۴ پاسخ

شکمت چقد کوچولوموچولوه عین من البته مال من از الان ت کوچیکتره

مادر بودن رو اصلا نمیشه توصیف کرد..

عزیز عکس شکم عکس الانته ؟

چ متن قشنگی بود 😍👍🏻👍🏻👌🏻👏🏻👏🏻

سوال های مرتبط

مامان مروارید مامان مروارید هفته سی‌وهفتم بارداری
برای ۲۸۰ روز، او از خودش می‌گذرد تا زندگی تازه‌ای را در درونش بسازد 🤰🏻
برای ۹ ماه کامل، تمام وجودش را وقف موجودی می‌کند که هنوز حتی او را ندیده است.
بدنش تغییر می‌کند... شکمش کش می‌آید، پوستش خط می‌خورد، روحش قوی‌تر می‌شود، موهایش می‌ریزد، دندان‌هایش ضعیف می‌شود، ذهنش گاهی خسته می‌شود.
دانشمندان می‌گویند مغز مادر تا ۴ درصد کوچک‌تر می‌شود، اما در واقع، قلبش چند برابر بزرگ‌تر می‌شود... ❤️
و بعد از زایمان...
همه چیز در یک شب تغییر می‌کند. هورمون‌ها فرو می‌ریزند، اشک‌ها بی‌دلیل جاری می‌شوند و درست همان‌وقت که جامعه از او انتظار دارد شادترین باشد، او در درونش تنها، خسته و گاهی شکسته است.
اما با تمام این سختی‌ها...
با تمام دردها، بی‌خوابی‌ها و اشک‌هایی که کسی نمی‌بیند، او باز هم می‌گوید: «ارزشش را داشت.»
و اگر لازم باشد:
او دوباره همه چیز را از نو شروع می‌کند.
برای عشق.
برای فرزندش.
مادر بودن، زیباترین ازخودگذشتگی دنیاست. 💕🌷
مامان نیـلا🐣🥑💕 مامان نیـلا🐣🥑💕 روزهای ابتدایی تولد
برای ۲۸۰ روز، او از خودش می‌گذرد تا زندگی تازه‌ای را در درونش بسازد🤰🏻
برای ۹ ماه کامل، تمام وجودش را وقف موجودی می‌کند که هنوز حتی او را ندیده است.

بدنش تغییر می‌کند…شکمش کش می‌آید، پوستش خط می‌خورد، روحش قوی‌تر می‌شود، موهایش می‌ریزد، دندان‌هایش ضعیف می‌شود، ذهنش گاهی خسته می‌شود.

دانشمندان می‌گویند مغز مادر تا ۴ درصد کوچک‌تر
می‌شود، اما در واقع، قلبش چند برابر بزرگ‌تر می‌شود…❤️

و بعد از زایمان…

همه چیز در یک شب تغییر می‌کند. هورمون‌ها فرو می‌ریزند، اشک‌ها بی‌دلیل جاری می‌شوند و درست همان‌وقت که جامعه از او انتظار دارد شادترین باشد، او در درونش تنها، خسته و گاهی شکسته است.

اما با تمام این سختی‌ها…
با تمام دردها، بی‌خوابی‌ها و اشک‌هایی که کسی نمی‌بیند، او باز هم می‌گوید: «ارزشش را داشت.»

و اگر لازم باشد:
او دوباره همه چیز را از نو شروع می‌کند.
برای عشق.
برای فرزندش.

مادر بودن، زیباترین ازخودگذشتگی دنیاست
و هیچ واژه‌ ای هرگز نمی‌تواند آن را توصیف کند..♥️✨



فرزندپروری/زایمان/سیسمونی/سزارین/شیرخشک/بارداری/مادر
مامان سوفیا 🩷 مامان سوفیا 🩷 روزهای ابتدایی تولد
♨️ برای ۲۸۰ روز، او از خودش می‌گذرد تا زندگی تازه‌ای را در درونش بسازد…

نه برای چند لحظه، بلکه برای ۹ ماه کامل، تمام وجودش را وقف موجودی می‌کند که هنوز حتی او را ندیده است.

