معنی اسم اهورا

(تلفظ: ahurā) اسمی ایرانی، فارسی و اوستایی

اسم خدایا ایرانیان باستان و زرتشتیان

به معنای خداوند، خالق هستی بخش، خالق بی همتا، هستی بخش، 

در سال 1400 فراوانی این اسم در ثبت احوال 21320 نفر است.

اسامی پسر هم آوا با اهورا:

آریا، عرشیا، ارمیا، آرش

اسامی دختر هم آوا با اهورا:

هورا، ماهور، اطهر، نورا 

 

ریشه اسم اهورا

فراوانی اسم اهورا

در حال حاضر ۶۲۸۲ نفر در گهواره با نام اهورا ثبت نام شده اند.

نظر کاربران درباره اسم اهورا

قبل اینکه بفهمم بچم پسره اسم های نویان ،ویهان، دیار و دوس داشتم اما وقتی فهمیدیم پسره اسم برام مهم نبود و انگار هیچی به دلم نمی‌نشست شوهرم گف من اسم اهورارو دوس دارم گفتم باش هر چی تو دوس داری بزار اما وقتی بدنیا اومد هنه مخالفت کردن و گفتن خیلی اسم بدیع اما ما چون خیلی وقت بود اهورا می‌گفتیم دیگ نتونستم اسمی انتخاب کنیم و اسمشو گذاشتیم اهورا شوهرم خیلی اسم اهورارو دوس داره
مامان اهورا💙
دوستان من بین اسم اهورا و علی موندم به نظرتون کدوم همیشه دوست داشتم بزارم علی اما الان اهورا هم از نظرم قشنگه و همسرم اهورا دوست داره اما نمیدونم کدومو انتخاب کنم
مامان عشق کوچولو
اسم نی‌نی منم میشه اهورا✨️🫧
مامان اَهورا🐣
اهورا و ماهور خیلییییییی دوست داشتم و دارم. ولی نشد که اسم دخترم و ماهور بذارم
مامان معجزه الهی
گل پسرم اهورا عاشق اسمش و خودشم 👶♥️🤩
مامان اهورا
اسم پسر من اهوراس😍
مامان خورشید☀😍
من و همسرم خیلی خیلی اسم اهورا رو دوست داریم و امیدوارم خدا این هدیه ی امید بخشو بهمون بده😚
فاطی
من قبل از بارداری نیتم این بود که بچم قبل از اومدنش شادی و آزادی رو برای تمام مردم به ارمغان بیاره و از اینکه نور بر تاریکی پیروز بشه همیشه با هم دعا میکنیم و از خدا خواستم روح بلند مرتبه ای در کالبدش بشینه و معنای اسمش رو به وضوح در واقعیت به اجرا بذاره و امیدوارم قدم تمام بچه ها برای تمام خانواده ایران خوب و خوش یمن باشه و برکت اومدنشون روی کره خاکی عشق و امید و نور و عدالت به این سرزمین برگرده .
مامان ahora👶
از دوران راهنمایی خیلی ناگهانی عاشق این اسم شدم و وقتی فهمیدم بچه پسره به باباش گفتم فامیلشو تو میذاری اسمشم من😅 اونم موافقت کرد.
مامان اهورا
منو شوهرم قبل بارداریم اسم اهورا رو خیلی دوست داشتیم و وقتی باردار شدم و پسر شد اسم اهورا انتخاب شد خیلی عاشقشمممم♥️💋
مامان اهورا
نفس مامان هنوز به دنیا نیومده، ولی اسمش از روز اول که نیت نی نی دار شدن رو داشتیم به ذهن و زبونمون اومده و بی شک اسم پسرم اهورا خواهد بود
مامان اهورا
نی نی من هنوز بدنیا نیومده ولی خب اسمشو اهورا انتخاب کردیم😁🥹
مامان اهورا
من چند روزه به اسم اهورا فکر میکنم و شدیدا بهش علاقه مند شدم. یهو به ذهنم رسید. الان هر چی شوهرم اسمای دیگه میگه من به گوشم نمیاد
مامان دخملیا 👼
فعلادنیانیومده گل پسرم ولی ازهمون بچگی اسم اهورارو دوس داشتم بعداینکه باردارشدم وفهمیدیم پسره اصلابه اسمای دیگه فکرنکردم گفتم فقط اهورا😍😍
مامان اهورا
اسم اهورا رو از قبلا خیلی دوست داشتم وقتی که باردارشدم قبل اینکه سونوی جنسیت برم خواب دیدم یه خانمی با لباس سفید اومد یه بچه بهم داد رفت من صداش میزدم خانم بچه رو نبردی ... بعد تو خواب گفتم چون اسم اهورا رو دوست دارم اسم تورو میزارم اهورا وقتی به همسرم گفتم میخوام اسمشو بزارم اهورا خیلی خوشحال شد الان پسرم ۸ سالشه
