۵ پاسخ

🥰🥰🥰

عالیییی

من یکی از دغدغه هام همین که چجوری بچه ام رو خوب و درست تربیت کنم و بتونم مادر خوبی باشم...یکی از روانشناس ها می‌گفت هیچ وقت از چالش ها و سختی کشیدن بچه اتون ناراحت نشید چون بچه ها تو سختی و همین چالش ها رشد میکنن و بزرگ میشن...

مرسی از معرفی هات عزیزم 😘

چه زیبا😍🙏🏻

سوال های مرتبط

مامان مامان وروجکها مامان مامان وروجکها ۱۰ ماهگی
#استاد_تراشیون
تربیت_فرزند

⁉️ چرا "نه" شنیدن برای کودکان لازم است؟!

یکی از ضروری‌ترین نیازهای کودکان، شنیدن کلمه "نه" است. این واژه پایه‌ای برای رشد شخصیتی، اجتماعی و هیجانی کودکان را فراهم می‌کند. روان‌ شناسان معتقدند شنیدن "نه" به کودکان کمک می‌کند تا پذیرش ناکامی و مدیریت احساسات را یاد بگیرند.

والدین گاهی از گفتن "نه" اجتناب می‌کنند؛ زیرا نگران آسیب به رابطه عاطفی هستند. اما توضیح همراه با احترام به کودک می‌آموزد که تفاوت بین نیاز و خواسته را درک کند.

کودکانی که در محیط‌هایی با محدودیت‌های منطقی رشد می‌کنند، مهارت‌هایی را مثل صبر و مسئولیت‌‍پذیری می‌آموزند. این کودکان در بزرگسالی تصمیمات بهتری می‌گیرند.

⁉️ چطور "نه" بگوییم:

➖ علت تصمیم خود را توضیح بدهید.
➖ گزینه‌های جایگزین مناسب پیشنهاد دهید.
➖ بر تصمیم خود قاطعانه بمانید.
➖ با زبان بدن و جملات محبت‌آمیز، علاقه خود را نشان دهید.


کانال تربیت فرزند دلبندم👇
╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮
https://eitaa.com/nezakat
╰━━⊰ ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯
گهواره گهواره ۸ سالگی
چطور با کودکان خود درباره جنگ و درگیری صحبت کنیم؟

قبل از هر کاری، بفهمید فرزندتان چه می‌داند و چه احساسی دارد.
از فرزندتان بپرسید که درباره درگیری چه می‌داند و چه احساسی دارد.
با دقت گوش دهید و هرگونه اطلاعات نادرست را اصلاح کنید.
گفت‌وگوی آزاد را تشویق کنید و به او اطمینان دهید که همیشه می‌تواند با شما صحبت کند.

با کودک خود با لحنی آرامش‌بخش و متناسب با سن او صحبت کنید.
از زبانی استفاده کنید که متناسب با سن کودک باشد و با آرامش صحبت کنید.
به واکنش‌های کودک توجه کنید و به او اطمینان بدهید در هر شرایطی، همه تلاش ‌می‌کنند تا از او محافظت کنند.
اشکالی ندارد اگر همه پاسخ‌ها را ندانید، می‌توانید به او بگویید که نیاز دارید پاسخ را جست‌وجو کنید.

با کودک خود همدلانه مکالمه کنید و درباره درگیری‌ها برچسب نزنید.
هنگام صحبت با کودک از برچسب‌ها استفاده نکنید.
همدلی نسبت به افرادی که تحت‌تأثیر درگیری قرار گرفته‌اند را تقویت کنید.
مطمئن شوید که فرزندانتان مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند یا خودشان در آزار دادن دیگران نقش ندارند.
مامان جوجه🐣 مامان جوجه🐣 ۱ ماهگی
بخشی از کتاب "بچه هایمان به ما چه می‌آموزند"؛
این قسمت برام جالب بود. 👇👇

احساسات و امیال ما در انزوا نمی‌مانند. چه خوشمان بیاید و چه نه به شیوه‌های مختلف خود را بروز میدهند و به دیگرانی که در اطراف ما حضور دارند سرایت میکنند،گاهی این بروز آشکار است اما در غالب موارد نهانی و مرموز. ما آنطور که حس و فکر میکنیم با دیگران ارتباط برقرار میکنیم، نه تنها با گفتار و کردارمان بلکه با حالت ها، آهنگ صدا و هر آنچه حالمان به ما میگوید‌. بدین ترتیب بر نزدیکترین کسانمان اثر میگذاریم و بیش از همه بر بچه هایمان!

بچه ها خیلی سریع به حالات درونی و عمیق ما پی میبرند و به شدت، حتی بسیار بیشتر از خودمان به ما عکس العمل نشان میدهند، چون هیچ پناهی ندارند.چنین حساسیتی غالبا به آنها صدمه میزند‌، چرا که نمی توانند از وسایل دفاعی و صافی هایی که ما بزرگترها از آنها استفاده میکنیم سودی ببرند.

پس عکس العمل شدیدتری نشان میدهند. اگر بچه ای عصبانیت را از سوی دیگران احساس کند کسی را گاز میگیرد یا بشقابی را روی زمین پرت میکند.اگر احساس کند کسی افسرده است از خوردن امتناع یا رختخوابش را خیس میکند. آنها احساسات ما را با تمام وجودشان تجربه میکنند و اغلب بلافاصله و با خشم هر چه بیشتر آنها را بروز میدهند. ما بزرگترها هنر کنترل خود، خودخوری، توجیه و انکار را خوب میدانیم.
اما بچه ها رک هستند!


میگم مامانا چقدر فرزندی که تربیت میکنیم بیشتر از اینکه از نصیحتها و حرفهای ما یاد بگیره از خود ما، رفتارما، احساسات ما، نحوه ی ابراز احساسات ما و ارتباطی که با دیگران داریم یاد میگیره؟...
#بارداری
#زایمان
#طبیعی
#سزارین
#کتاب
#رشد