معجون تقویت تخمدان و رحم برای باروری سریع و درمان نازایی

شهریور ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
معجون تقویت تخمدان

برای یک بارداری موفق به تخمک و اسپرم‌های سالم نیاز دارید. مشخص شده است که شیوه‌ی زندگی و سبک تغذیه پیش از بارداری می‌تواند تاثیر زیادی برای قدرت سلول‌های جنسی داشته باشد. به عنوان یک زن حتماً برایتان سوال است که چگونه تخمک خود را تقویت کنیم؟ اگر تخمدان‌های ضعیفی داشته باشید، تخمک‌های ضعیفی خواهید داشت یا روند تخمک گذاری شما به صورت نامنظم انجام می‌شود و دچار تنبلی تخمدان شوید و حتی ممکن است نازایی رخ دهد. خوشبختانه غذاهای تقویتی زیادی مانند سه شیره برای تقویت تخمدان، خرما، سیاهدانه، عسل و ... برای بهبود عملکرد تخمدان‌ها وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد طرز تهیه معجون تقویت تخمدان بیشتر توضیح دهیم. 

معجون تقویت تخمدان چیست؟ 

یک داروی گیاهی معجون تقویت تخمدان و علائم پاک شدن رحم بعد از سقط نیز وجود دارد که می‌توانید با نظر پزشک متخصص طب سنتی آن را مصرف کنید. این ترکیب آماده حاوی زعفران، هل، سنبل، کاکوتی، زیره سیاه، تخم ریحان، بارهنگ، تخم شلغم، جوز بوا، عسل مصفی و ... است که با افزایش طبع گرم در بدن می‌تواند منجر به تقویت تخمدان، تحریک تخمک گذاری و افزایش شانس باروری شود.

طریقه مصرف معجون تقویت تخمدان: روزانه 1 تا 2 قاشق غذاخوری در یک استکان شیر 

قیمت معجون تقویت تخمدان بسته به شرایط بازار یا تاریخ خرید می‌تواند متفاوت باشد.

توجه داشته باشید که این دارو مورد تأیید سازمان غذا و دارو نیست و برای اثبات اثربخشی آن لازم است مطالعات علمی بیشتری انجام شود. بنابراین قبل از مصرف لازم است حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

معجون کنجد و عسل برای تقویت تخمدان

معجون کنجد و عسل برای تقویت تخمدان

یکی از بهترین معجون‌های تقویت تخمدان جهت نازایی یا معجون نازایی معجون عسل و کنجد است. دانه‌های کنجد سالم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید! آنها سرشار از روی هستند و به تولید هورمون‌هایی که مسئول سلامت بهینه تخمک هستند کمک می‌کنند. به عنوان یک امتیاز، آنها سرشار از چربی‌های تک غیراشباع نیز هستند. با دانه‌های کنجد، دانه‌های کتان، آجیل و میوه‌های خشک مخلوطی درست کنید. همچنین می‌توانید یک هوموس سالم که حاوی خمیر دانه کنجد است درست کنید و آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا یک روش خوشمزه برای تقویت سلامت تخمک‌ها باشد. دانه‌های کنجد را می‌توان به غلات و سالاد نیز اضافه کرد، اگر نمی‌خواهید آنها را همانطور که هست بخورید! عسل هم در مردانی که مشکلات ناتوانی جنسی دارند و زنانی که مشکلات مربوط به ناباروری از جمله تخمک گذاری نامنظم دارند توصیه شده است. اعتقاد بر این است که برای مردان نابارور ، نوشیدنی عسل که با شیر گرم اضافه می‌شود، میزان قابل توجهی اسپرم را بهبود می‌بخشد. ترکیب عسل و کنجد می‌تواند یک معجون مقوی برای تقویت تخمدان باشد.طرز تهیه معجون مقوی برای زنان به صورت زیر است:

زعفران دم کرده را به نسبت یک به یک عسل و کنجد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. زعفران باید تنها جهت طعم دهی باشد و نباید عسل را شل کند. ترکیب را سی دقیقه کنار بگذارید تا کنجدها روی آن جمع شوند. روزانه یک قاشق از این معجون بخورید. قبل از خوردن آن را هم بزنید.

