۸ پاسخ

من تخم مرغ نمیزنم
سیب زمینی سینه مرغ خیارشور سس مایونز فلفل سیاه ذرت و نخود فرنگی به دلخواه
دو تا سیب زمینی نسبتا بزرگ یدونه سینه مرغ چهارتا خیارشور رنده شده و ابشو گرفتع شده
سیب زمینی و گوشت رو له میکنم با خیارشور رندع شده سس مایونز برند بیژن میزنم من با هم قاطی میکنم چیز دیگه ای نمیزنم چون هم بوی بد میگیره و هم ماندگاریش رو کمتر میکنه

مواد لازم:

سینه مرغ: ۱ عدد کوچک (حدود ۲۰۰-۲۵۰ گرم)

سیب زمینی متوسط: ۲ عدد

تخم مرغ: ۲ عدد

هویج متوسط: ۱ عدد کوچک

خیارشور: ۳-۴ عدد متوسط

نخود فرنگی: حدود نصف پیمانه (کنسرو یا پخته شده)

سس مایونز: به میزان لازم (حدود نصف پیمانه یا بیشتر، بسته به ذائقه)

آبلیمو: ۱-۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

(اختیاری) پیاز کوچک: ۱/۴ یک پیاز کوچک رنده شده یا خیلی ریز خرد شده (برای عطر بیشتر)

(اختیاری) پودر سیر یا پودر پیاز: کمی برای طعم‌دهی

اره‌منم‌میخام

اضافه کردن سس و ادویه‌ها:

سس مایونز را کم کم اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا سس به خورد همه مواد برود. مقدار سس بستگی به ذائقه شما دارد؛ بعضی‌ها سالاد الویه را پر سس‌تر دوست دارند.

آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و (در صورت تمایل) پودر سیر یا پیاز را اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید. حتماً سالاد را بچشید و در صورت نیاز، نمک، فلفل یا آبلیمو را تنظیم کنید.

استراحت دادن سالاد:

روی کاسه را بپوشانید و سالاد الویه را حداقل به مدت ۱-۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند و سالاد خودش را بگیرد. این مرحله برای خوشمزه‌تر شدن سالاد الویه خیلی مهم است.

سرو:

سالاد الویه را می‌توانید با نان ساندویچی، نان تست، کاهو، گوجه فرنگی، خیارشور و تخم مرغ آبپز باقی‌مانده تزئین و سرو کنید.

نکات برای سالاد الویه خوشمزه‌تر:

کیفیت مواد: استفاده از خیارشور با کیفیت و خوش‌طعم، سس مایونز خوب و مرغ تازه، تاثیر زیادی در طعم نهایی دارد.

له کردن سیب زمینی: سیب زمینی را زیاد له نکنید که خمیر شود. کمی تکه‌های کوچک سیب زمینی در سالاد حس خوبی می‌دهد.

رنده کردن تخم مرغ: رنده کردن تخم مرغ باعث می‌شود بافت بهتری به سالاد بدهد.

تنظیم طعم: حتماً در انتها سالاد را بچشید و چاشنی‌ها را تنظیم کنید. کمی آبلیمو ترشی دلپذیری به سالاد می‌دهد.

استراحت در یخچال: این مرحله را جدی بگیرید! سالاد الویه سرد و جاافتاده خیلی خوشمزه‌تر است.

مخلوط کردن مواد:

در یک کاسه بزرگ، مرغ ریش شده، سیب زمینی له شده، هویج رنده شده، تخم مرغ رنده شده، خیارشور خرد شده، و نخود فرنگی را بریزید.

(اگر از پیاز استفاده می‌کنید) پیاز رنده شده یا خیلی ریز خرد شده را هم اضافه کنید.

اضافه کردن سس و ادویه‌ها:

سس مایونز را کم کم اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا سس به خورد همه مواد برود. مقدار سس بستگی به ذائقه شما دارد؛ بعضی‌ها سالاد الویه را پر سس‌تر دوست دارند.

آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و (در صورت تمایل) پودر سیر یا پیاز را اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید. حتماً سالاد را بچشید و در صورت نیاز، نمک، فلفل یا آبلیمو را تنظیم کنید.

پخت مرغ و تخم مرغ:

سینه مرغ را با کمی آب، نمک، و یک پیاز کوچک (اختیاری) بپزید تا کاملاً نرم شود. سپس آن را ریش ریش کنید یا به صورت نگینی ریز خرد کنید. آب مرغ را می‌توانید برای مصارف دیگر نگه دارید.

تخم مرغ‌ها را نیز جداگانه آبپز کنید (حدود ۱۰-۱۲ دقیقه بعد از جوش آمدن آب). بعد از خنک شدن، پوست آن‌ها را بگیرید.

آماده کردن سیب زمینی و هویج:

سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و همراه با هویج (که آن هم پوست گرفته‌اید) در قابلمه بریزید و با آب کافی بگذارید تا کاملاً بپزند و نرم شوند.

بعد از پخت، آب آن‌ها را خالی کنید و اجازه دهید کمی خنک شوند.

رنده کردن و له کردن مواد:

سیب زمینی‌های پخته را با رنده درشت یا گوشتکوب له کنید تا حالت پوره مانند پیدا کنند، اما نه کاملاً یکدست.

هویج پخته را نیز با رنده درشت رنده کنید.

دو عدد از تخم مرغ‌های آبپز را نیز با رنده درشت رنده کنید. (یک عدد از تخم مرغ‌ها را می‌توانید برای تزئین کنار بگذارید).

خیارشورها را هم ریز خرد کنید یا با رنده درشت رنده کنید

مرغتو من اکثرا رون میزارم با ادویه فراوون و پیاز ادویه هم زردچوبه و فلفل سیاه دارچین نمک بزار بپزه ابش خشک خشک بشه دیگه روغن میندازه خودش بعد ریش ریش کن خیارشور رنده کن ابشو بگیر سیب زمینی و تخم مرغو نخود فرنگی هم بریز بعدش من سس مایونز یه زره اویشن چن تا قاشق ابغوره و فلفل سیاه و نمک میزنم یعنی هر کی خورده گفته عالی درست میکنی

سیب زمینی وتخم مرغ،سینه مرغ دوبرابر سیب زمینی و تخم مرغ،سیب زمینی وتخم مرغ رنده کنید سینه مرغ هم ریش ریش،من گااااهی برای مزه اش یکم کالباس خوب هم استفاده میکنم ولی کالباس استفاده بشه برای بچه ها دیگه مناسب نیست سلیقه ای دیگه،خیارشور نگینی خرد بشه،سس مایونز،ما برای طعم خوبش درآخر آب لیموی تازه هم اظافه میکنیم البته ترش نشه درحدی که طعم خوبی بگیره همین، بااین دستور الویه های ما همیشه تو اطرافیان حرف اول زده،الویه بیشتر از دوروز هم نباید بمونه میگن خوب نیست

سوال های مرتبط