اینم آخرین دستور شیرینی
شیرینی آلمانی مشهدی مربایی قشنگم
دیگ صفحه ام بوی شیرینی گرفت اینقد هرروز شیرینی گذاشتم 😂

ارد حدودا ۴۰۰ گرم
روغن جامد۲۴۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ دو عدد
وانیل یا پودر هل نصف قاشق چای‌خوری
شیر ۳۰ میل
عسل ۵۰ گرم
ژل بریلو توت فرنگی یا مارمالاد سیب یا هر طعم دیگ ای ک دوست داشتید
عسل برای رومال به حد نیاز
دمای فر ۱۵۰ درجه حدودا ۱۵ دقیقه
اول شیر رو گرم کنید و عسل رو ترکیب کنید باهاش بزارید کنار
بعد پودر قند و هل و روغن رو ۵ دقیقه با همزن بزنید دور تند
بعد یکی یکی زرده تخم مرغ هارو اضافه کنید و هرکدوم یک دقیقه بزنید
بعد ترکیب شیر و عسل اضافه کنید و بزنید و ارد رو کم کم اضافه کنید با دست خمیر جمع کنید خمیر باید نرم ک لطیف باشه و چسبناک نباشه
یک ساعت داخل یخچال استراحت بدید بعد با کاتر دلخواه قالب بزنید دوست داشتید وسطش باز باشه با نوک ماسوره یا هر وسیله ای داشتید سوراخ کنید
بعد پخت خنک ک شد قسمت بالایی رو رومال عسل میکنیم داخل هر چیزی ک دوس داشتید فشار ملایم میدید بعد قسمت زیرین رو سر قاشق بریلو یا مارمالاد می‌زنید و روی هم قرار میدید
داخل ظرف در بسته یه روز بمونه توی یخچال تا رطوب مارمالاد رو به خودش بگیره و نرم بشه
نوش جان



#فرزندپروری
#پوشک
#بچه
#سرماخوردگی
#ویروس
#نوزاد
#استامینوفن
#بارداری

تصویر
۱۹ پاسخ

عاليه كدبانو
شيريني مورد علاقمه 🙊♥️

دستور مارمالاد رو میگین ؟

یه دقیقه چیزی درست نکن
دلم شیرینی خواست
نوش جونتون

چرا من این شیرینی رو درست میکنم خشک میشه؟

اووووف

وای مرسی ازین دستور

چقدم شیک درست کردی 🥰

توی توستر با چه دمایی و چند دقیقه ؟

لدتی ک در شیرینی پزی هست در انتقام نیست😅😅

حتما باید روغن جامد باشه اگه نباشه نمیشه درست کرد گلم ؟

به به کدبانو

من عاشق این جور شیرینی ها هستم

عزیزم توی فرگاز هم میشه درست کرد این دستورایی که گذاشتین؟؟دمای اونا چند باشه؟

عزیزم کلاش رفتی براشون

پودر قند از کجابخرم؟؟؟

شیرینی مربایی هیچ وقت فکرش نمی‌کرد یکی بهش بگه «قشنگم»

اوووف طرح و ببین😍

من عاشقه این شیرینی هستم ،به به😍😍😇

چه میکنه این بانو😍😍😍😍😍
کلی کیف کردم

درود بر شما بانوی با سلیقه و کدبانو. ممنون که رسپی ها رو میذاری. الهی که همیشه کام دلتون شیرین باشه و سال پیش رو زندگیتون مثل پیجتون شیرین باشه.

سوال های مرتبط

مامان زی زی گولو مامان زی زی گولو ۴ سالگی
اینم شیرینی برنجی 😍
گوگولی ترین شیرینی 😋

ارد برنج ۴۰۰ گرم
ارد ذرت ۱۰۰ گرم
روغن جامد ۲۵۰ گرم
تخم مرغ کامل ۲ عدد
پودر قند ۲۵۰ گرم
پودر هل یک قاشق مربا خوری و گلابی یه قاشق غذا خوری
زعفرون دم کرده غلیظ برای دو رنگ کردن
تخم خرفه و پسته و زعفرون برای تزیین
در فر گازی ۱۸۰ درجه ۱۵ دقیقه
برقی ۱۶۰ درجه
روغن و پودر قند با همزن میزنیم تا کم رنگ بشه تخم مرغ هارو یکی یکی اضافه میکنیم و هرکدوم را یک دقیقه میزنیم در نهایت ارد ذرت و ارد برنج الک شده رو کم کم اضافه میکنیم و با سر انگشت مخلوط میکنیم تا خمیر لطیف به دست بیاد
اگر چسب ناک بود ارد برنج اگر خشک بود کمی عرق هل یا گلاب اضافه میکنیم
برای دو رنگ کردن دو قسمت میکنیم یه قسمت رو با زعفرون دم کرده غلیظ و قسمت سفید رو با پودر هل مخلوط میکنیم برای ۱۲ تا۲۴ ساعت استراحت میدیدم داخل یخچال بعد به گلوله های ۱۰ گرمی تقسیم میکنیم و کاتر میزنیم من از کاتر دو طرفه استفاده کردم
برای دو رنگ کردنش ۹ گرم سفید و یک گرم زرد و بالعکس استفاده کردم.
نوش جونتون
#فرزندپروری
#اسهال
#یبوست
#پیشگیری
#نینی
#بچه
#شیرخشک
#پوشک
#سرماخوردگی
مامان 💙ایران💙 مامان 💙ایران💙 ۴ سالگی
سلام به همه
امروز صبح ساعت ۴ بیدار شدم، هر چقدر چرخیدمو غلطیدم نتونستم بخوابم
همه خواب بودن
درهای اتاقارو پیش کردم و دکمه کتری رو زدم
یه نگاه به دورتا دور خونه انداختم گردگیری فقط لازم داشت
تصمیم گرفته امروز کُبّه (با سیب‌زمینی) بپزم
۸ تا سیب زمینی متوسط و دوتا هویج بزرگ گذاشتم برای آبپز شدن
گوشت چرخ شده رو گذاشتم بیرون تا یخش باز شه
رفتم سراغ صبحونه
تخم‌مرغهارو گذاشتم آبپز شه، گوجه خورد کردم، چند تکه بروکلی هم با نمک و فلفل سیاه آبپز کردم
چایی دم کردم( مامانم صبح ناشتا چایی میخورن)
گردگیری‌رو شروع کردم.
تو گوشم هندزفری بودو سیاوش قمیشی داشت گلهای پونه‌اشو میخوندو غوغا به پا کرده بود
بساط صبحونه که جمع شد، سیب زمینی و هویجهارو پوست گرفتمو با رنده ریز رنده کردمشون، نمک و یک تخم مرغ توش شکوندم
چندتا پیاز نگینی کردمو سرخش کردم و گوشت چرخ شده رو بهش اضافه کردمو ادویه زدم( میتونید کشمش، زرشک به همراه گردو اضافه کنید) من نکردم
مواد رنده شده رو اندازه دوتا گردو بر میداشتمو کف دست پهن میکردمو مواد گوشتی رو توش جا میدادم و بعد اون خمیر پهن شده کفه دستمو جمع میکردم
تویه سینی فر دونه دونه میزاشتم، بعد از تموم شدنشون گذاشتم داخل یخچال تا ساعت ۱۲ برای سرخ کردن
از یخچال که درآوردم روشو قلمو روغن زدمو گذاشتم تو فر

👇🏻👇🏻👇🏻
فرزندپروری، پوشک، شیرخشک،شیرشب،دندون پوسیده،ترس از جدایی،التهاب لثه،لجبازی و کریه