بله بدنش تغییر می‌کند… شکمش کش می‌آید، پوستش خط می‌خورد، و روحش قوی‌تر می‌شود.

موهایش می‌ریزد، دندان‌هایش ضعیف می‌شود، ذهنش گاهی خسته می‌شود.

دانشمندان می‌گویند مغز مادر تا ۴ درصد کوچک‌تر
می‌شود، اما در واقع، قلبش چند برابر بزرگ‌تر می‌شود… ❤️

و بعد از زایمان…

همه چیز در یک شب تغییر می‌کند. هورمون‌ها فرو می‌ریزند، اشک‌ها بی‌دلیل جاری می‌شوند و درست همان‌وقت که جامعه از او انتظار دارد شادترین باشد، او در درونش تنها، خسته و گاهی شکسته است.

اما با تمام این سختی‌ها…

با تمام دردها، بی‌خوابی‌ها و اشک‌هایی که کسی نمی‌بیند، او باز هم می‌گوید: «ارزشش را داشت.»

و اگر لازم باشد:

او دوباره همه چیز را از نو شروع می‌کند.

برای عشق.

برای فرزندش.

🩵مادر بودن، زیباترین ازخودگذشتگی دنیاست و هیچ واژه‌
ای هرگز نمی‌تواند آن را توصیف کند.

👩🏻‍⚕️تیم رژیم درمانی اومادایت( تغذیه دوران بارداری و شیردهی)

🌐کانال های ارتباطی ما:

👈🏻ارتباط با ما برای دریافت رژیم: @oomadiet7

👈🏻 بله: ble.ir/join/7fWUGEoJ7f
مامان جانان مامان جانان ۸ ماهگی
مادر كه باشي همه كودكان دنيا برايت مهم مي شوند، غم هيچ كودكي در دنيا را تاب نمي آوري و حتي وقتي كودكي غريبه جلوي پاي تو به زمين مي افتد هول مي شوي، دستش را مي گيري، گرد و خاك از زانوانش مي تكاني و آرامش مي كني.
مادر كه باشي از سر هر چهار راه كه بگذري با چشمانت قد و بالاي كودكان كار را برانداز مي كني، غمي بزرگ دلت را پر مي كند و دنبال راهي مي گردي تا ذره اي هر چند كوچك به اين كودكان بي پناه كمك كني.
مادر كه باشي زمزمه هاي موقع تحويل سال ، آرزوهاي زير لب سالگرد تولد و دعاهاي بعد از نماز همه به فرزندت تعلق دارد و بس.
مادر كه باشي با هر سال كودكي فرزندت كودكي مي كني، سال به سال با او بزرگ مي شوي و دنيا را از ديد او تجربه مي كني، فارغ از اينكه خودت يك انسان بالغي با او قهقهمه كودكانه سر مي دهي و با گريه هاي كودكانه اش اشك مي ريزي.
مادر كه باشي عاشقي، زبان احساست عاشقانه مي شود غمت به غم فرزند و شادي ات به شادي او گره مي خورد.
مادر كه باشي صبور مي شوي آنقدر كه گاهي، خودت به صبر و حوصله اي كه به خرج مي دهي آفرين و دست مريزاد مي گويي.
مادر كه باشي گاهي نمازت مي شكند و شش دانگ حواست مي رود پي گوشه هاي قالي، لبه هاي ميز، كناره در و هر چيزي كه شايد گير كند به پاي كودك نوپايت تا مبادا صداي گريه اش آتش به وجودت بزند.
مادر كه باشي هيچگاه مريض نمي شوي نه اينكه ويروس ها و ميكروب ها حريف بدنت نشوند! نه! آنها همچنان حريف تو هستند اما صورتكي به چهره داري كه بيماري و تب و مريضي ات را پشت آن پنهان مي كني تا مبادا ذره اي دلنگراني فرزندت را بيازارد اما با هر سرفه فرزندت دلت ميريزد كه نكند بيمار شده باشد و اگر بيماري بر او وارد شود بر بالين بيماري فرزند، هر لحظه جان مي دهي .
مامان ماهان مامان ماهان ۸ ماهگی
بله، جنین در ماه هشتم بارداری توانایی تشخیص بو را دارد. تحقیقات نشان داده که جنین در این ماه به بوها واکنش نشان می‌دهد و این توانایی به تدریج در طول بارداری تکامل می‌یابد.
توضیحات بیشتر:
حس بویایی جنین:
حس بویایی یکی از حواسی است که جنین در دوران بارداری توسعه می‌دهد و در ماه هشتم به اندازه کافی تکامل یافته است تا بتواند بوها را تشخیص دهد.
واکنش جنین به بو:
جنین از طریق مایع آمنیوتیک که در اطراف او قرار دارد، بوها را حس می‌کند. این بوها می‌توانند از طریق غذایی که مادر می‌خورد یا مواد دیگری که مادر با آنها در تماس است، به جنین منتقل شوند.
تغییرات در رفتار جنین:
زمانی که جنین بویی را تشخیص می‌دهد، ممکن است حرکاتش تغییر کند، ضربان قلبش تندتر شود یا واکنش‌های دیگری از خود نشان دهد.
اهمیت بو در دوران بارداری:
بوها می‌توانند بر رفتار جنین و حتی خلق و خوی او در آینده تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، بوهای خوشایند می‌توانند باعث آرامش جنین شوند و بوهای ناخوشایند ممکن است باعث تحریک یا ناراحتی او شوند.
مطالعات بیشتر:
تحقیقات بیشتری در حال انجام است تا تأثیر دقیق بوها بر جنین و نقش آن در رشد و تکامل او مشخص شود.
مامان دریا 🌊👼🏻 مامان دریا 🌊👼🏻 ۱۴ ماهگی
⭕️برای آروغ گیری نوزاد این نکات را همواره به یاد داشته باشید

