معنی اسم دنیز

تلفظ (deniz) اسمی دختران با ریشه ترکی

به معنای دریا سمبل پاکی و بلند نظری

در افسانه‌های ترکی این اسم برای پسران استفاده می‌شده است. 

در سال 1400 فروانی اسم دنیز در ثبت احوال 7419 نفر است.

اسامی پسر هم آوا با دنیز:

دانیال، دارا، داریوش

اسامی دختر هم آوا با دنیز:

پانیذ، دنیا، دریا، دیانا

ریشه اسم دنیز

فراوانی اسم دنیز

در حال حاضر ۴۹۴۳ نفر در گهواره با نام دنیز ثبت نام شده اند.

نظر کاربران درباره اسم دنیز

اسم دختر منم دنیز هست قرار بود یا آیدا باشه یا دنیز که از من تو اتاق عمل پرسیدن گفتم دنیز وهمسرمم این اسم رو دوس داشت و بعد اوردن من از اتاق عمل پرسیدن گفتم دنیز و اینگونه سد اسم دخترم دنیز شد🌷🩷اسم دخترمو خیلی دوسش داریم
مامان دنیز کوچولو🌊🩷
اگر من پسردار بشم اسمشو میزارم دنیز🥹❤️
مامان دنیس🩵
اسم دختر منم دنیز خیلی طول کشید واسش اسم انتخاب کنم بعد کلی اسم همسرم دنیز انتخاب کرد منم خوشم اومد
مامان دنیز
باباش از مجردیش دوس داشت هر وقت دختر دار شد بزاره دنیز منم چون به دلم نشست قبول کردم 😍😍
مامان دنیز
بنظرم قشنگترین اسم دنیاست🥹😍 💓دنیز💓 آرامش مادر😍 برکت زندگی🥹
مامان دنیزم💕🥹
عاشق این اسم چون اسم دختر نازمه 💋 خیلی زیبا ، خاصه و قشنگه ❤️ دنیز 😍
مامان دنیز 🌊🩷
اسم دختر قشنگ منم دنیز هست مثل اسمش مهربون و خیلی آرومه🌊❤️🧿
مامان دنیز
اسم دخترمنم دنیز ازداخل نرم افزار همسرم انتخاب کرد منم خوشم اومد وبخاطر معنی قشنگش انتخابش کردیم ودخترم واقعا مثل دریا دلش بزرگ ومهربون الان ۷سالش
mohi
اسم دختر کوچولوی من دنیزِ،واقعا مثل معنی اسمش ک دریا میشه دخترم دلش دریایی و خیلی مهربونه🫂 گاهی وقتاهم انقدر شیطون میشه ک دریا طوفانی بنظر میاد🌊😍😅 من عاشق اسمای ترکیم انتخاب اسم دخترام سلین و دنیز هستش ک هردو اسمشون ترکیه و معنایی از طبیعت داره توت فرنگی و گیلاس مامانشونن🍓🍒
مامان سلین🍓دنیز🍒
باباش اسم دنیزو انتخاب کرد منم خیلی خوشم اومد اسم دختر قشنگمو گذاشتیم دنیز
مامان دنیز کوچولو
منم اسم دخترمو گذاشتم دنیز 😍 از تو قرآن در آوردیم ایشالا پر خیر و برکت باشه 🙏
مامان دنیز
من اسم های ترک رو خیلی دوست دارم
مامان شاهان
اسم دختر خوشگلم دنیز هم خوشگله هم روزیش پربرکته بخونمون شادی آورده نورچشام
مامان دنیز
اسم دخترمو گذاشتم دنیز چشماش مثل معنی اسمش دریا ابیه 🥹
مامان دنیز
اسم دخترم میزارم دنیز همسرم خیلی دوست داره سه ماه دیگه به دنیا میاد دنیز یعنی دریا ..
مامان دنیز کوچولو♥️🌹
دختر من ازاولین سونوگرافی معلوم شد من هم ازاسم دنیز خوشم میامد این اسم واسش انتخاب کردم خیلی اسم قشنگی هستش دخترمن ۱۶ روز دیگه به دنیا میاد
مامان سارا
سه روز دیگ دختر ناز منم ب دنیا میاد اسمش دنیزه ینی دریااااا وجودش مثل دریا برامون برکت و خیر داشته این اسم رو بابایی براش انتخاب کرده عاشقان دنیز قشنگم
مامان دنیز
اسم یکی از قول های من دنیز هست همش میگفتم من ی دنیز باید داشته باشم😍😍
مامان آراز دنیز کنجد
اسم دخترمنم دنیز هست سرشاراز آرامش ݕاکی
مامان دنیز
اسم دختر منم دنیز هستش واقعا که زیباست دریایی از برکت و پاکی
مامان خواهر دنیز
اسم دخترم دنیز و این اسم انتخاب همسرم تو دوران مجردیش بوده که اگر دختر دار شد دنیز بزاریم و با من مطرح کرد و من عاشق این اسم شدم دنیزم دریای من . . دنیز دریای عشق ما 😍🥰👼🏻
مامان آراز
دنیز ب معنای دریاست و یه اسم ترکیه اسم عربی دوستنداشتم بزارم و خاستیم ی اسمی باشه ک به طبیعت مربوط بشه و دریا رو انتخاب کردیم و من ب همسرم گفتم دنیز بزاریم بهتره هم شیک تره
مامان دنیز
من چون عاشق دریام اسم دخترمو گذاشتم دنیز❤
مامان دنیز
اسم دختره منم دنیزه پدرش عاشق این اسم بود گذاشتیم
مامان دنیز
