معنی اسم نورا

 

نام دخترانه نورا با تلفظ /Noorā/ واملا Noora اسم عربی با شکل صحیح نوراً که در فارسی علامت تنوین از آخر آن حذف و به صورت نورا درآمده‌است.

این کلمه به معنای روشنایی، درخشان و تابان، یکی از نام‌های خداوند و متضاد تاریکی و ظلمت است.

نورا در بسیاری از آیات قرآن کریم، در سوره‌های نساء، انعام، یونس، نور و چند سوره دیگر تکرار شده‌است.

سایت ثبت احوال در ذیل این نام با ذکر فراوانی ۱۶۵۰۴ نفر، آن را مرکب از: نور+ ا(پسوند نسبت) به معنی نورانی، درخشان وبه اصطلاح زیبا می‌داند.

نورا نامی رایج در میان مسلمانان بوده و بعضی آن را هم‌معنی نام لاتین Nora می‌دانند. هر چند Nora کوتاه شده کلمه Honoria یا Honor به معنی افتخار است و ربطی به کلمه نورا ندارد.

نام‌های دخترانه هم‌آوا برای نورا عبارتند از: نوشین، نیوشا، نیروانا، نوا، نرمین و نیاز.

نام‌های پسرانه نیما، نویان، نریمان، نوشاد و نورهان با نورا هم آوا هستند.

 

ریشه اسم نورا

فراوانی اسم نورا

در حال حاضر ۱۱۳۶۴ نفر در گهواره با نام نورا ثبت نام شده اند.