🔅تکنیک‌های شیردهی صحیح را یاد بگیرید تا به این ترتیب نوزاد هوای کمتری را در هنگام تغذیه ببلعد و در نتیجه آروغ کمتری بزند و بهتر غذا بخورد.
🔅از بهترین نحوه خواباندن نوزاد تازه متولد شده پس از آروغ گیری استفاده کنید.
🔅برای آروغ‌گیری نوزاد حوصله به خرج بدهید، اما بیشتر از 20 دقیقه برای این کار زمان صرف نکنید.
🔅اگر نوزاد همراه با آروغ به اندازه یک دهان پر شیر هم خارج کرد، جایی برای نگرانی نیست.
🔅اگر خودِ نوزاد وسط شیر خوردن توقفی ایجاد کرد، از این موقعیت استفاده کنید و آروغش را بگیرید.
🔅برای آروغ گیری نوزاد هرگز او را بدون مراقبت رها نکنید.
🔅اگر نوزاد همراه با آروغ مقدار زیادی تف از دهان خارج می‌کند، احتمالا ریفلاکس معده به مری دارد؛ بنابراین سعی کنید هر ۵ دقیقه یکبار در خلال شیردهی آروغ او را بگیرید.
🔅اگر نوزادتان کولیک دارد و در هنگام تغذیه نیز گریه می‌کند، هوای بیشتری را می‌بلعد و در نتیجه به آروغ گیری نیاز بیشتری دارد.

@
مامان قندک✨🤍 مامان قندک✨🤍 هفته چهلم بارداری
پارت پایانی: معجزه‌ای در آغوشم
بعد از تمام شدنِ کارهای نهایی، مرا به اتاق دیگری منتقل کردند. لحظاتی نگذشته بود که گرمای عجیبی را روی سینه‌ام حس کردم؛ دخترم را آوردند و آرام روی شکمم گذاشتند. آن لحظه، وصف‌ناپذیرترین ثانیه‌ی عمرم بود. تماسِ پوستِ لطیفش با پوستم، انگار تمامِ آن ساعت‌های سخت، آن بُرش‌ها و آن بی‌مهری‌های بیمارستان را از حافظه‌ام پاک کرد. تمامِ دردهایی که تا چند دقیقه پیش امانم را بریده بود، جلوی چشمانِ معصومش رنگ باخت.
اما قشنگ‌ترین جایش اینجا بود؛ وقتی او را برای اولین بار زیر سینه‌ام گذاشتم، برخلافِ من که در تمامِ آن مسیرِ زایمان نابلد و بی‎‌تجربه بودم، او مثل یک حرفه‌ایِ تمام‌عیار شروع کرد به مک زدن! آن‌قدر با قدرت و با مهارت این کار را انجام می‌داد که توی دلم به این همه غریزه‌ی قوی‌اش هزار بار ماشاالله گفتم و با خودم خندیدم که: «قربانت بروم، تو که از مادرت هم حرفه‌ای‌تر هستی!»

