برای تقویت رحم بعد از سقط جنین در طب سنتی چه بخوریم؟| علائم پاک شدن رحم بعد از سقط

دی ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
تقویت رحم بعد از سقط جنین در طب سنتی

تقویت رحم بعد از سقط جنین در طب سنتی به کمک تکنیک‌های خاص و با مصرف برخی از مواد غذایی و گیاهی امکانپذیر است. البته مهم است که حتما تحت نظر پزشک طب سنتی از راهکارهای طب سنتی برای تقویت رحم و قوای جنسی بعد از سقط جنین استفاده کنید. اگرچه اغلب دمنوش‌ها و داروهای گیاهی بی‌ضرر هستند، اما در هر صورت استفاده ناآگاهانه و بی اندازه از آنها می‌تواند اثرات سوئی به همراه داشته باشد. چنانچه به هر دلیل تجربه سقط جنین دارید، باید هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی مراقب خود باشید. در ادامه بیشتر توضیح میدهیم برای تقویت رحم بعد از سقط چی بخوریم .

تقویت رحم بعد از سقط جنین چگونه امکان پذیر است؟

سقط جنین حتی در مراحل اولیه بارداری، رویدادی است که تمام قوای بدنی یک زن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. سقط جنین نه تنها از لحاظ جسمی زن را به شدت آسیب‌پذیر و نحیف می‌کند، بلکه از لحاظ روحی و روانی نیز به شدت او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حتی اگر سقط جنین به صورت عمدی و آگاهانه توسط انواع قرص مانند قرص سقط جنین سایتوتک انجام شود، حتما عوارض روحی و روانی برای زن به همراه خواهد داشت. (همچنین در مورد مصرف قرص مترژن نیز در این مقاله بیشتر بخوانید)

در هر صورت به هر دلیل که این اتفاق افتاده باشد، انجام مراقبتهای بعد از سقط جنین ضرروی است. برای مثال بسیاری برای سفت شدن کمر بعد از سقط کارهایی انجام می‌دهند یا چیزهای خاصی می‌خورند تا ضمن تقویت بدن، شرایط را برای بارداری احتمالی بعدی فراهم کنند و بدن را ریکاوری کنند. در مورد روشهای تقویت رحم بعد از سقط برای بارداری مجدد از پزشک خود بپرسید. در ادامه بیشتر توضیح میدهیم برای سفت شدن کمر بعد از سقط چی بخوریم . بارداری بعد از سقط جنین غیر ممکن نیست، البته به شرطی که سقط جنین به روشی صحیح و به صورت مجاز و کامل انجام شده باشد. در واقع سقط‌هایی که اصطلاحا به صورت زیرزمینی انجام می‌شوند، خطرات فراوانی برای خانم به دنبال دارند. این خطرات محدود به زمان انجام سقط نیست و حتی می‌تواند آینده جنسی و تولید مثل خانم را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. در انجام مراقبت بعد از سقط در طب سنتی نظر متخصص و مداومت در درمان اهمیت زیادی دارد.

*حاملگی پوچ چیست + دلایل و روشهای جلوگیری

بعد از سقط جنین چه چیزهایی بخوریم؟

بعد از سقط جنین چه چیزهایی بخوریم؟

بعد از سقط چی بخورم رحمم پاک بشه ؟ بعد از سقط جنین چه میوه هایی بخوریم یا بعد از سقط جنین چه دمنوش و داروی گیاهی برای تقویت رحم بعد از سقط بخوریم مهم است. مثلا خوردن کاچی بعد از سقط جنین می‌تواند به گرم شدن رحم کمک کند. البته کاچی بعد از کورتاژ که فقط مخلوط آرد ساده و روغن ساده نباشد؛ منظور یک کاچی کاملا سنتی همراه با ترکیبات مغذی از جمله مغزیجات مختلف، کنجد، روغن حیوانی اصلی، نبات و ... است. پاکسازی رحم بعد از سقط با گیاهان دارویی باید با نظر متخصص انجام شود. البته پیاده روی بعد از سقط جنین نیز مفید است. البته پیاده‌روی را با ساعات کم و محدود شروع کنید و کم کم میزان آن را زیاد کنید. در ادامه توضیح میدهیم بعد از سقط جنین چه بخوریم .

*در این مقاله بخوانید سقط جنین در هفته هفتم بارداری چگونه است

مواد غذایی آهن‌دار

موادی نظیر لوبیا، سبزیجات برگ دار، کلم بروکسل، کشمش، عدس، هلو خشک شده، تخمه کدو، سویا و روغن کنجد حاوی آهن هستند و برای تقویت رحم بعد از سقط جنین مناسبند. با توجه به اینکه سقط جنین منجر به خونریزی شدید می‌شود، استفاده از مواد غذایی آهن‌دار می‌تواند از ابتلا به کمبود آهن جلوگیری کند و احساس ضعف و خستگی بعد از سقط جنین را بهبود ببخشد. بهترین نوع آهن که باید بعد از سقط جنین مصرف کرد، heme-iron است. این نوع آهن به راحتی توسط بدن جذب می شود. بهترین منبع heme-iron گوشت قرمز است.

