حس میکنی دیگه هیچوقت ب زندگی قبلی برنمیگردی دیگه هیچوقت خوش گذرونی و تفریح و مسافرت و کلا لذت های دونفره تمامه توی حرف زدنت بغض میکنی حس میکنی نمیتونی از پس بچه بربیای
منکه اینجوری بودم خودمو زدم ب بیخیالی تا خوب شدم
همش دلت گریه میخواد.
بیشتر خستگی و بی خوابیه بنظرم که باعث میشه مادر پرخاش بشه و کم بیاره کم کم به مدت طولانی این خستگی باعث افسردگی میشه، این نیست بعد زایمان زود افسرده بشی
احساس میکنی هیچکی تورو نمیبینه و دوست نداره، احساس ناامیدی میکنی، شبا دلت میگیره و گریه میکنی.
من شب تا نصفه شب توی بالکن تو سرمای زمستون هندزفری میزاشتم گوشم آهنگهای مسخرهی مهراب رو گوش میکردم و گریه میکردم😑
سر هر چیزی گریه میکنی
تا ی کلمه بات حرف میزنن گریه میکنی. 😂
خيلي بده افتضاحههه واي اولش همه دورتن يهو تنها ميشي با ي بچه مدام گريه بي خوابي خستگي همش ميگي وقتش بود واقعا بچه بيارم داشتم زندگيمو ميكردما ! از من ب تو نصيحت كمك بگير بيرون برو با شوهرت واقعا نزار افسردگي بگيري من ك برگشتم خونه مامانم با شوهرم اينجاييم هنوز بيرون ميريم دوتايي گاها ميزارمش همينجا وگرنه رواني ميشدم الان دارم لذت ميبرم از بچه داري واقعا تنهايي سخته نميدونم چطوري يسريا تنهايي بچه بزرگ ميكنن
من چیبگم که بعد از زایمانم جنگ شد همینجوریش حساس شده بودم به همه چی
تو طول بارداریم کلا استراحت مطلق بودم فکر میکردم حالا دیگ راحت میشم ولی روز های بدی و دارم سپری میکنم
ببین یه حس خیلی بد نمیتونی یه کلمه از حسی که داری حرف بزنی گریه میکنی همش یه غم بزرگ تو دلت وسنگینی میکنه حتا در خوب ترین لحظه اما خوشبختانه مال من تو یه ماه خوب شد سعی کن خوش بگذرونی با همسرت وقت بگذرونی تا تموم بشه
ترس از مسئولیت بزرگی ک رو دوش خودت گذاشتی بزرگ کردن بچه ای ک هیچ تجربه ای نداری البته اینا وقتی تنهاباشی و کمکی نداشت باشی بیشتر حس میش تغییر بزرگی ک تو زندگیت ایجاد میش و بخش مهمی از زندگیت بخودش اختصاص میده دسگه نمیتونی ب بعضی از کارای قبل برسی
اما همه اینا تو چشم بهم زدنی عوض میش چون ب شرایط جدید عادت میکنی بچه ها زود بزرگ میشن و میتونی ب زندگیت برگردس پس نا امید نباش من باورم نمیش یسال گذشت و دخترم با اون همه اذیت الان بزرگ شده
همینکه میای کامنتای همینجارو میخونی بغضت میگیره یعنی تحربشون کردی و دچارشی🥲
برخی از تغییرات طبیعی پس از بارداری میتواند علائمی مشابه علائم افسردگی ایجاد کند. بسیاری از مادران وقتی نوزاد تازه وارد خانه میشود، احساس ناراحتی میکنند. اما اگر هر یک از علائم افسردگی، که در زیر به آن اشاره میکنیم، را برای بیش از 2 هفته داشتیم، باید به پزشک مراجعه نماییم:
احساس بیقراری یا بدخلقی
احساس اندوه، ناامیدی یا ناتوانی
گریه زیاد
داشتن افکار آسیب رساندن به نوزاد
داشتن افکار صدمه زدن به خود
بیعلاقگی به کودک، عدم ارتباط با نوزاد، یا احساس اینکه نوزاد، فرزند شخص دیگری است
نداشتن انرژی و انگیزه
پرخوری یا عدم تمایل به غذا خوردن
خوابیدن خیلی کم یا زیاد
مشکل در تمرکز یا تصمیمگیری
اختلال حافظه
احساس بیارزشی یا گناه، مثلا احساس کنیم که مادر بدی هستیم
از دست دادن علاقه یا عدم لذت از فعالیتهایی که قبلاً از آن لذت میبردیم
کنارهگیری از دوستان و خانواده
داشتن سردرد، درد، یا مشکلات گوارشی که از بین نمیروند
برخی از زنان در مورد علائم خود با کسی صحبت نمیکنند. تازه مادران ممکن است از احساس افسردگی دچار خجالت، شرم یا احساس گناه شوند. آنها همچنین ممکن است نگران باشند که به عنوان مادران بد دیده شوند. هر زنی ممکن است در دوران بارداری یا بعد از بچهدار شدن دچار افسردگی شود. این به این معنی نیست که مادر بدی هستیم. لزومی ندارد که مادر و کودک رنج بکشند. پزشک میتواند به ما کمک کند بفهمیم که آیا علائم ما ناشی از افسردگی یا علل دیگری است.
وای وای نپرس😂همش گریه میکنی حس میکنی اوضاع ازین افتضاح تر نمیشه
من در ماه هشتم بارداری هستم پر پیشونیم جوش زیر پوستی زدم
سر کوچیکترین چیزا گریه ات میگیره یه حس پشیمانی و نا امیدی خستگی زیاد و بی خوابی
ولی بنظرم تنها کسی که بعد از خودت میتونه بهت کمک کنه همسرته
دلت میخاد سر خونواده شوهر و بزنی😆
اصلا این بچه میذارن ما گریه هم بکنیم مگ همش دارنگریه میکنن ک
خ مزخرفه
من فکر نیگردم هیچوقت خوب نمیشم تا ابد زمین گیر میمونم
من زایمانم خیلی سخت بود...برام شده بود کابوس بهش فکر میکردم گریه میکردم...ب شوهرم میگفتم تقصیر توعه ک من سزارین نشدم😅.در صورتی ک خودم اخر بارداریم تصمیم گرفتم روند طبیعی رو پیش برم ..گفتم هرچی خدا بخواد حالا یا سزارین میشم یا طبیعی...ولی اونو مقصر میدونستم و زار زار اشک میریختم..
من که به شدت استرس میگرفتم و ترس
فکر میکردم نمیتونم از پس این بچه بر بیام
همش میخواستم ازش فرار کنم
اصلا نمیتونستم با بچه تنها باشم اصلا
من یک سال خونه مامانم اینا بودم
من خیلی حالم بد بود اخرشم با یک سال مصرف دارو خوب شدم😐
من از الان دارم اینایی که مامانا میگن😐🥲
همش گریه میکنی باکوچکترین تلنگرمثل حال این روزای من😞
من الان دارم 😭😭
افسردگی بارداری میگن چی میگن اگه مهار نشه میشه افسردگی بعد از زایمان
خیلی دلم میخواد روی شونه های یکی تکیه کنم و گریه کنم😭
خب حالا گریه کنیم یا نزاریم گریمون بیاد؟😂
پیگیر نشو چی میشه چطور میشه ناخودآگاه ذهنت جذب میکنه بعد زایمانت هم منتظر افسردگی میمونه
افتضاح 😭😭
خیلی بده😐😂
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.