اینم شیرینی برنجی 😍
گوگولی ترین شیرینی 😋

ارد برنج ۴۰۰ گرم
ارد ذرت ۱۰۰ گرم
روغن جامد ۲۵۰ گرم
تخم مرغ کامل ۲ عدد
پودر قند ۲۵۰ گرم
پودر هل یک قاشق مربا خوری و گلابی یه قاشق غذا خوری
زعفرون دم کرده غلیظ برای دو رنگ کردن
تخم خرفه و پسته و زعفرون برای تزیین
در فر گازی ۱۸۰ درجه ۱۵ دقیقه
برقی ۱۶۰ درجه
روغن و پودر قند با همزن میزنیم تا کم رنگ بشه تخم مرغ هارو یکی یکی اضافه میکنیم و هرکدوم را یک دقیقه میزنیم در نهایت ارد ذرت و ارد برنج الک شده رو کم کم اضافه میکنیم و با سر انگشت مخلوط میکنیم تا خمیر لطیف به دست بیاد
اگر چسب ناک بود ارد برنج اگر خشک بود کمی عرق هل یا گلاب اضافه میکنیم
برای دو رنگ کردن دو قسمت میکنیم یه قسمت رو با زعفرون دم کرده غلیظ و قسمت سفید رو با پودر هل مخلوط میکنیم برای ۱۲ تا۲۴ ساعت استراحت میدیدم داخل یخچال بعد به گلوله های ۱۰ گرمی تقسیم میکنیم و کاتر میزنیم من از کاتر دو طرفه استفاده کردم
برای دو رنگ کردنش ۹ گرم سفید و یک گرم زرد و بالعکس استفاده کردم.
نوش جونتون
#فرزندپروری
#اسهال
#یبوست
#پیشگیری
#نینی
#بچه
#شیرخشک
#پوشک
#سرماخوردگی

تصویر
۲۶ پاسخ

عکس کاتر و هم میزاری عزیزم 💟

استراحت ندم بد میشه ؟میخام الان درست کنم

عزیزم ارد ذرت همون نشاسته ذرته؟

دلم خواست🤤

عالی😍😍😍😍😍😍

با اجازه از دستور اسکرین میگیرم ❤️

شما خیلی کدبانویی ❤️
جون میده بیام خونتون مهمونی 😎😍💃🏻

چه بامزه و خشکل
هوس کردم برم تو کارشون درست کنم
فردا خودم رو به چالش میکشم

با ارد ذرت چطور شد؟طعمو مزه نداد؟

بی نظیره👌

عالی🤤😍

به به😍واقعا آفرین عزیزم

اینقدر خوشگلن که یه قوری چایی تازه دمو کم داره😍☕️☕️
من عاشق این شیرینیام ولی نمیتونم بخورم همیشه میپره تو گلوم😂😂😂

اوووووف خودتون درست کردین؟ عالی شده ایول

به به
چ خوشگل

باریکلا

درخواستم بده لطفا

اوفف افرین
میشه کاترو ببینم؟

چ عالی خیلی قیافشون قشنگ شده فقط منم انگارحوصله ندارم وبفکرڪثیف کاری بعدشم چون کلی ظرف واشپزخونه رویعدش یهم میریزم وحوصله تمیزکاریشونداریم

خیلی خوب و یکدست درست کردی

با اینکه علاقه ای به شیرینی ندارم
ولی به به 🥰

واای چقدر تاپیک ارامش بخشی😍

به به عالیه کدبانو

🤩 به به

عالی شده نوش جونتون

وای به به

به به هنرمند خانوووم👏🏻👏🏻👏🏻

سوال های مرتبط

مامان زی زی گولو مامان زی زی گولو ۴ سالگی
اینم آخرین دستور شیرینی
شیرینی آلمانی مشهدی مربایی قشنگم
دیگ صفحه ام بوی شیرینی گرفت اینقد هرروز شیرینی گذاشتم 😂

ارد حدودا ۴۰۰ گرم
روغن جامد۲۴۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ دو عدد
وانیل یا پودر هل نصف قاشق چای‌خوری
شیر ۳۰ میل
عسل ۵۰ گرم
ژل بریلو توت فرنگی یا مارمالاد سیب یا هر طعم دیگ ای ک دوست داشتید
عسل برای رومال به حد نیاز
دمای فر ۱۵۰ درجه حدودا ۱۵ دقیقه
اول شیر رو گرم کنید و عسل رو ترکیب کنید باهاش بزارید کنار
بعد پودر قند و هل و روغن رو ۵ دقیقه با همزن بزنید دور تند
بعد یکی یکی زرده تخم مرغ هارو اضافه کنید و هرکدوم یک دقیقه بزنید
بعد ترکیب شیر و عسل اضافه کنید و بزنید و ارد رو کم کم اضافه کنید با دست خمیر جمع کنید خمیر باید نرم ک لطیف باشه و چسبناک نباشه
یک ساعت داخل یخچال استراحت بدید بعد با کاتر دلخواه قالب بزنید دوست داشتید وسطش باز باشه با نوک ماسوره یا هر وسیله ای داشتید سوراخ کنید
بعد پخت خنک ک شد قسمت بالایی رو رومال عسل میکنیم داخل هر چیزی ک دوس داشتید فشار ملایم میدید بعد قسمت زیرین رو سر قاشق بریلو یا مارمالاد می‌زنید و روی هم قرار میدید
داخل ظرف در بسته یه روز بمونه توی یخچال تا رطوب مارمالاد رو به خودش بگیره و نرم بشه
نوش جان



#فرزندپروری
#پوشک
#بچه
#سرماخوردگی
#ویروس
#نوزاد
#استامینوفن
#بارداری