خوردن چه چیزی در بارداری بچه را زیبا می‌کند؟

دی ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
خوردن چه چیزی در بارداری بچه را زیبا میکند؟

یکی از‌پرسش های مادران باردار این است که‌در‌دوران بارداری چه بخوریم تا فرزند زیبا داشته باشیم؟ درست است که سلامت فرزند، اولویت اول همه پدرها و مادرها است، اما آنها دوست دارند فرزندی زیبا داشته باشند و مادرها سعی می کنند غذاهایی را مصرف کنند که به زیبا شدن جنین آنها کمک کند.آنها می‌خواهند بدانند که زیبایی جنین در چه ماهی شکل می‌ گیرد تا به‌موقع برای زیبا شدن جنین خود دست‌به‌کار شوند! برخی هم می‌پرسند که خوردن چه چیزی در بارداری بچه را زیبا میکند؟ تعدادی هم به‌طور اختصاصی‌تر سؤال می‌پرسند؛ مثلاً می‌پرسند " برای زیبایی چشم جنین چه بخوریم " یا " چه کنیم که فرزندمان بور شود" و بسیاری سؤالات دیگر. در این مقاله به این سؤالات پاسخ داده‌ایم. 

چگونه نوزاد زیبا به دنیا بیاوریم؟

موضوع زیبایی جنین، برخلاف برخی گفته ها که با رعایت چند دستور ساده می توان به بهترین نتیجه رسید، در اصل و‌اساس به ژنتیک و‌عوامل وراثتی برمی‌گردد. بنابراین زیبایی صورت جنین، رنگی شدن چشم، زیبایی پوست جنین و موهای او بر اساس ژنتیک و عوامل وراثتی خواهد بود نه صرفا تغذیه مادران. .زمانی که در اینترنت این سؤال را جستجو کنید، با تعداد زیادی مقاله مواجه می‌شوید که با معرفی برخی از غذاها، به شما قول زیبا شدن جنین را می‌دهند! یا لیستی از غداها یا خوردن چه چیزهایی  جنین را زشت می‌کند اما این موضوع تا چه حد صحت دارد؟ پاسخ این است که ازنظر علمی شما نمی‌توانید تأثیر زیادی در زیبایی و ویژگی‌های ظاهری جنینتان داشته باشید. اکثر ویژگی‌های ظاهری جنین، جنبه ژنتیکی دارند و از کنار هم قرار گرفتن ژن‌های شما و همسرتان، ایجاد می‌شوند. اینکه مثلاً بپرسید برای زیبایی چشم جنین چه بخوریم، به‌هیچ‌وجه صحیح نیست؛ زیرا شما نمی‌توانید رنگ یا حالت چشم کودکتان را تغییر دهید و همینطور دیگر ویژگی‌ها را.

اگر می‌خواهید بدانید که زیبایی جنین در چه ماهی شکل می ‌گیرد باید بگوییم که تقریباً در همان زمانی که تخمک با اسپرم لقاح می‌یابد، کل ویژگی‌های ژنتیکی کودکتان نهایی می‌شود. جنسیت جنین نیز در همان لحظه، مشخص و نهایی می‌شود. بنابراین بعد از لقاح، شما نمی‌توانید هیچ تأثیری در این ویژگی‌ها داشته باشید. اما با‌این‌حال  گفته می شود شرایط محیطی و تغذیه ای، نیز تاثیرات مستقیمی بر روی بدن مرد و زن دارند و با ایجاد یک برنامه غذایی مناسب برای زیبایی جنین، می توان تا حدودی به زیبایی جنین پسر و دختر کمک کرد. در قسمت بعدی به این موضوع اشاره کرده‌ایم.

*جنین پسر در کدام سمت رحم قرار دارد

برای زیبایی جنین چی بخوریم؟

افرادی که قدیمی‌تر هستند و برخی از پزشکان طب سنتی، معتقدند که مصرف برخی از مواد غذایی می‌تواند تأثیراتی در زیبا شدن جنین داشته باشند؛ مثلاً برخی معتقدند:

  1. مصرف مکمل اسید فولیک، تاثیر چشمگیری بر پوست و موهای جنین داخل رحم مادر باردار خواهد داشت. شما می­توانید اسید فولیک را با مصرف غذاهایی مانند اسفناج، مرکبات، عدس، ماکارونی و غلات صبحانه دریافت کنید.
  2. مصرف میوه و سبزی‌های حاوی ویتامین C بوده و ویتامین c در بارداری نه تنها در رشد کودک درون رحم موثر است، بلکه باعث بهبود و سلامت  پوست نوزاد نیز می­شود. برای مثال خوردن کدو حلوایی در بارداری در این زمینه میتواند موثر باشد.
  3. مصرف چربی در بارداری به‌ویژه کره ( کره آب­شده) باعث می‌شودزنان باردار در روند زایمان طبیعی کم­تر درد بکشند. همچنین، مصرف این ماده غذایی مقوی به بدن زنان باردار کمک می­کند تا رنگ صورت کودک درون رحم این افراد روشن و براق شود.
  4. زعفران، دارای عطر و طعم خاصی بوده و می­تواند زیبایی ظاهر و آرامش روان جنین داخل رحم زنان باردار را تضمین کند. با این حال، زنان باردار باید مراقب باشند که این ماده غذایی بیش از حد مصرف نشود، زیرا باعث تولید گرما در بدن شده و تحمل شرایط دوران بارداری را برای مادر سخت خواهد نمود.
  5. مصرف منظم بادام توسط مادران باردار، برای روشن­تر شدن رنگ پوست کودک درون رحم این افراد امری شناخته ­شده است. شما می­توانید چند بادام خشک را پودر کرده و به  شیر اضافه کنید، سپس آن را بنوشید.همچنین خوردن آجیل در بارداری دارای خواص بسیار زیادی می‌باشد.

برخی از دیگر خوراکی‌هایی که می‌گویند باعث زیبا شدن جنین می‌شود، عبارت‌اند از:

و بسیاری موارد دیگر ...

آیا این غذاها واقعاً جواب علمی هستند برای سوال خوردن چه چیزی در بارداری بچه را زیبا می‌کند؟ احتمالاً خیر؛ زیرا تابه‌حال در هیچ مطالعه علمی، تأثیرات آن‌ها اثبات نشده است و همان‌طور که گفتیم، در تعیین ویژگی‌های ظاهری کودکتان، ژنتیک حرف اول را می‌زند. پس آیا نباید این غذاها را بخوریم؟ چراکه نه؛ حتماً بخورید. ویژگی‌هایی مثل پوست، مو، قد و وزن کودکتان اگرچه تحت تأثیر ژنتیک هم هست، اما می‌تواند تحت تأثیر محیط هم باشد؛ بنابراین ممکن است با تغذیه صحیح، بتوانید تا حدودی روی آنها تأثیر مثبت بگذارید. بعلاوه اینکه، همه این مواد غذایی جزو غذاهای مفید برای بارداری هستند و سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشند؛ بنابراین حتی اگر باعث زیبا شدن جنین شما نشوند، به سلامت او و شما کمک خواهند کرد.