معجون توت برای تقویت تخمدان‌ها

توت‌ها سرشار از مواد مغذی هستند. آنها حاوی مقدار زیادی ویتامین C، فولات (اسید فولیک) و آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که از تخمک‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و آنها را قوی و سالم نگه می‌دارد. انواع توت‌ها مانند تمشک، توت فرنگی، زغال اخته و زغال اخته را می‌توان به تنهایی خورد، می‌توان آن را در اسموتی یا سالاد میوه ریخت، یا به بلغور جو دوسر، کورن فلکس و کلوچه اضافه کرد. توصیه می‌شود هر هفته حداقل سه وعده توت بخورید. شما می‌توانید معجون‌های تابستانی خوشمزه‌ای با این میوه‌ها بسازید. دستور تهیه یکی از راحت‌ترین معجون فولیکول و معجون‌های تقویت تخمدان با توت به شرح زیر است:

معجون توت برای تقویت تخمدان

توت فرنگی، بلوبری، شاه توت و توت سفید از هر کدام 50 گرم را با 300 میلی لیتر شیر مخلوط کرده و یک قاشق عسل اضافه کنید.  

معجون زنجبیل و عسل

یک معجون تقویت رحم و تخمدان و یک معجون برای سریع باردار شدن ترکیبی از عسل، زنجبیل و لیمو ست. در بالا در مورد خواص عسل برای تقویت تخمدان و درمان نازایی توضیح دادیم. زنجبیل هم می‌تواند به همان اندازه موثر باشد. زنجبیل، ساقه‌ای است که دارای خواص ضد التهابی است که گردش خون را افزایش می‌دهد و هضم سالم را تقویت می‌کند. این گیاه به کاهش هر گونه ناراحتی در دستگاه تناسلی کمک می‌کند، چرخه‌های قاعدگی را منظم می‌کند و التهاب اندام‌های تناسلی را می‌کاهد. برای تهیه این معجون کافی ست به صورت زیر عمل کنید:

مقداری زنجبیل پوست کنده، دو تکه چوب دارچین، ده عدد گل خشک میخک را در چهار فنجان آب به مدت سه تا چهار دقیقه بجوشانید. سپس شعله را کم کنید تا دم بکشد. در نهایت آن را از صافی رد کرده و مقداری عسل به آن اضافه کنید و بنوشید. اگر به دنبال یک معجون برای باردار شدن حتماً این معجون را امتحان کنید. در مورد خواص زنجبیل یا خواص زنجبیل برای تخمک گذاری در این مقاله بیشتر بخوانید.

معجون دارچین و عسل، معجون تنبلی تخمدان

دارچین و عسل برای تنبلی تخمدان بینظر است. یک معجون گیاهی برای تقویت تخمدان از ترکیب عسل و دارچین بدست می‌آید. دارچین را می‌توان پودر تقویت قوای تخمدان‌ها دانست. دارچین عملکرد تخمدان‌ها را بهبود می‌بخشد و با مبارزه با مقاومت به انسولین، تولید تخمک مناسب را تحریک می‌کند. این ادویه به ویژه برای زنانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) تشخیص داده شده‌اند مفید است. اگر به PCOS مبتلا هستید یا می‌خواهید باروری خود را افزایش دهید، اضافه کردن دارچین به رژیم غذایی توصیه می‌شود. مصرف روزانه یک چهارم قاشق چای خوری دارچین، چه به شکل کاری، غلات یا حتی به شکل خام، می‌تواند برای سلامت باروری شما معجزه کند. برای تهیه‌ی این معجون تقویت تخمدان و نازایی و تهیه‌ی یک معجون گرم برای بارداری به صورت زیر عمل کنید:

معجون دارچین و عسل برای تقویت تخمدان

عسل و دارچین را به نسبت دو به یک با هم ترکیب کنید و مصرف کنید. می‌توانید این ترکیب را در کمی آب بجوشانید تا نرم شود. (عسل و دارچین برای تخمک گذاری بسیار معجزه‌آسا عمل می‌کنند)

معجون مغزها و دانه‌ها

با ترکیب انواعی از مغزها و دانه‌های زیر می‌توانید یک معجون تقویت کننده تخمدان برای خود بسازید. این معجون خانگی برای تقویت تخمدان (معجون چهار مغز برای تقویت تخمدان) شامل مواد زیر است:

