پیتزا خونگی🍕
بچه ها من با این خمیر، پیتزا، پیراشکی، کیک پیتزایی، ساندویچ شکم پر و... هرچی بگید درست کردم عالی شده
یعنی جواب پس داده حسابی
با خیال راحت درستش کنید و مطمئن باشید موادتون حروم نمیشه.



500 گرم آرد
300 میلی آب ولرم
1 ق چ نمک
1 ق چ شکر
1 ق غ خمیر مایع
4 ق غ روغن

حتما از سالم بودن خمیر مایه مطمئن بشید
خمیر مایع و شکر رو داخل ظرف بریزید با اب ولرم(آب نباید داغ باشه در حدی باشه که انگشتتون رو می‌زنید داخلش نسوزه)
درشو بزارید ده دقیقه به عمل بیاد
(عمل اومدنش اینطوریه که روش کف میکنه)

داخل ظرف بزرگتر آرد و نمک بریزید هم بزنید
خمیر مایتون رو اضافه کنید ورز بدید تا جمع بشه
بعد بهش روغنتون رو اضافه کنید و ورز بدید
کف ظرف رو چرب کنید خمیر رو جمع کنید بزارید وسطش و سلفون بکشید و پارچه بندازید روش بزارید یک ساعت بعد عمل میاد و حجمش دو برابر میشه
ادامه تو تاپیک حجم متن زیاده


#شیرخشک #پوشک#فرزندپروری #ختنه#شیشه#بچه #کولیک#شیرمادر
#شیرخشک#پوشک#فرزندپروری #شیردهی#کولیک

تصویر
۲۴ پاسخ

من برای پیتزا از سوسیس کالباس خونگی استفاده میکنم(دستور سوسیس تو تاپیک های پایین تر هست) کالباس هم همینه فقط ادویه هاش فرق میکنه مقدار سیر و نشاسته ذرتش کمتره


اول سس بزنید اگه سس قرمز می‌زنید که عالیه، اگه دوسداشتید گوجه و سیر و جعفری و روغن زیتون و نمک و فلفل بلند کنید و بزارید یه قول بخوره کف خمیرتون بمالید طعمش بی نظیره

ترتیب پیتزا که خوب کش بیاد و موادتون به هم بچسبن اینطوریه
بعد‌ِ سس
اول کمی پنیرپیتزا
بعد کالباس رنده شده
بعد سوسیس
دوباره پنیر پیتزا
بعد قارچ و فلفل دلمه ای که تفت دادید و آبش تا حد زیادی کشیده شده(اگه سبزیجات رو تفت ندید و همینطوری بریزید داخل فر آب میندازه و خمیرتون خوب نمیپزه)

نکته بعدی هم برای اینکه کش بیاد پنیرپیتزاتون مثله بیرونی ها اندازه دو قاشق روی پیتزاتون روغن مایع بریزید ببینید چی میشه🤌🏻😌


بزارید داخل فر 170 درجه به مدت 20 دقیقه حرارت از زیر
5 دقیقه هم گریل رو روشن کنید
اگه فرتون فن داره روشن کنید.
امیدوارم درست کنید حسابی کیف کنید لطفا برام عکس بفرستید خیلی خیلی خوشحال میشم🥺

تصویر

دستت درد نکنه گلم چقد با حوصله توضیح دادی

کیک پیتزاچجورمیپزی ؟
این حجم برای کیک یدونه میشه؟

عکس دوم بایدازکش داربودنش میزاشتی 😘
ابعدازاینکه حجمش دوبرابر شد چکارکنیم ؟
نونش واول بزاریم بپزه؟

مرسی نوش جون
۳۰۰میلی اب ؟میلی چیه‌؟چجوراندازه بزنم؟
۳۰۰گرم یعنی؟

این مقدار مواد واسه چندتا خمیر پیتزا میشه

آرد چی میریزی

از کجا بدونم خمیر مایه ام سالمه یا خرابه ی مقدار تو خونه دارم

خمیر مایه رو داخل همون ۳۰۰ میلی اب میریزیم؟

بهههه نوش جونت دختر 😍امتحان میکنم حتما

به به چه حرفه ای و با سلیقه

روغن رو خمیر پیتزا بمالیم و
سبزیجات مثل فلفل دلمه وقارچ باروغن تفت بدیم

حتما میپزم چه عااالی

عالیه نوش جان 😍🤤

به به نوشجونتون

منم سفارش دادم الان خوردیم

نوش جونتون

واااااای به به 😋😍

درخواست میدی عزیزم داشته باشمت

۵۰۰گرم دقیقا چقدر میشه

خمیر‌مایع رو از کجا باید خرید؟ چجوریه؟ تا حالا خودم خمیر پیتزا نزدم.