نظر کاربران درباره اسم نورا

نورا بهترین اسم با بهترین معنی بنظر من و بعد صداش بزنی نور من نورایی من 😍😍😍
مامان زینب و نورا
من و همسرم اسم نورا رو دوست داشت تو دلیم اسمش میخوام بزارم نورا خانم چون نور زندگیمون هست
مامان نورا
دوستان لطفاً نظر بدید راهنماییم کنید اسم همسرم مازیار اسم پسرم سامیار الان باردارم دختر اسمش بزارم دلیار یا نورا ؟؟؟ سامیار - دلیار سامیار _ نورا نظر بدید،🥰
مامان جوجو🐣
خانومای ک اسم دخترتون نورا میش تلفظ درستش بهم بگید ممنون میشم
مامان جوجو
من از وقتی که فهمیدم حاملم گفتم اگه دختر باشه اسمشو میزارم نورا😍
مامان نورا
بالاخره بعد از ۸ ماه من و همسرم تصمیم گرفتیم اسم فرشته خونمون رو بذاریم نورا🥹چون اومدنش تو زندگیمون مثل یه نور و روشنایی بود ✨ اومد و جون داد به تن خسته ما🥹 من چند وقت بود بین چندتا اسم گیر کرده بودم اما وقتی اسم نورا رو شنیدم همه گزینه هام پاک شد هم بخاطر معنی هم این اینکه اسم بین المللی هست هم کوتاه و خوش آواست🥹♥️ امیدوارم همه ی تو راهی ها صحیح و سلامت به دنیا بیان و با قدمشون نور و روشنایی به زندگیمون بیار🥹♥️ن
مامان نورا
چونکه اومد و شد نور زندگیمون ✨
مامان نورا ✨
بین چندتا اسم مونده بودیم کدوم انتخاب کنیم نورا نوا نیلا نفس که ازبینشون نورا بیشتر به دلمون نشست اومد و شد نور زندگیمون 😍
مامان نورا
سلام من انشالله خدابخدازایمان میکنم بین اسم اسرا نورا موندچی بزارم به نظرتون کدومش قشنگ تر
مامان نورا
من نمیدونم بین اسم نورا اسرا یسنا رها نمیدونم کدوم انتخاب کنم بنظرتون کدوم قشنگ تر جدیدتر
مامان نورا
من از اسم های قرآنی خوشم میاد و شنیدم باید از چهار ماهگی اسم بچه رو بزاری برای همین قرآن رو باز کردم از سوره ی نور اسم نورا رو انتخاب کردم امیدوارم شانسش بختش وجودشم مثل نور باشه بهترین اسمی هست که منو باباش براش انتخاب کردیم
مامان نورا قیزیم
باردارم و نمیدانم جنین دختر یا پسر
مامان محمدحسین میلاد
سلام اسم دختر اولم سارا است،به نظرتون نورا بهش میاد؟ دنبال یه اسمی هستم که مذهبی هم باشه وبه سارا هم بیاد
مامان خداداد
اسم دختر اولم حوراسادات هست دومی رو میخواستم ماهورا بزارم پدرشوهرم این اسمو دوست داشت ومیگفت اسم ایرانی بزار من چون اسم اولی از اسامی حضرت فاطمه(س)بود گفتم این دختر گلمم اسم مذهبی بزارم ونورا انتخابم بود دوسش دارم یه عالمه خدایا هزاران مرتبه شکرت
مامان نورا سادات
منم هنوز نمبدونم حامله ام یا نه ولی اگه دختر دار شدم میخام نورا بزارم تا ب قدرت خدای بزرگ نور باشه برای خانه و مسلمانان ک روشنایی بده و
مامان آینده
همسرم این اسمو دوس داره منم دوسش دارم واقعیتش دو دلم هنوز ب نظرتون انتخاب خوبیه؟؟ هم موافقا هم مخالفا جواب بدن
مامان کوچولو
سلام خانما یک نظر میشه بدین من خانم ۳۰ سالم میخام اسممو تغییربدم بنظرتون کدوم این اسم ها زیباست آرنوش ، آیسو، الناز ، دلاریس
مامی
بعد چندسال چشم انتظاری وتواوج ناامیدی خدا این بچه رو مثل نور به زندگیمون تابوند منو شوهرمم تصمیم گرفتیم اگه دخترشداسمشو بزاریم نورا البته هنوز بدنیا نیومده ومنتظرشیم
مامان نورا
من فبل ازدواج اسم نورا رو دوست داشتم و بعد ازدواج شوهرمم عاشق این اسم شد مغازه ی خیاطیم رو هم نورا گذاشته بودم . بعد چندسال ناباروری خدا بهم دوقلوی دختر داد اسم فل اولم نورا و قل دومم نیلا گذاشتیم ❤❤❤ عاشق خودشون و اسماشونم نانازام
مامان نورا و نیلا
تودلی منم دو سه هفته دیگه دنیا میاد من بعد یه دوران ناباروری ثانویه از امام رضا خواستمش و بعد برگشت از زیارت ومشهد متوجه بارداریم شدم اول تو حرم گفتم بم دختر دادی رضوان میکنم ولی نمیدونم یهو چیشد اسم نورا تابید ب قلبم.. اصن وقتی میگفتم نورا همه قلب وروحم اکلیلی میشد❤️گذاشتیم لای قرآن رضوان ونورا رو... نورا انتخاب خدا هم شد و من ب پیشنهاد دوستم فاطمه نورا 😍 میزارم... تو هرخونه ای یدونه فاطمه از واجباته
مامان فاطمه نورا
اسمش نوراست چون وقتی قرآن رو باز کردم سوره نور اومد😻
مامان نورا🧞‍♀️💖
من اسم دخترم نورا گذاشتم قبل از اینکه بدونیم دختره یا پسر چون یع فیلمی دیدیم دختره خارجی بود اسمش نورا بود خیلی جسور و بافهم بود من و همسرمم گفتیم اسمش بزاریم نورا
مامان نورا
وقتی دنبال اسم بودم،اسم نورا خیلی به دلم نشست و اینکه تو بارداری سوره نور زیاد میخوندم به همسرم پیشنهادش کردم و اونم خیلی خوشش اومد و اسم دخترمون نورا گذاشتیم
مامان نورا
سلام اسم پسر من نیما هست و 13 ساله ش هست الان که باردارم اسم بین اسم نورا ،پرنیا ، هستی ،یکتا ، نمی‌دونم کدوم رو انتخاب کنم هر روز یه اسم به ذهنم میاد
مامان نیما و مسیحا
زمانیکه آماده شده بودم برم برا زایمان بین اسم نورا و مهلا و ریحانه تردید داشتیم قرآنا باز کردم سوره نور اومد با توکل بر خدا اسم دخترما گذاشتیم نورا
مامان مهدیار
