ویار جنین پسر چگونه است؟

دی ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
ویار جنین پسر

چیزی تحت عنوان بهترین قرص برای پسردار شدن وجود ندارد و تعیین جنسیت تصادفی ست. بسته به اینکه شما جنین دختر داشته باشید یا پسر، تفاوت‌‌هایی را در دوران بارداری خود حس خواهید کرد. با وجود آنکه همه‌ی زنان باردار این تفاوت‌ها را تجربه نمی‌کنند و لزوماً به صورت صد در صدی نشان از جنسیت خاصی ندارند، با این حال مشخص شده است که برخی علائم بارداری در جنین پسر به مراتب بیشتر از جنین دختر است و همین موضوع باعث شده است که از آنها به عنوان نشانه‌هایی برای تعیین جنسیت استفاده کرد. از شکل شکم گرفته تا تغییرات بدن مادر اما یکی از تفاوت‌های اساسی که عموم بین پسردار شدن و بارداری دختر قائل می‌شوند، ویار بارداری است. اما این تفاوت در چیست، آیا تفاوت ویار در جنسیت‌های مختلف از نظر علمی درست است و می‌توان آن را یک تفاوت در علائم بارداری دختر و پسر دانست و به طور کلی ویار جنین پسر چه علائمی دارد ... در ادامه قصد داریم در مورد ویار زنی که جنین پسر دارد توضیح داده و به این سوالات پاسخ دهیم. 

ویار جنین پسر چگونه است؟

در مورد ویار مادر در جنین پسر باید انتظار چه ویارهایی را داشته باشم؟ احتمالاً این سؤال متداول را در فضای مجازی دیده‌اید. باور عموم بر این است که غذاهای زیر ویار جنین پسر در بارداری هستند:

  • افزایش میل به مصرف گوشت: اگر گیاه‌خوارید خبر بدی برایتان داریم. براساس باور عموم بارداری پسر علاقه‌ی شما به غذاهای گوشتی را چندین برابر می‌کند. در حدی که ممکن است خوردن سبزی‌جات باعث ایجاد حالت تهوع در شما شوند. مشکل مصرف گوشت در بارداری این است که حتماً باید به طور کامل پخته شده باشند در غیر این صورت ممکن است باعث ابتلای شما به انواعی از بیماری‌ها از جمله کرم روده و فشار خون ( به ویژه در مورد گوشت قرمز) شوند. 
  • افزایش میل به غذاهای ترش: یکی دیگر از مواد غذایی که در دوران بارداری بسیار هوس خواهید کرد، خوردن ترشی در بارداری است. اانواع میوه ترش، لیمو و ترشی‌جات، لواشک، ترشک و ... گرفته تا انواع ترشیجاتی که بر سر سفره‌‌ی غذا مصرف می‌کنید. بر این اساس ویار انار و جنسیت جنین ( اگر انار ترش باشد) و ویار پرتقال و جنین پسر می‌تواند نشان از ویار غذایی جنین پسر باشد. مشکل خوردن بیش از حد این مواد در بارداری این است که می‌توانند اسید معده را زیاد کرده که منجر به مشکلاتی مانند زخم معده، ترش کردن و ... می‌شود.

ویار در بارداری پسر چیست

  • افزایش میل به غذاهای شور و تند: غذاهای تند و ادویه‌دار اگرچه در بارداری توصیه نمی‌شوند و حتی بعضی ادویه‌ها مانند دارچین یا زعفران می‌توانند برای این دوران خطرناک باشند و منجر به سقط جنین شوند، با اینحال در بارداری پسر ممکن است احساس کنید بیش از گذشته به آنها میل دارید.براساس نظر بسیاری از افراد ویار شوری از ویار علایم واضح جنین پسر در ماه اول به شما می‌رود.  مصرف نمک در بارداری می‌تواند منجر به فشار خون بالا در بارداری شود و در نتیجه مصرفشان باید کنترل شود. غذاهای ادویه‌دار نیز می‌توانند منجر به مشکلات گوارشی از جمله ترش کردن شوند. ویار شوری از تفاوت ویار جنین دختر و پسر است زیرا در جنین دختر شما غذاهای شیرین ویار می‌کنید.
  • افزایش میل به پنیر و مواد لبنی شور: پنیر هم یکی دیگر از موادی ست که می‌تواند به عنوان ویار جنین پسر در ماه اول به بعد  نظر گرفته شود. با این حال باید در خوردن آن نیز تعادل را رعایت کنید به خصوص انواع پنیر شور زیرا می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود.