  • یک قاشق غذاخوری تخمه آفتابگردان: هسته تخمه آفتابگردان بو داده و بدون نمک سرشار از ویتامین E است، یک ماده مغذی ضروری که تعداد اسپرم و تحرک اسپرم را در برخی افراد افزایش می‌دهد از این رو یک تیر با دو نشان است و یک معجون تقویت اسپرم و تخمک محسوب می شود. به‌علاوه، دانه‌های آفتابگردان مملو از فولات و سلنیوم هستند که برای باروری مردانه و زنانه مهم هستند. از این رو می‌توان آن را در انواع معجون تقویت تخمدان و اسپرم استفاده کرد. دانه آفتابگردان منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 6 است و حاوی مقادیر کمی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای داشتن تخمک‌های سالم ضروری ست. از این رو این معجون برای تقویت تخمک بسیار مفید است.
  • دو عدد گردو: این مغز منبع عالی دیگری از چربی های امگا 3 و ویتامین E (که برای سلامت اندومتر نیز عالی است)، و همچنین ویتامین‌های B، پروتئین و آنتی‌اکسیدان است. گردو به افزایش پروژسترون در بدن و افزایش گردش خون در رحم کمک می‌کند.
  • یک قاشق غذاخوری بادام زمینی یا پسته: بادام زمینی حاوی فولات است، یک ماده مغذی ضروری برای دستگاه تناسلی زنان و دریافت آن از منابع غذایی دشوار است. به همین دلیل است که بادام زمینی برای زنان مفید است. آنها همچنین منبع بیوتین هستند که یک ماده مغذی کلیدی برای زنان در دوران بارداری است.
  • دو عدد موز: موز غذای خوبی برای PCOS است زیرا دارای قند کم و پتاسیم فراوان است. افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ممکن است هیپرانسولینمی (بالابودن انسولین در خون) را تجربه کنند، بنابراین غذاهایی که تعادلی بین پروتئین و کربوهیدرات دارند مانند موز نیز می‌توانند مفید باشند. موز همچنین به روده ها در جذب مواد معدنی سایر غذاها کمک می‌کند.
  • دو لیوان شیر
  • یک قاشق عسل (عسل و گردو برای تقویت تخمدان در این معجون بی‌نظیر هستند)

مواد بالا را در مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید تا این معجون قوی برای تقویت تخمدان را بدست آورید.

معجون مغزها و دانه ها برای تقویت تخمدان

هویج و تقویت تخمدان

یکی دیگر از بهترین انواع معجون برای تقویت تخمدان و کمک به تخمک‌گذاری و حتی درمان تنبلی تخمدان، معجون هویج است. هویج علائم دوره قاعدگی را کاهش داده و تخمک گذاری را منظم می‌کند. هویج سرشار از بتا-کاروتن، ویتامین C و ویتامین E است و از اسپرم و تخمک در برابر آسیب محافظت می‌کند. هویج زرد یا زردک نیز به طور ویژه برای تقویت اسپرم استفاده می‌شود. برای تهیه این معجون تقویت رحم و تخمدان خانگی باید به صورت زیر عمل کنید:

هویج را رنده زیر کرده و با کمی گردو پسته و بادام پوست کنده مخلوط کنید. کمی پودر هل و گل محمدی به این ترکیب اضافه کنید و با شیر عسل غلیط در مخلوط کن بریزید. مراقب باشید که خواص معجون تقویت تخمدان هویج حواستان را از عوارض معجون تقویت تخمدان پرت نکند. در خوردن آن اعتدال را نگه دارید زیرا می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

معجون خرما، معجون تقویتی برای بارداری

خرما سرشار از ویتامین A، B و E بوده و برای تقویت تخمدان بی‌نظیر است. خواص خرما برای تخمدان بسیار است. این میوه اثرات اکسیداتیو بر روی محیط رشد سلول تخم و جنین را کاهش می‌دهد. این مواد اولیه کوچک قدرتمند در تعدیل هورمون زنانه - استروژن نیز موثر هستند. بنابراین، تأثیر مستقیمی بر بهبود کیفیت تخمک، لانه گزینی و رشد اولیه جنین دارند. همچنین خرما برای تقویت تخمدان و به عنوان یک معجون برای بارداری سریع نیز توصیه می‌شود. یک معجون تقویت تخمدان در طب سنتی بر پایه خرما وجود دارد که دستور بسیار ساده‌ای داشته و به شرح زیر است:

خرما را له کنید و با کمی ارده مخلوط کنید. می‌توانید از دانه کنجد نیز برای اثرگذاری بیشتر استفاده کنید. هر شب یک قاشق از این مخلوط را بخورید. این معجون تقویت تخمدان خانگی بسیار ساده و در عین حال موثر است.