بابا ترکیب و رنگو 😍😍🤤

وی چ عالی شده

از پشت گوشی یه تیکشو بده بیاد 🥲🤤

سوال های مرتبط

مامان کوروش مامان کوروش ۱ سالگی
بچه ها این تارت انقد خو‌شمزس که وقتی آوردیم با چایی خوردیم هرکی خورد چندبار گفت خیلی خوشمزس خیلی عالیه😁
و خانومای جمع هم دستورشو ازم گرفتن


تارت توت فرنگی 🍓

مواد لازم تارت توت فرنگی:
توت فرنگی ۴۰۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم(بسته به ذائقه تون می تونید کمتر یا بیشتر بریزید)
آب سرد ۵۰ گرم
نشاسته ذرت ۱۰ گرم
کره ۱۰ گرم

مواد لازم خمیر:
کره سرد ۱۵۰ گرم
آرد ۲۵۰ گرم
پودر قند ۸۰ گرم
تخم مرغ یک عدد
وانیل ۱دوم چایخوری



توت فرنگی هارو حلقه ای برش بزنید
با شکر و آب مخلوط کنید بزارید روی حرارت ملایم تا به غلظت برسه
بعد بهش کره و نشاسته ذرت رو اضافه کنید هم بزنید بزارید کنار تا از دما بیوفته



برای خمیر تارت کره سرد یخچالی رو مکعبی خورد کنید با پودر قند مخلوط کنید
بعد بهش آرد رو اضافه میکنیم و با نوک انگشت مخلوط میکنیم تا شبیه خورده نون بشه
بعد بهش تخم مرغ و وانیل رو اضافه میکنیم اگه داشتید یکم اسانس توت فرنگی هم اضافه کنید که خمیرتونم توت فرنگی‌ای بشه🤌🏻
بعد مخلوط میکنیم تا جمع بشه
ادامه در کامنتا، جا نشد اینجا