من اسم نورا و تانیا رو دوست داشتم ولی به محض بارداری تصمیم گرفتم اسمش رو بزارم تانیا و هیچ اسم دیگه ای به نظرم نمیآمد ولی کلا معتقد بودم که بچه ها خودشون اسم خودشون رو انتخاب میکنند چون همین موضوع در مورد فرزند اولم هم اتفاق افتاده بود وقتی که دخترم به دنیا اومد همچنان قصدم تانیا بود البته زود به دنیا اومد و توی ان آی سی یو دیدنش تا زمانی که خواب بود و چشماش بسته بود من تصمیم تانیا بود تا اینکه چشماش رو باز کرد و وقتی که بهم نگاه کرد و نگاهش با نگاهم تلاقی شد انگار با چشمای قشنگ و معصومش و با زبان بی زبانی به من گفت من نورا هستم و من کاملا متوجه این مطلب شدم و تصمیم گرفتم اسمش رو نورا بزارم و چقدر خوشحالم که الآن اسمی که خودش بهم تلقین کرد رو انتخاب کردم و چقدر خوبه که پدر و مادر آگاه باشند و متوجه این موضوع که واقعا بچه ها اسمشون رو خودشون به ما تلقین میکنند کافیه آگاه و هوشیار باشیم
مامان نورا
من اسم نورا و نوارو خیلی دوس داشتم و وقتی جنسیت نی نی رو فهمیدم اسمشو انتخاب کردیم و نورا نهایی شد.
مامان نورا
سلام ما اسم هلما رو انتخاب کرده بودیم هفت ماهه بودم که خواب دیدم لب دریا یه دختر نوزاد سفید با چشمای درشت دادن بقلم گفتن این اسمش نوراس اصلا عاشقش شدم هرشب تصورش میکردم خیلی شیرین بود ماه آخر دیگه همس رمم راضی شد اسم نینیمونو بذاریم نورا الان وروجکم سه ماهشه سفیییید با چشمای درشت😍 عاشق خودش و اسمشو معنیشم 🥰
مامان نورا
من زمانیکه مجرد بودم مربی مهدکودک بودم و اون زمان ی دختر خوشگل و ناز چشم آبی سفید اسمش نورا بود و من ازش خیلی خوشم میومد برای همین همونجا گفتم اگر روزی باردار بشم و نکنیم دختر باشه اسمشو میذارم نورا و زمانیکه باردار شدم بین سه تا اسم که با همسرم انتخاب کرده بودیم و لای قرآن گذاشتیم پدرم وقتی قرآن رو باز کرد از بین اون سه تا اسم اسم نورا در اومد و این شد که همونطور که خودم دوس داشتم اسم دخترم شد نورا و همونطور هم مثل اون دختره توی مهدکودک ،بچم سفید و نازه فقط چشماش مشکی و درشته😚😚🥰🥰🥰
مامان نورا
ما بین جانان و نورا نمیدونستیم البته بماند که صد تا اسم دیگه هم بود ولی این دوتا اسمو خیلی دوست داشتیم بعد گذاشتیم لای قران شوهرم شانسی یکیو کشید اسمش نورا شد ❤️☺️
مامان نورا
سلام سلام خوبین؟ من اسمم زهراس..و معنی زهرا یعنی درخشان و نورانی...این شد که من عاشق اسم نورا شدم تازه هم اوا هم هست با زهرا😁😍
مامان نورا
سلام من زمان مجردی یک کتاب رمان میخوندم که اسم یکی از شخصیتاش سها بود من ازین اسم خیلی خوشم اومد وتصمیم گرفتم اگر دختر دار بشم اسمشو سها بذارم چون به فامیلمونم میاد فامیلیا ما طولانی هست و با س شروع میشه این اسم کوتاه بود وکاملا هماهنگ معنیشم دوست داستم ستاره کهکشان بعد ازدواج همسرم خیلی اسم انتخاب میکرد تا آخرسم میگفت کژال ولی خانواده اش اسم سها دوست داشتن دیگه راضیش کردن به این اسم ولی خانواده خودم دوست نداشتن شوهرم بعد زایمان سریع اسم سها برا شناسنامه گرفت خودم اسمشو دوست دارم ولی بعضی وقتا با شوهرم حرف میزنیم میگیم شاید اسم خوبی نباشه ودو دل میشیم متاسفانه🥰🙂😊
مامان سها
من چون موقع بارداریم سوره نور رو میخوندم به همون نیتم اسمشو نورا.گذاشتیم❤️
مامان نورا
من اسم نورا از زمان مجردها توسایت یکبار دیدم خیلی خوشم اومد وقتی ازدواج کردم به همسرم گفتم انشالله ماهم آینده دختر داشتیم بزاریم نورا واقعا اسم نورا خیلی قشنگه به اونایی که باردارن میگم بزارید نورا چون واقعا خاصه
مامان نورا
سلام به همگی. من از همون اویل بارداریم اسم دلوین برا دخترم انتخاب کرده بودم شوهرمم دوس داشت این اسمو پدرشوهرم محدثه گفت بعد یهو همسرم از در اومد گفت نورام بنویسین بندازین توقرآن سوره مریم خلاصه یه دونه ورداشتم که اسم نورا خانم بود که خداروشکر معنیشم قشنگه که میشه نورانی . درخشنده
مامان نورا ❤
سلام از نامزدی .از قبل حاملگیم قرار بود اگه دختر داربشیم اسمشو من بزارم پسر دار بشیم همسرم🤩تو ۱۸هفته بود ک فهمیدیم دختره واز اون ب بعد هرچی میخریدیم نمیگفتیم ولش بچس میگفتیم واس نورا هستش جوری میگفتیم انگار دنیا اومده 🤩🤩🤩مغازش نورانی درخشنده از القاب حضرت فاطمه هست ک ب عربی میشه نوریه
مامان نورا
نورا لقب حضرت زهراس و خیلی اسم زیبا هست البته ترکی هم هس
مامان نورا
ازوقتی که فهمیدیم بچمون دختره تقریبا ۵ماهگی البته قبلش گفتیم اگر پسر بود حسین اگر دختر بود نورا به معنی روشنایی
مامان نورا
سلام..ازاونجایی که اسم خواهر نورا زهرا هستش ومعنی زهراونورا درخشان میشه تصمیم گرفتیم بذاریم نورا که با زهرا هم معنی و هم وزن باشه😊
مامان نورا
نورا خیلی اسم زیبا و شیکی هستش،وقتی عقد کردم با همسرم رفتیم مسافرت و اونجا با یه دختر خانم خوشگل آشنا شدیم که اسمش نورای بود،عاشق این اسم شدیم و الان یه نورای مهربون و ناز داریم،خدارو صد هزار بار شکر.
مامان نورا