حالا که به آن روزها نگاه می‌کنم، با قلبی لبریز از شکرگزاری، برای تمام کسانی که آرزوی این لحظه را دارند، دعا می‌کنم. امیدوارم این حسِ ناب و تکرارنشدنیِ مادر شدن سهمِ تمامِ قلب‌های منتظر باشد. من آن روزها ۱۸ ساله بودم و دست‌تنها، اما حالا با کوله‌باری از تجربه و آگاهی، خودم را برای آینده آماده می‌کنم. این‌بار می‌خواهم با اطلاعات کامل، ورزش‌های درست و روحیه‌ای قوی پیش بروم تا اگر باز هم خدا بخواهد، یک زایمان طبیعیِ آگاهانه و عالی را تجربه کنم. چون حالا دیگر می‌دانم که من یک "مادرم" و قدرتِ مادرها بی‌انتهاست. ✨❤️
مامان مامی مامان مامی هفته سی‌وچهارم بارداری
۶چیزی كه كودكان فقط براى مدتی انجام می دهند.... و
بعد براى هميشه ناپدید مي شوند🥺

يك روز ديگر صبح زود با صداى پاهای کوچکی كه سمت اتاق شما مى دوند بيدار نمى شويد🥺.
ديگر کسی خودش را وسط تخت شما جا نمى كند تا فقط چند دقيقه بيشتر كتارتان باشد🥺
كم كم آن آغوش هاي خواب الود، تبديل به سكوت ودر بسته اتاق می شوند.
يك روز ديگر با هيجان نمى گویند:
«مامان! بابا! نگاه كن!»
🥺
ديگر براى نشان دادن هر نقاشى، هر سنگ كوچک ،يا هر كشف ساده ای سمت شما نمی دوند.🥺
آرام آرام دنيايشان خصوصى تر و ساكت تر مي شود.
يك روز دستتان را موقع راه رفتن رها مي كنند وناگهان يك جاى خالى عجيبى را احساس من كنيد نه چون دوستتان ندارند...
فقط چون دارند بزرگ مي شوند🥹
يك روز دیگر روى شانه هاى شما خوابشان نمى برد، آن سر کوچک ،آن نفس هایی كه آرام تر مي شد....
لحظه ها بدون هشدار تمام مي شوند.😭
يك روز می رسد كه ديگر باور ندارند بوسه شما همه چیز را خوب می كند🥹
زمانى يك چسب زخم ويك بغل كافى بود اما بعد، دردهاى عميق ترشان را در سكوت، موسيقی ،يا تنهایی پنهان من كنند....
نه در آغوش شما.
یک روز ديگر گنج های كوچکشان را برايتان نمى آورند🥹.
برگها، كاغذهاى مچاله، سنگ هاي كوچک، كشف هاى بي ارزش اما پرمعنا….آن عشق خالص و خودجوش كودكانه، كم كم كمتر ديده می شود🥲

كودكى تمرين زندگی نيست.
همين حالا در حال اتفاق افتادن است.
تا وقتى هنوز دستتان را می گیرند تا وقتي هنوز شما را صدا می زنند🥺تا وقتي هنوز می خواهند در آغوش شما آرام شوند....
اين لحظه ها را زندگی كنید ….
روزى همه اين صحنه ها فقط خاطره می شوند😭
و آن وقت می فهميم كه مهم ترين بخش زندگی همين لحظه هاى ساده وتكرارنشدنى بوده است😭