معجون سیاهدانه برای تقویت تخمدان

نقش سیاهدانه در تقویت تخمدان مانند اثری است که اسید فولیک روی آن می‌گذارد. سیاهدانه می‌تواند تنبلی تخمدان را از بین ببرد (معجون برای تنبلی تخمدان) و حتی به کاهش وزن کمک کند. از این رو یک معجون تقویت تخمدان در طب سنتی بر پایه‌ی این ماده‌ وجود دارد که به معجون دوسین معروف است. طرز تهیه معجون برای تقویت تخمدان به شرح زیر است:

معجون سیاهدانه برای تقویت تخمدان

سه واحد عسل را با یک واحد سیاهدانه کوبیده شده مخلوط کرده و شبی یک قاشق غذاخوری از آن مصرف کنید. ( مصرف خرما و سیاه دانه برای نازایی نیز بسیار مفید است)

معجون تخم مرغ، معجون بارداری سریع

معجون تخم مرغ یک معجون قوی برای بارداری است. شاید خوردن این معجون کمی عجیب به نظر برسد اما زرده تخم مرغ می‌توانند مانند یک قرص تقویت تخمدان عمل کند. اکثر افراد زرده تخم مرغ را برای کاهش کالری حذف می کنند، اما زرده تخم مرغ حاوی ویتامین B و امگا 3 ضروری است. زرده همچنین حاوی اسید فولیک است که به بدن کمک می‌کند گلبول‌های قرمز خون ایجاد کند و به حفظ رشد جنین پس از لقاح کمک می‌کند. تهیه این معجون به‌صورت زیر توصیه شده است:

  • تخم مرغ 3 عدد
  • شکر یک سوم پیمانه
  • شیر 1 پیمانه
  • خامه نصف پیمانه
  • پودر دارچین یک چهارم ق چای خوری
  • جوز هندی نوک ق چای خوری (جوز هندی برای تقویت تخمدان بسیار مفید است)
  • وانیل نوک ق چای خوری

خامه و وانیل و دارچین و جوز هندی را در یک شیرجوش ریخته و 5 دقیقه حرارت کم بدهید تا بجوشد. زرده و سفیده تخم‌مرغ را جدا کنید. زرده را با شکر جدا هم بزنید تا کرم رنگ شود و سفیده را آنقدر هم بزنید که پف کند. زرده را به مخلوط خامه و شیر خنک شده اضافه کنید. سپس به مدت 5 دقیقه دوباره حرارت دهید. در نهایت سفیده را اضافه کنید و کمی هم بزنید و دوباره مواد را چند دقیقه حرارت داده و به‌صورت گرم بنوشید.

توجه داشته باشید که برای دستورالعمل ذکر شده منابع علمی و مستند وجود ندارد. ضمناً مواد غذایی پرچرب و حاوی شکر فراوان، می‌توانند بر عملکرد تخمدان و باروری تأثیر منفی داشته باشند. 

ژل رویال و بره‌موم زنبور عسل

ژل رویال که توسط زنبور عسل تولید می‌شود، سرشار از اسیدآمینه، لیپید، قند، ویتامین‌های مختلف، اسیدهای چرب، آهن و کلسیم است و می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه تولیدمثلی کمک کند.

یک مطالعه نشان داده روزی دو بار مصرف بره‌موم زنبور عسل در زنانی که مبتلا به اندومتریوز بوده‌اند، شانس بارداری را در آنان افزایش داده است.

 

درباره اثربخشی روش‌های خانگی برای تقویت تخمدان به‌طور خاص، مطالعات کافی انجام نشده است. اما خواص مواد غذایی مختلف و اثرات آن‌ها روی هورمون‌ها مورد مطالعه قرار گرفته و اطلاعات ما بر همین اساس است. برای درمان نازایی لازم است توسط پزشک متخصص زنان ویزیت شده و هر درمانی را تحت نظر پزشک استفاده کنید.