۵دیقه اخر به قاشق گلاب
ببین پیاز داغ زیاد پیازورنده کن و ربشو خوب تفت بده
من اینجوری درست میکنم عالی میشه ، اول پیاز ریز و زیاد خوب تفت میدم بعد گوشت اضاف میکنم خوب که با پیاز سرخ شدن فلفل سیاه ، زردچوبه ، میزنم بعد لپه اضاف میکنم ۱ دقیقه لپه با گوشت و پیاز سرخ میکنم برای اینکه لپه ها نترکن خورش زشت بشه ، بعد رب گوجه اضاف میکنم خوب سرخ میکنم که رنگ بده ، بعد یه چوب دارچین اضاف میکنم ( پودر بزنی سیاه میشه خورش ) میذارم وقتی پخت نمک اضاف میکنم ، در اخر قبل خاموش کردن وقتی خورش خیلی غلیظ شد گلاب اضاف میکنم ، اگه خورش غلیظ نباشه گلاب بزنی ابش زیاد میشه
لپه هارو آبکش کن تو پیازورب تفت بده،نیم ساعت آخر دارچین وزعفران وهل بریز،من اول پخت چندتا دونه آلوبخارا هم میندازم
برای هر نفر یک مشت لپه یک مشتم اصافه
برای هر نفرم سه تیکه گوشت. پنج تیکه هم اضافه برا سر ریز
موقع سرخ کردنش پودرلیمو عمانی و پودر دارچین بزن وقتی پخت دخ دقیقه ب خاموش کردنش پودر گل محمدی یا گلاب
پودر هل و زعفران بزن محشر میشه
من تو خورشت قرمه و قیمم روگوشتا پییاز رنده مبکنم کمی نمک و فلفل میزارم مزها بخوردهم بره ابش داش به خشکی میرفت باروغن قشنگگگگگ تفت میدم
لپه رو میجوشونم کفشو میگیرم
تویکم زعفرون و روغن تفت میدم بعد میریزم تو خورشت تو توری هل وچوب دارچین میندارم
اخراشم رب رو تفت میدم اظافه میکنم و الیمو میندازم
دم کشیدم زعفرون و گلاب رومیزنم و تموم
من گوشت رو یکم تو روغن تفت میدم رنگش که عوض شد پیاز رنده شده میریزم حتما رنده کن باعث لعاب خورشت میشه رنده ریز هم بزن
پیازت کم هم نباشه درشت باشه
خوووب با شعله کم سرخ کن همشو
بعد ادویه بزن ( زردچوبه فلفل سیاه یکم تخم گشنیز یکم شنبلیله یکم پودر هل یک چوب دارچین یکم پودر گل محمدی یکم پودر لیمو عمانی )
بعدم خوب سرخ کن لپه هم جدا با ربی که خوب سرخ شده یه تفت بده بریز تو گوشت اب جوش بریز بزار بپزه من ۴۰ دقیقه میزارم تو زوپز
اخر سر هم بازش کردی یکم اب لیمو بزن با یکم گلاب و اگر دوس داری یکم زعفرون
من شوهرم لیمو عمانی نمیخوره برا همون پودرش میزنم
رب شو بعداینکه مواد قیمه پخت بریز پودر دارچینم بریز
توش اخر سر یکم زعفرون و پودر دارچین بریز .پیازشم زیاد باشه
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.