مواد غذایی کلسیم‌دار

شیر و محصولات لبنی، غذاهای دریایی مانند سالمون و ساردین، میوه‌های خشک شده، سویا و سبزیجات برگ دار منابع خوبی از کلسیم هستند که به تقویت رحم بعد از کورتاژ کمک می کنند. بعد از سقط چی بخوریم رحم پاک بشه ؟

  • مصرف شربت زعفران و عسل که گرم و مقوی است و در بالا بردن خلق و خو هم تاثیر دارد، برای تقویت رحم بعد از سقط جنین در طب سنتی و مراقبت های بعد از سقط جنین در طب سنتی توصیه می‌شود.
  • دمنوش زیره و پودر زنجبیل، استفاده از ترکیب سیاهدانه با عسل، همگی در پاک کردن و تقویت عضلات رحم بعد از سقط موثرند.
  • دمنوش رازیانه نیز برای تقویت رحم بعد از سقط جنین در طب سنتی کارایی دارد. این دمنوش برای جلوگیری از دردهای شکمی و کاهش درد در سندروم قائدگی و همچین ممانعت از ابتلا به سرطان دهانه رحم موثر است.
  • دم کرده کاسنی هم به تقویت رحم بعد از سقط جنین در طب سنتی و افزایش میل جنسی کمک می کند.
  • خوردن بهِ پخته برای تقویت رحم بعد از سقط جنین در طب سنتی خوب است.
  • ترکیب شیرچغندر احتمال باروری دوباره و بازگشت سلامت رحم بعد از سقط را افزایش می‌دهد.
  • خوردن کاهو و گیاه ستاخینس به افزایش توانایی رحم و تخمدان‌ها بعد از سقط جنین کمک می‌کند. از این مواد در تهیه انواع معجون خانگی برای تقویت تخمدان استفاده میشود.
  • ترکیب پودر دارچین با یک قاشق چایخوری عسل نیز برای تقویت رحم بعد از سقط جنین مناسب است.
  • ترکیب شیر، زعفران و پودر بادام درختی به تقویت رحم بعد از سقط جنین کمک می‌کند.
  • استفاده از جگر
  • استفاده از روغن کنجد به جای روغن‌های صنعتی به قویت رحم و تخمدان بعد از سقط کمک می کند.
  • مصرف سبزی خصوصا جعفری
  • مصرف چای با دارچین
  • مصرف آناناس
  • ترکیب تخم مرغ محلی با مقداری شیر و عسل
  • دمنوش زنجبیل
  • مصرف ترکیب شیر و زردچوبه
  • مصرف دم کرده زعفران
  • مصرف دمنوش بابونه
  • مصرف دمنوش زیره
  • دم کرده تخم گشنیز
  • دمنوش آویشن
  • دمنوش تخم شوید
  • مصرف عرق بومادران

علائم پاک شدن رحم بعد از سقط

علائم پاک شدن رحم بعد از سقط

نشانه پاک شدن رحم بعد از سقط چیست؟ به طور کلی بعد از سقط جنین خونریزی شدیدی اتفاق می‌افتد که به مرور کم می‌شود. بعد از اتمام خونریزی حتما باید یک سونوگرافی واژینال انجام شود تا رحم از لحاظ وجود یا عدم وجود بقایا مورد بررسی قرار بگیرد. اگر بقایایی وجود داشته باشد که به مرور رشد کند و بزرگ شود، خطرناک است و باید با مداخلات لازم پزشکی حتما خارج شود. معمولا اگر بقایایی هم باقی مانده باشد، با پریود بعدی خارج می‌شود. بسته به زمان انجام سقط و اندازه جنین و روش انجام سقط، عوارض مختلفی می‌تواند بعد از سقط گریبانگیر خانم شود که گاهی راه گریزی از آن نیست، به جز سازگاری. و روشهای اصولی تقویت کمر و رحم بعد از سقط باید به درستی طی شود.

توصیه اکید و شدید داریم که به هر حال به عنوان یک بانوی آگاه اگر به هیچ وجه قصد فرزندآوری ندارید، حتما از روش‌های موثر و مطمئن جلوگیری استفاده کنید تا بارداری برای شما رخ ندهد. در صورت وقوع بارداری اقدام به سقط نه تنها تصمیمی دشوار و تامل‌برانگیز است، بلکه به شدت می‌تواند سلامت جسمی و روحی شما را در آینده تحت تاثیر قرار دهد. خصوصا اگر سقط به صورت غیرقانونی و غیر بهداشتی و بدون نظارت پزشک انجام شود.

* علائم بارداری خارج از رحم + مشکلات و روشهای درمانی

کلام آخر

برای تقویت رحم بعد از سقط جنین در طب سنتی و پاکسازی رحم بعد از سقط تنها کافی است به سراغ طبیعت بروید و از مواد غذایی طبیعی کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که برای استفاده از داروهای تقویتی بعد از سقط و مواد گیاهی نیز نباید افراط کنید و حتما باید تحت نظارت یک پزشک طب سنتی از موثرترین ترکیبات تقویت رحم بعد از سقط جنین استفاده کنید. مراقب سلامت روحی خود نیز باشید و کاری انجام ندهید که در آینده توان جبران آن را نداشته باشید.