اسباب‌بازی‌هایی برای زمان تولد تا شش ماهگی کودک

آبان ۱۳۹۹ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
اسباب‌بازی‌هایی برای زمان تولد تا شش ماهگی کودک

شش ماه اول زندگی کودک، زمان بسیار ارزشمندی است. از لحظه تولد کودک، ذهن او کنجکاو است و تشنه کشف و یادگیری است. نقش شما به عنوان والدین این است که به فرزندتان کمک کنید تا این تشنگی را از طریق بازی، آهنگ، داستان و عشق رفع کند اما کارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید برای تکمیل روند یادگیری کودک انجام دهید. به طور خاص، شما می‌توانید اسباب‌بازی‌هایی برای زمان تولد تا شش ماهگی کودک انتخاب کنید که مناسب او باشند.

اسباب‌بازی‌ها می‌توانند برای تربیت کودکانی شاد، ابزار ارزشمندی باشند و اسباب‌بازی‌هایی که در سال‌های اولیه رشد فرزندتان انتخاب می‌کنید در رشد مهارت‌های زبانی، مهارت‌های حرکتی، تفکر شناختی، احساس امنیت، مهارت‌های اجتماعی او و همچنین افزایش هوش کودکان زیر یک سال بسیار مهم هستند. قبل از خرید هر اسباب‌بازی فقط به این دلیل که زیبا به نظر می‌رسد یا مد روز است آن را انتخاب نکنید. چند لحظه وقت بگذارید و تاثیری که بر رشد کودک شما خواهد گذاشت را در نظر بگیرید. در ادامه با اسباب‌بازی‌های مناسب نوزاد از تولد تا شش ماهگی، آشنا می‌شوید.

تشک بازی کودک

یکی از مواردی که از اسباب‌بازی‌هایی برای زمان تولد تا شش ماهگی کودک محسوب می‌شود تشک بازی کودک است. این تشک‌ها برای بازی کودک بر روی کف زمین عالی هستند. اگر کودک را به پشت بر روی تشک بخوابانید این وسیله چند اسباب‌بازی در بالای سر کودک دارد که می‌چرخند، نوزاد می‌تواند آن‌ها را بکشد و سر و صدا دارند. تشک‌هایی را برای بازی با نوزاد یک ماهه انتخاب کنید که وقتی کودک به آن دست می‌زند چراغ‌هایش روغن می‌شود و همچنین بافت‌های متنوعی داشته باشد.

جغجغه‌های سبک

نوزادان عاشق به صدا درآوردن چیزها هستند و وقتی فرزندتان جغجغه می‌دهید او بهتر می‌تواند علت و معلول را بشناسد؛ بنابراین بازی با جغجغه‌های سبک می‌توانند بازی‌های مناسب نوزاد باشند. از آنجایی که فرزندتان در حال یادگیری ریتم است می‌توانید همراه با صدای جغجغه، یک موسیقی نیز پخش کنید. با توجه به اینکه بیرون بردن نوزاد تا چهل روز اول تولد دشوار است می‌توانید او را با جغجغه‌های سبک سرگرم کنید.

کتاب‌های پارچه‌ای

بسیاری از والدین می‌پرسند چه بازی‌هایی با نوزاد انجام دهیم؟ خواندن کتاب برای کودک از همان روز اول تولدش مهم است. وقتی فرزندتان را زودتر با کتاب آشنا می‌کنید به او کمک می‌کنید که به کتاب‌ها علاقه‌مند شود. کتاب‌های پارچه‌ای اسباب‌بازی‌هایی برای زمان تولد تا شش ماهگی کودک که بسیار برای این سن مفیدند زیرا می‌توانند در برابر آب دهان کودک، افتادن و هر گونه رفتار کودک، سالم بمانند. در نتیجه این امر، کودک احساس می‌کند که در دنیایی امن زندگی می‌کند.

دندان‌گیر کودک

وقتی دندان‌های فرزند شما در حال بیرون آمدن هستند هیچ اسباب‌بازی‌ای برای آن‌ها بهتر از دندان‌گیر نیست. این دندان گیرها تنوع بسیار زیادی دارند و پلاستیکی هستند.

دندان‌گیر کودک

حیوانات عروسکی نرم

نوزادان دوست دارند حیوانات عروسکی نرم را لمس کنند و سبیل‌ها، خز نرم و چشمان سفت آن‌ها را احساس کنند. به یاد داشته باشید هنگام خرید این نوع عروسک‌ها برای فرزندتان، هیچ قسمت قابل جداشدنی نداشته باشند تا کودک نتواند چیزی را ببلعد. با توجه به اینکه به دهان بردن اشیا توسط کودک در این سن رایج است از خرید اسباب‌بازی‌هایی که پر از مهره‌های کوچک هستند پرهیز کنید. حیوانات عروسکی نرم برای زمان خواب کودک بسیار مناسب هستند. در کنار این موضوع لازم است بدانید بهترین نحوه خواباندن نوزاد تازه متولد شده چیست.

اسباب‌بازی‌های قابل اتصال

این اسباب‌بازی‌ها می‌توانند به تخت یا کالسکه کودک وصل شوند و کودک از بازی کردن با آن‌ها ساعت‌ها لذت می‌برد.

آجرهای خانه‌سازی

آجرهای خانه‌سازی، اسباب‌بازی نوزاد 6 ماهه است. وقتی کودک شما به شش ماهگی نزدیک می‌شود و نشستن برای او راحت‌تر می‌شود بازی با بلوک‌ها می‌تواند به رشد مهارت‌های حرکتی او کمک کند. با توجه به اهمیت بازی با نوزاد، ساختن برج با فرزند خود راهی مطمئن برای سرگرم کردن اوست و اگرچه ممکن است در ابتدا کودک نتواند به شما کمک کند که آجرها را روی هم قرار دهید اما می‌تواند به ساختن قسمت پایین برج کمک کند.

در این مقاله به معرفی اسباب‌بازی‌هایی برای زمان تولد تا شش ماهگی کودک پرداخته شد. مهم است که هنگام خرید اسباب‌بازی برای فرزندتان از خود بپرسید: آیا این اسباب‌بازی کلمات یا اصواتی را ارائه می‌دهد که به رشد مهارت‌های زبانی کمک کند؟ آیا این اسباب‌بازی، مهارت‌های حرکتی کودک را تقویت می‌کند؟ آیا این اسباب‌بازی، سلامت عاطفی فرزندم را تقویت می‌کند؟ آیا این اسباب‌بازی باعث رشد اجتماعی کودک می‌شود؟ آیا استقلال کودک را تشویق می‌کند؟ آیا این اسباب‌بازی، فرصت تعامل با کودک را در سطح عمیق‌تری فراهم می‌کند؟