خانوما دیابت توی بارداری چه ضرر هایی داره؟؟

۷ پاسخ

هیچ ضرری نداره عزیزم اگ کنترل شده باشه فقط باعث میشه ی کوچولو بچه وزنش بره بالا من مادر وخاهرمم داشت منم دارم بعد بارداری همه چی اوکیه وبرای جنین هم غیر اینک وزنش ی کوچولوبره بالا ضرردیگه ای نداره

چرا اینقد دیر،۲۸ هفته دیر نیست،من دکترم نوشته برام ک این هفته ازمایش بدم

به نظرم يه ازمايش ناشتا بده خودت اگه بالا باشه زودتر پيكيري كن به حرف دكتر گوش نده من ٩هفته فهميدم بالاس سريع بهم انسولين دادن گفتن خطرناكه ولي كنترل شده باشه هيچ اسيبي نميزنه به بچه فقط يكم رعايتش و كنترلش سخته ك باز خداروشكر اونم فقط٩ماهه ديگه

از اولش قندت بالا بود یا الان بالا رفته؟

🔴 ضررها برای جنین
درشت شدن بیش از حد جنین (ماکروزومی)
➜ زایمان سخت، گیر کردن شانه‌ها، افزایش احتمال سزارین
افت قند خون نوزاد بعد از تولد
چون جنین به قند بالا عادت کرده
زردی شدید نوزاد
نارس بودن یا زایمان زودرس
مشکلات تنفسی بعد از تولد
افزایش احتمال چاقی و دیابت در آینده کودک
اگر قند خیلی بالا و کنترل‌نشده باشه (به‌خصوص اوایل بارداری):
➜ نقایص مادرزادی (در دیابت از قبل وجود داشته)
🔴 ضررها برای مادر
افزایش فشار خون و پره‌اکلامپسی
افزایش احتمال سزارین
افزایش عفونت‌ها (ادراری، واژینال)
افزایش خطر دیابت دائمی بعد از زایمان
خستگی شدید، تشنگی زیاد، تاری دید

باهث زایمان زودرس فقط میدونم میشه.ولی در کل میگن خطر واسه زایمان داره.خیلی ها اطرافمون دیابت بارداری دارن خداروشکر بچه هاشون سالم بودن

رو‌ی بینایی نوزاد تاثیر داره

سوال های مرتبط

مامان 🩵محمدمهدیار🩵 مامان 🩵محمدمهدیار🩵 ۵ ماهگی
مامان گردو کوچولو👼🏻 مامان گردو کوچولو👼🏻 روزهای ابتدایی تولد
مامان دیارا مامان دیارا هفته سی‌وهفتم بارداری
مامان هدیه خدا🌺اهورا مامان هدیه خدا🌺اهورا روزهای ابتدایی تولد
مامان دنیز و توراهیم مامان دنیز و توراهیم هفته سی‌وسوم بارداری
مامان هامین👩‍👧❤️ مامان هامین👩‍👧❤️ هفته سی‌ودوم بارداری