زیباترین اسم دنیز، دختر خوشگل منم دنیز نام داره به معنی دریا، زیبا و جذاب
مامان دنیز
دنیز واسم یه رویای شیرینه وقتی که میرفتم لب دریا مینشستم بهم ارامش میداد و خوبیش این بود چون اصالتا ترکیم تصمیم گرفتم ارامش وجودم که دریاس به اسم ترکی بزارم دنیز واقعا خیلی خااااصه...دنیزم عمق ارامش وجودم
مامان دنیز
روزی ک ب دنیا اومد گفتم دنیز یا درسا فرقی نمیکنه وقتی شوهرم رفت ثبت زنگ زد گفت ب زبونم نچرخید بگم درسا گذاشتم دنیز عب نداره گفتم ن چی عیبی خیلی قشنگه مر۳۰ هم ب اسم تو میخوره هم ب اسم خودم
مامان دنیز
دقیقا اسم دنیز برام جالب بود گذاشتم دنیز ب معنی دریا اسم دخترم دنیز گذاشتم
مامان دنیز
غیر از زیبایی و کوتاهی و تلفظ راحت فکر میکردم اسم کم و خاصی هست تا این پست رو دیدم 😂🤭
مامان دنیز
دنیز خوشکل تلفظ می شه و به فامیلش هم میومد
مامان دنیز
دنیز به معنی دریاست و ریشه ی اسم ترکی هستش من خودم عاشق اسم دنیز بودم ولی نمیدونستم بچه مون دختره یا پسر گفتم اگه دختر بود میذاریم دنیز و اگه پسربود میذاریم دنیس وقتی برای اولین بار گفتم دنیز همسرم هم این اسم رو پسندید ❤❤❤
مامان دنیز
اسم دخترم دنیز و چشماشم سبزه.در واقع خوده شماله هم دریا هم جنگل.آرامشه خونمونه
مامان دنیز
ما یکی از دلایش اینکه آخرش آ نداشت انتخاب کردیم بعدش به هر کی که میگفتیم اشم دخترمون دنیز همه میگفتن خیلی اسمش خوشکلیه معنیشم که دیگه نگم واقعا مثل دریا آرامش بخشه دخترمون
مامان دنیز
جنسیت نی نی من تا لحظه اخر مشخص نبود ی سونو میگفت پسر یکی دیگه میگفت دختر ماهم از رو علائم بارداری میگفتیم پسره و گفتیم میزاریم رایان ک البته چندتا اسم دخترم درنظر گرفته بودیم تا ی روز قبل زایمان تو نت سرچ کردم چشمم ب اسم دنیز افتاد ب همسرم گفتم اگ دختر شد بزاریم دنیز ک ایشونم استقبال کردن فرداش بعد از ب هوش اومدن تو ریکاوری گفتن ک دختره و اینطوری شد ک اسم این وروجک ما شد دنیز🙂
مامان دنیز
اسم دختر منم دنیز خیلی اسم زیبا راحت پرمعنی هست و معنیش دریا که من خیلی دوست دارم
مامان ایلیا
نوجوان که بودم اسم دنیز رو دوست داشتم ، ولی اصلا به این فکر نبودم که اسم بچمو بزارم دنیز ، بعدش توی بارداری هفته ۱۲ که بودم سونو بهم گفت احتمالا دختره همون موقع یهو این اسم اومد تو ذهنم و انقد به دلم نشست که هر چی سعی کردم اسم های دیگه رو هم پیدا کنم و از بینش یکی رو انتخاب کنم نتونستم ، فقط دنیز به دلم نشسته بود.
مامان دنیز
ما خودمون ترک هستیم و همیشه دوست داشتم یه اسم ترکی برا بچمون انتخاب کنم که ساده و قشنگ باشه بخاطر همین اسن جذاب *دنیز* رو انتخاب کردیم که البته اینم بگم شوهر من شغلش دریاییه و معنی اسم دنیزم یعنی دریا وبخاطرشغل همسرم همیشه باید جایی زندگی کنیم که دریا داشته..خلاصه دریا رو خیلی دوست داریم و معنی اسم دخترمونم دریاس😍ان شاالله که دلشم مثل دریا بزرگ باشه😍
مامان دنیز
اسم دختر منم دنیزه ، من از قبل بارداری از اسم دنیز خوشم میومد و به همسرم گفتم که اگه دختر دار شدیم دنیز بذاریم احساس کردم که زیاد خوشش نیومد تا اینکه برادرزاده دوستش رو دم درب خونشون دیدیم که بینهایت زیبا و با ادب بود و عموش دنیز صداش زد از اون روز همسرم هم خوشش اومد و موقعی که دخترم به دنیا اومد خودش اسم دنیز روش گذاشت،اینم بگم که به نظرم اسم خاصیه چون الان همه اسم یک آوا دارن دنیز اسم متفاوتیه
مامان دنیز
دخترم دنیز🥰🧿🧿 به معنی دریا آرامش بخش زندگیم خودم انتخاب کردم همسرمم موافقت کرد
مامان دنیز
اسم دختر منم که ۳سالشه دنیزه .چون ما ترکیم خاستیم یه اسم خاص پیدا کنیم که ترکی باشه اونم تو یکی از ترانه های مورد علاقه ی همسرم کلمه ی دنیزو گف منم پیشنهاد دادم بذاریم دنیز شوهرم گف اگه ثبت احوال بذاره منم خوشم میاد .که اینجوری اسم دخترم شد دنیز
مامان دنیز