من از حدود ۶ ۷ سال پیش از اسم اسو خوشم میومد و همیشه میگفتم اسم دخترمو میزارم اسو
مامان نینیم
ما تصمیم گرفتیم اسم دخترمون رو بزاریم آسو
دلیلش هم اینکه اسم یکی از ملکه های ایلامی ناپیر آسو بوده
( مجسمه ملکه تو موزه لوور فرانسه اس)
ناپیر یعنی خدا آسو یعنی محبوب و بانو و هدیه در ایلامی
در پهلوی و اوستایی هم یعنی جان زندگی ، نفس حیاتی ، روح زندگی
و در کردی هم یعنی افق طلایی و محل طلوع خورشید
امیدوارم دخترمون هم اسمش رو دوست داشته باشه
مامان فندق🌰
سلام، دخترم ۳سالش هست و چون پدرش کرمانج هست این اسم رو براش انتخاب کردیم. فکر میکنم خیلی بهش میاد
مامان آسو
من و پدر اسو ترک زبانیم انتخاب اسم اسو انتخاب پدرش بود چون دختر خیلی دوست داشت انتخاب اسم و واگذار کردم به خودشون از اینکه اسو بعد از بیست و پنج سال از اخرین نوه خانواده اشون به دنیا میامد خواست اسمش خاص باشه اسم زیبای کردی اسو رو انتخاب کرد اول که اسم اصیل ایرانیه بعد هم از معنی طلوع خورشیدخوشمون اومده بود
مامان آسو
سلام,من وهمسرم هردو کردزبان هستیم,اسم آسو یک اسم اصیل کردی با معنای فوقالعاده زیبای افق طلاییست,ینی زمانی که خورشید طلوع میکنه وتمام زیبایی های هستی رو نمایان میکنه بنظرم این لحظه زیباترین لحظه هستیست.دختر منم وجودش واومدن زیباترین لحظه زندگی ما بود وچه شباهت قشنگی بااسمش داره,آسو بی نظیره....
مامان آسو
سلام ...اول اینکه دختر من آسو یک قل هم داره به نام گیسو و این دو اسم رو من و پدرشون تو دوران بارداری براشون انتخاب کردیم و من عاشق اسمشون هستم ...و ملاک ما برای انتخاب این دو اسم اول فارسی اصیل بودنش بود که آسو در هخامنشی به معنای آهو و گیسو نام اصیل ایرانی به معنای موی بلند و بعد کوتاه بودن اسمها به علت اینکه دوقلو بودن زمان صدا کردن راحت باشه و نخواهیم که مخفف کنیم و سوم اینکه تقریبا به اسم منو همسرم میومدن
نظر کاربران درباره اسم آسو