مامان آریو 👶
همسر من به شدت به اهورامزدا و پادشاهان ایرانی علاقه خاصی داره، قبل از بارداریم ما دوبار آی وی اف کردیم و بعد از به نتیجه نرسیدنش کلی غصه خوردم، همسرم با شوخی گفت خوب شد نشد چون سر اسم انتخاب کردن چقدر همه نظر میدادن، منم همون طور با گریه و خنده گفتم نههه نمیذاشتم، اسم پسر رو تو انتخاب کن، دختر رو هم خودم میزارم، ماهور و گیسو رو خیلی دوست دارم، درجا همسرم گفت اسم پسرمون رو اهورا میذاشتیم. ۸ ماه گذشت و ما دیگه امیدی به بچه دار شدن نداشتیم تا اینکه به فکر مهاجرت افتادیم، توی انجام کارهامون بودیم که متوجه شدیم ۳ ماهه باردارم و وارد ماه چهارم دارم میشم، خوشحال و متعجب بودیم و ناخواسته همش همسرم میگفت اهورای بابا چطوره و .... تا سونوی آنومالی متوجه شدیم بچه پسره و همچنان با همون اسم و کلی ذوق نفس جانم رو صدا میزنیم. از همسرم بخاطر اسم قشنگی که برای پسرمون انتخاب کرد خیلی ممنونم و از خدا بخاطر هدیه ای که بهمون داد تشکر میکنم🤲🤲🙏
مامان اهورا
ما بین اسم اهورا و رهام مونده بودیم البته من😅 شوهرم میگفت شهریار بذاریم یا سورنا خانواده شوهرم میگفتن علیرضا پدرم میگفت اریا ولی بالاخره اهورا انتخاب شد و من خیلی بابت اسمش خوشحالم خداروشکر الهی خدا همه بچه ها رو حفظ کنه برامون
مامان اهورا
توی دوران بارداری به خیلی از این اسمها فکر کردیم و در آخر به این نتیجه رسیدیم که اهورا اسم قشنگ و با معنی هستش ... معنی اسمش در زبان زرتشت یعنی خدای هستی بخش
مامان اهورا
نام اهورا به معنای بخشنده و بزرگوار است و در دین زرتشت نام پیامبر بوده و به اعتقاد بسیاری دانشمندان اولین دین دنیا هم بوده و کتابی به نام اوستا به وجود آمده است
بابای اهورا
شوهرم اسم اهورا روانتخاب کردومنم چون معنیشودوسداشتم قبول کردم‌.
مامان اهورا
من پسرم پنج روزش بودکه یه دفه همون روزکه رفتیم براشناسنامش اهوراشدمن ازاول عاشق اسم اهورابودم ولی پسراولیم روشوهرم گفت هروقت بچه دارشدیم اگه پسربودامیدمیذاریم چون اسمه پدرشوهرم امیدبود
مامان ماهور
من بعد بارداریم یک کتاب اسم خریدم اسم اهورا رو اونجا دیدم و اول خودم انتخابش کردم اهورا یعنی خالق جهان یعنی خدا
مامان اهورا
اسم پسر اولم بردیاست وقتی فهمیدم دومی هم پسره چنتا اسم انتخاب کردیم که به بردیا بیاد و ایرانی اصیل هم باشه و البته معنی خوبی هم بده در نهایت بین باربد و اهورا،اهورا انتخاب شد..
مامان اهورا
من خیلی از اسم اهورا و البته معنیش که میشه هستی بخش خوشم میومد اما مادر شوهرم یه خانم مذهبی بود و مخالفت میکرد میگفت که اسم زردتشتی و این حرفاست هربار میرفتم پیشش میگفت اسم میخوای بزاری میگفتم خدابزرگه تا وقتش برسه یچی میزارم بالاخره دوست نداشتم ناراحتش کنم تا ۷ ماه بارداریم مادر شوهرم اسم کوچولومونو به زبون نمیورد با اینکه میدونست میخوایم اهورا بزاریم تا اینکه من تو هفت ماهگی برام اتفاقی پیش اومد و نزدیک بود سقط کنم بچرو چند روز بستری شدم و خداروشکر به خیر گذشت و اتفاقی برا بچه پیش نیومد ‌وقتی برگشتیم خونه بعد از جشن و تدارکارتی که دیده بودن واسه سلامت برگشتنمون مادر شوهرم اومد رومو بوسید و دست گذاشت رو شکمم گفت خداروشکر که تو و اهورا اتفاقی واستون نیفتاد 😊خلاصه اینطور شد که بالاخره با اسم اهورا موافقت شد
