خانمای گل طرز تهیه کاچی رو لطف مبکنید؟؟؟

۸ پاسخ

منم دوس دارم یاد بگیرم

اول آب بذار بجوشه توش نبات، گلاب، هل، زعفرون، دارچین، کمی زنجبیل، بریز
یه مقدارم اگه خواستی مغزیجات، مثل گردو یا بادوم درختی یا پسته، اگرم نبود مهم نیست، خرد کن بذار کنار
یه مقدار آرد رو که بهتره محلی باشه رو تو کره یا روغن سرخکن، جوری که رنگش تغییر کنه قهوه‌ای روشن بشه بعد آبو بریز روش ، مغزم بریز، هم بزن تا غلیظ بشه، آبش اگه کم بود آبجوش اضافه کن
طعمشم بچش اگه کم شیرین بود نبات یا شکر اضافه کن
بذار غلیظ بشه مثل فرنی

کاچی اوایل بارداری اشکال داره بخوریم؟بخاطر زنجبیل و دارچینش میگم

منم تازه یاد گرفتم😁
ادویه کاچی از عطاری گرفتم
۳.۵لیوان آب با نبات میذارم قشنگ بجوشه نبات آب بشه بعد ادویه کاچی و زعفرون و دارچین و گلاب بهش اضافه میکنم
بعد ۳قاشق ارد گندم الک میکنم رو شعله تفت میدم تا رنگش نخودی بشه چون خیلی جرب دوس ندارم ۲&۳ قاشق روغن محلی یا کره بهش اضافه میکنم هم میزنم قشنگ آرد و روغن که مخلوط شد اون آب جوش و نباتو کم کم اضافه میکنم تند تند با همزن دستی هم میزنم تا یکم سفت بشه
من این کاچی رو چون به سلیقه خودم کم چرب و کم شیرین درست میکنم خیلی دوسش دارم

برای هر پیاله کاچی
۱ قاشق ارد
۲قاشق شکر
۱لیوان اب
گلاب
عرق هل
زعفرون
اول ارد رو کمی تفت میدیم خامیش از بین بره بعد کره رو اضافه میکنیم که به صورت مایه در بیاد تفت میدیم یه ربع بیست دقیقه بعدش اب و اضافه میکنیم ومدام هم میزیم بعد گلاب هل زعفرون اضافه میکنیم تا به غلضت بیاد

با شعله خیلی ملایم باید تفت بدی

اول ۴ یا ۵ قاشق اردم گندم کامل ترجیحا سبوس دار رو تفت بده تا بوش در بیاد ولی نسوزه بدون روغن
ازونور زعفرون دم کن به ارد گرمیجات هرچی میخای اضافه کن دارچین و زردچوبه و ی ذره فلفل و هل و هرچی دوس داری بعد ی ذره تفت خورد با ارد بهش اب سرد اضافه کن ۵ لیوان و هم بزن بعدش میتونی توش نبات بندازی یا شکر بریزی یا شیره و هم بزن مدام که سر نره و اخرشم زعفرون و کره اگ دوسداری اضافه کن بعضیا مغزیجاتم میکوبن میریزن مقوی شه

منم بلد نیستم😂

سوال های مرتبط

پرنسس پرنسس قصد بارداری
🌸 آرامش الهی 🌸 🌸 آرامش الهی 🌸 قصد بارداری
نازنین نازنین قصد بارداری
مامان معجزه خدا مامان معجزه خدا هفته دوازدهم بارداری
مامان ‌نینی مامان ‌نینی هفته نهم بارداری
مامانِ بچه هام مامانِ بچه هام قصد بارداری