*همچنین در این مقاله بخوانید جنین پسر در کدام سمت رحم است

چرا ویار می‌کنیم؟

قبل از اینکه بخواهیم توضیح دهیم آیا این ویارها می‌تواند به علائم بارداری پسر ربطی داشته باشد یا خیر باید توضیح دهیم که در اصل علت ویار چیست؟ ویارهای بارداری از نظر علمی به کمبود مواد غذایی مختلف در بدن مربوط‌اند. آنها به عنوان زنگ‌های خطری در نظر گرفته می‌شوند که به شما یادآوری می‌کنند باید بعضی مواد غذایی را مصرف کنید در غیر این صورت دچار کمبود بعضی مواد معدنی یا ویتامین‌ها می‌شوید. ویارها درواقع یکی از کمک کننده‌های طبیعی در دوران بارداری هستند که کمک می‌کنند همه‌ی نیازهای غذایی کودک برطرف شود.

ویار پسر از کی شروع میشه؟

اما به عنوان یک سوال مهم: ویار پسر از کی شروع میشه؟ ویارها از یک ماهگی شروع شده و در دو ماهه‌ی سوم به اوج خود می‌رسد.

آیا ویارها ارتباطی به جنسیت دارند؟

اما اینکه آیا ویارها در جنسیت خاصی با جنسیت دیگر متفاوت است یا خیر بحث دیگری است. آیا آنها می‌توانند  به تشخیص دختر یا پسر بودن جنین کمک کنند؟ در حالی که دلیل منطقی و علمی پشت ویارها وجود دارد اما نسبت دادن آنها به جنسیت خاصی از نظر علمی اثبات نشده است. مثلاً اگرچه ویار جنین پسر در دوران بارداری، غذاهای ترش و شور است اما این به معنای پسر بودن نیست و ضمناً زنانی که جنین دختر دارند نیز می‌توانند آن را تجربه کنند. هوس غذای نمکی ممکن است علائم واضح و نشانه‌ای از افزایش نیاز شما به یک ماده مغذی خاص باشد، برای مثال ممکن است منابع سدیم و پتاسیم بدنتان کم شده باشد یا دچار افت فشار شده باشید و در نتیجه به خوردن غذاهای شور مایل‌تر باشید.

آیا ویارهای ارتباطی به جنسیت دارند

به طور مشابه، هوس کردن ترشی‌ها نیز ممکن است نشان دهنده این باشد که بدن شما محتوای سدیم کمی دارد. از سوی دیگر، هوس پنیر ممکن است به این معنا باشد که بدن شما فاقد چربی، پروتئین یا کلسیم کافی است. به همان اندازه که تسلیم این هوس‌های غذایی می‌شوید، به خاطر داشته باشید که با یک پزشک مشورت کنید تا تأیید کنید که هیچ دلیل دیگری برای این میل غذایی وجود ندارد. به طور مشابه، به یاد داشته باشید که همیشه قبل از ایجاد هر گونه تغییر عمده در رژیم غذایی، مشورت کنید. بنابراین تعیین جنسیت جنین از روی ویارهای غذایی کار درستی نیست و پشتوانه‌ی علمی ندارد. به جای آنکه به دنبال این باشید که ویار جنین پسر به چیه، تنها راه مطمئن برای اطلاع از جنسیت جنین، انجام سونوگرافی‌های تعیین جنسیت است که از هفته‌ی بیستم به بعد قابل انجام است.