه سریع ببر
تشویق کن اگه حیاط داری ببر بیرون الان که هوا گرمه
ما چون حیاطمون چاه داشت آب حیاط میرفت تو چاه میبردم نزدیک چاه جیش آبشو میکرد بعد شلنگ آب میدادم دستش میگفتم آب بگیر چون خوشش نیومد به خاطر آب بازی هم شده جیششو میگفت
دستشویی دیگه شو هم میگفت ولی زیاد نگه میداشت چون از دستشویی خودمون میترسید تا اینکه خونمون دوماه بعد که عوض کردیم توی خونه جدید اونم میگفت
یه هفته طول کشید که بستگی به بچه داره پسر من سه سالش بود
روزای اول همکارینمیکرد
من رفتم کتاب داستان دستشویی گرفتم
و از توی طاقچه کتابای رایگان کودک و براش میخوندم
برای جیش و پی پیش داستان تعریف میکردم
بعضی روزا تا پی پیش بیاد بیست دقیقه کتاب داستان میخوندیم
من ک دیروز پوشکش نکردم کل روز جیش کرد
ناامید شدم🤕
حالا امروزم یه چن ساعتی امتحان میکنم ببینم بهتره از دیروز یا ن
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.