سلام حلیم چطوری درست کنم خانوما؟؟ ✨🤗

۱ پاسخ

علیک سلام
گندم هر اندازه که میخوای با آب شیرین بشور، گوشت یا مرغی که میخوای بریزی داخلش هم بشور بذار ابش کامل بره بعد یک قابلمه بزرگ بردار(گندم وقتی پخت 5 برابر اولیش میشه واسه همین از اول ظرف بزرگ بردار)
بعد تو قابلمت آب بریز گندم بریز داخلش و گوشت هم بریز داخلش و سرش بزار تا 3 ساعت با شعله ملایم بپزه (سرش برندار تو این سه ساعت و هم هم نزن اصلا شعلش هم کم و زیاد نکن ) بعد چک کن و دباره اجازه بده بپزه تا نزدیکهای که که ابش خیلی کم شده
گوشتش در بیار با گوشت کوب بکوب، گندمهات هم با گوشت کوب بکوب و باز قاطی کن اگر ابش کمه آب جوش بریز روش و پیاز داغ و تمام
این وسط اگر دیدی گوشت و گندم پخته ولی ابش همچنان زیاده آب از روش بردار و مراحل کوبیدن انجام بده بعد به جای آب جوش همون آب خودش بریز، نمک هم دلبخواهی هست
گندم هم چند ساعتی قبل پخت بخیسون

سوال های مرتبط

مامان سامیار👼👶 مامان سامیار👼👶 ۳ سالگی