چیپس با روغن کم در فر ویارونه دخترجان

تصویر
۴ پاسخ

عزیزم مامان پناهم اکانت قبلیم مسدود شد درخواست میدی

دستورش رو میگی عزیزم تو آب و یخ هم گذاشتی؟؟

عزیزم با دمای چند درجه گذاشتی

چ خوب شده نوشه جونش کاش منم فر داشتم واسه بجم درست میکردم خیلی بهونه میگیره تو تابه واسش درست کردم تابه بابام اینا از این نسوزا نیست چسبید سیبا خراب شدن🥲

سوال های مرتبط

مامان زی زی گولو مامان زی زی گولو ۴ سالگی
اینم آخرین دستور شیرینی
شیرینی آلمانی مشهدی مربایی قشنگم
دیگ صفحه ام بوی شیرینی گرفت اینقد هرروز شیرینی گذاشتم 😂

ارد حدودا ۴۰۰ گرم
روغن جامد۲۴۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ دو عدد
وانیل یا پودر هل نصف قاشق چای‌خوری
شیر ۳۰ میل
عسل ۵۰ گرم
ژل بریلو توت فرنگی یا مارمالاد سیب یا هر طعم دیگ ای ک دوست داشتید
عسل برای رومال به حد نیاز
دمای فر ۱۵۰ درجه حدودا ۱۵ دقیقه
اول شیر رو گرم کنید و عسل رو ترکیب کنید باهاش بزارید کنار
بعد پودر قند و هل و روغن رو ۵ دقیقه با همزن بزنید دور تند
بعد یکی یکی زرده تخم مرغ هارو اضافه کنید و هرکدوم یک دقیقه بزنید
بعد ترکیب شیر و عسل اضافه کنید و بزنید و ارد رو کم کم اضافه کنید با دست خمیر جمع کنید خمیر باید نرم ک لطیف باشه و چسبناک نباشه
یک ساعت داخل یخچال استراحت بدید بعد با کاتر دلخواه قالب بزنید دوست داشتید وسطش باز باشه با نوک ماسوره یا هر وسیله ای داشتید سوراخ کنید
بعد پخت خنک ک شد قسمت بالایی رو رومال عسل میکنیم داخل هر چیزی ک دوس داشتید فشار ملایم میدید بعد قسمت زیرین رو سر قاشق بریلو یا مارمالاد می‌زنید و روی هم قرار میدید
داخل ظرف در بسته یه روز بمونه توی یخچال تا رطوب مارمالاد رو به خودش بگیره و نرم بشه
نوش جان



#فرزندپروری
#پوشک
#بچه
#سرماخوردگی
#ویروس
#نوزاد
#استامینوفن
#بارداری
مامان زی زی گولو مامان زی زی گولو ۴ سالگی
اینم شیرینی برنجی 😍
گوگولی ترین شیرینی 😋

ارد برنج ۴۰۰ گرم
ارد ذرت ۱۰۰ گرم
روغن جامد ۲۵۰ گرم
تخم مرغ کامل ۲ عدد
پودر قند ۲۵۰ گرم
پودر هل یک قاشق مربا خوری و گلابی یه قاشق غذا خوری
زعفرون دم کرده غلیظ برای دو رنگ کردن
تخم خرفه و پسته و زعفرون برای تزیین
در فر گازی ۱۸۰ درجه ۱۵ دقیقه
برقی ۱۶۰ درجه
روغن و پودر قند با همزن میزنیم تا کم رنگ بشه تخم مرغ هارو یکی یکی اضافه میکنیم و هرکدوم را یک دقیقه میزنیم در نهایت ارد ذرت و ارد برنج الک شده رو کم کم اضافه میکنیم و با سر انگشت مخلوط میکنیم تا خمیر لطیف به دست بیاد
اگر چسب ناک بود ارد برنج اگر خشک بود کمی عرق هل یا گلاب اضافه میکنیم
برای دو رنگ کردن دو قسمت میکنیم یه قسمت رو با زعفرون دم کرده غلیظ و قسمت سفید رو با پودر هل مخلوط میکنیم برای ۱۲ تا۲۴ ساعت استراحت میدیدم داخل یخچال بعد به گلوله های ۱۰ گرمی تقسیم میکنیم و کاتر میزنیم من از کاتر دو طرفه استفاده کردم
برای دو رنگ کردنش ۹ گرم سفید و یک گرم زرد و بالعکس استفاده کردم.
نوش جونتون
#فرزندپروری
#اسهال
#یبوست
#پیشگیری
#نینی
#بچه
#شیرخشک
#پوشک
#سرماخوردگی