#شیرخشک #پوشک#فرزندپروری#ختنه#شیشه#بچه
#شیرخشک#پوشک#فرزندپروری#ختنه#شیشه#بچه #کولیک#شیرمادر
#شیرخشک#پوشک#فرزندپروری #شیردهی #کولیک#ختنه
مامان یـزدان🤎دنیـز🤍 مامان یـزدان🤎دنیـز🤍 ۱ سالگی
سلام قشنگا خوبین؟
اینم طرز تهیه حلوا زنجبیلی🥜✨️
چون بچه ها دوست دارن من ی کوچولو تغییر دادم..
•آرد ۱ونیم پیمانه (۲ق از اردو برداشتم جایگزین ۱ ق غ پودر سنجد و ۱ ق جوانه گندم زدم)
•کره ۱۰۰گرم (روغن جامد یا ترکیب کره و روغن هم‌میشه )
•پودر زنجبیل ۱ ق غ پر(اگه بچه ها تند دوست ندارن کم تر بریزید ولی خوشمزگی بخاطر زنجبیل هست)
•پودر قند ۳چهارم پیمانه
طرز تهیه:
اردو ۱۰ دقیقه تفت بدین در حدی ک خامی آرد گرفته شه.
دوبار الک کنید.
کره و اضافه کنید وچند دقیقه هم بزنید.
بعد زنجبیل و پودر سنجدو و جوانه گندم و اضافه کنید پودر مغزیجات هم اضافه کنید عالی و مقوی میشه.
۳۰ ثانیه هم بزنید از روی شعله بردارید تا یکم مقدار خنک شه..
بعد پودر قندو اضافه کنید و با دست خوب مخلوط کنید✋️😬
حالا ی ظرف و با کره چرب کنید یا کاغذ روغنی بزارید
موادو بریزید داخل خوب فشار بدید..(داخل قالب های سیلیکونی هم میشه ریخت)
۱۰ دقیقه بزارید فریزر
حالا برش بزنید و نوش جونتون😍🤍
طبع گرمی داره و مناسب فصل زمستونه☃️
چون کره و جوانه گندم و معزیجات داره برای وزن دهی عالیه💫
مامان امیر علی مامان امیر علی ۱ سالگی
خرما بدون هسته ۲۵۰ گرم
آرد نخودچی ۶۰گرم
کره ۳۵گرم
پودر هل یه قاشق چایخوری
پودر دارچین یک دوم قاشق چایخوری
گردو خرد شده ۶۰ گرم
کنجد ۳۰ گرم
طرز تهیه:
آرد نخودچی رو ده دقیقه با حرارت کم رو گاز تف داده بعد الک میکنیم و دوباره به تابه برمیگردونیم بعد هل و دارچین و کره رو بهش اضافه میکنیم تا وقتی هم می‌زنیم تا حالت پودری بگیره زیرشو خاموش میکنیم
بعد خرما رو داخل تابه ریخته و روی حرارت ملایم گذاشته اندازه یه قاشق هم روغن بزنید خوب هم بزنید تا خرما ها داغ بشن حدود یه 8دقیقه باشه کافیه حرارت رو خاموش کنید
خرما تا داغه داخل یه ظرف دیگه برزید بهش گردو و کنجد و آرد نخودچی رو اضافه کنید خوب ورز بدین تا جمع بشه یه خمیر لطف بشه بعد داخل قالب مثل من پودر کنجد بریزید( پودر نارگیل یا پودر پسته تزیینش سلیقه ای عزیزان )و اندازه یه گردو از مواد رو بزارید و خوب فیکس کند داخل قالب و به مدت دو ساعت بزارید یخچال بعد از قالب جدا کنید بدین کوچلوهاتون نوش جان کنن
اگه قالب هم ندارین با دست گرد کنید داخل پودر کنجد یا پودر نارگیل یا پودر پسته بغلتونید و بزارید پخچال
مامان کوروش مامان کوروش ۱ سالگی
مامان مهراد وهیراد مامان مهراد وهیراد ۱ سالگی
ایده میانوعده:نان کشتا محلی(نان کدو)🎃
راستش معتقدم نون های محلی سالمترین و بهترین میانوعده ها برای بچه ها هستن✅
از طرفی خود فعالیت نون پختن یه فعالیت جالب خانوادگی میتونه باشه که تبدیل به یه رسم بشه🧑🏻‍🍳
مثلا ما همیشه همسرمم همراهیمون میکنه🫓این خیلی برای مهراد جالب و خاطره انگیزه جوری که همیشه به یاد میاره😍
دستور:
پوره کدوحلوایی:۱/۵ لیوان
آرد برنج : ا لیوان
آرد گندم : ۲ لیوان
شکر یا عسل اختیاری حدود ۵ قاشق شکر،عسل چشمی(اگر کدو شیرین باشه اصلا لازم نیست)
پودر تخم شنبلیله یا خرفه یک و نیم ق غ
نمک ۱ ق چ

تمام موادو با هم مخلوط میکنین تا یه خمیر منسجم بشه ممکنه ارد بیشتر ببره کم کم اضافه کنید اما خیلی سنگینش نکنین🚫
خوب ورز بدین و بعد روشو بپوشونین و سه چهار ساعت بهش استراحت بدین
در نهایت توی تابه یا پشت تابه یا گمج سفالی میتونین بپزین،تا زمانی که حباب بزنه بعدش برگردوندین اونورشم پخته بشه
موقع پهن کردن خمیر حتما تمام سطح و روی خمیر و وردنه ارد پاشی بشه چون میچسبه،ممکنه چن بار پهن کنید تا قلقلش دستتون بیاد😅
بعد از پخت لایه چن لایه پارچه بذارین خشک نشه و در نهایت پارچه رو توی پلاستیک بذارین نرم بمونه🧡

شیرخشک پوشک رفلاکس کولیک پستونک بارداری حاملگی شیردهی واکسن ۱۸ماهگی