مامان اهورا
من قبل ازبارداریم میخاستم اسم پسرموبزارم رهام اما خالم گذاشت اماچون این اسم و خیلی دوست داشتم دنبال یه اسمی بودم که به رهام نزدیک باشه تااینکه اسم اهورا رو شنیدمو عاشقش شدم یک اسم تک و خاص وازهمه مهم‌تراصیل ایرانیه بااینکه یسری هامیگقتن سخته یااسم زرتشتیه ولی اصلابرام مهم نبود والان خیلی خوشحالم که همچین اسمی گذاشتم روپسرم
مامان اهورا
سلام مادرای مهربونم .ما بین پنج اسم مردد بودیم ...پنج اسم ایرانی اصیل.... قرآن رو باز کردیم اول سوره الف بود برای همین اهورا رو انتخاب کردیم .... اسم همسرم امیر هستش اسم خودم زهرا .... اهورا قسمت اولش به امیر آوایی داره قسمت آخرش به زهرا....خداروشکر که انتخاب درستی بود
مامان اهورا
من همسرم ازماه اول بااینکه نمیدونست بچمون پسره یادختر.میگفت بچه ی من پسره اسمشم میزارم اهورا.وشکرخداکه خدای مهربون برای مااهوراکوچولومون راخواست وبخشیدبهموم.
مامان اهورا
اسم اهورا رو خودم انتخاب کردم اول بخاطر معنی دار بودنش دوم برای اینکه نام خدای زرتشت سوم به خاطر اسم اصیل ایرانی بودنش
مامان اهورا
من و همسرم تاکید داشتیم که اسم ایرانی اصیل برای پسرمون انتخاب کنیم...راستش من از قبل از ازدواجم هم اسم اهورارو دوست داشتم..همسرم هم موافق بود پس گل پسرمون شد اقا اهورا
مامان اهورا
اسم پسرم رو شوهرم انتخاب کرد معنی اسم اهورا هستی بخش 😍😘
مامان اهورا
سلام. من اسم اهورا رو تو رمان خوندم و خوشم اومد. شوهر دوست داشت اسم بچمون رو بذاریم کورش ولی وقتی فهمیدیم ثبت احوال قبول نمیکنن. من اهورا رو پیشنهاد دادم و اونم قبول کرد. بماند که چقدر وقت دنیا اومدنش بیشتریا مخالف بودن تا من به گریه افتادم. ولی شوهرم رو حرفش وایساد وگفت من میذارم اهورا.تا چندماهگیش خیلی مسخره ام کردن. ولی خداروشکر خودم خیلی راضی ام از اسمی که برا پسرم گذاشتم. پسرم عشقه عشق😍
مامان اهورا
منم از قبل اسم اهورارو خیلی دوست داشتم. اسم دخترم رها. دیگ وقتی فهمیدم بچمون پسره خیلی دنبال اسم بازم گشتم ولی بازم همون اهورا واسم از همه قشنگ تر بود. با اسمش آرامش میگیرم
مامان اهورا
ما قبل از عقدمون شوهرم اسم اهورا رو برای پسرمون واسم ماهورا رو برای دخترمون انتخاب کرد،ما همچنان رو حرفمون موندیم والان اهورا کوچولومون یازده ماهشه
مامان اهورا
اهورا اسم خیلی قشنگی من پیشنهاد دادم همسرمم خیلی خوشش اومد چون اسم های اصیل ایرانی رو خیلی دوستداره
مامان ارشا
اهورا مزذا یکی از پادشاهان قدیم دیگه اسم فارسی اصیل به معنی نام خداوند و هستی بخش انتخاب عالی بود واسه پسرم الان ک صداش میزنم از انتخابی که کردیم با همسرم لذت میبرم
مامان فسقل دوم
وقتی ۴ماهم بود فهمیدیم بچه امون پسره از همون موقع دنبال یه اسم فارسی اصیل بودیم خیلی اسم ها شوهرم و خانواده ام پبشنهاد میدادن اما به دلم نمینشست تا یهو یاد اسم اهورا افتادم هم اصیله هم قشنگه هم کسی نمیتونه اسمش رو مخفف کنه یا تغییر بده(فرهنگ بد ایرانی) تا نظر شوهرم پرسیدم گفت خوبه البته اون حق اسم انتخاب کردن رو به من داده بود چون من داشتم با جونم بچه امون رو حمل میکرد و مراقبش بودم.بعد از اون هر اسمی میگفتن دیگه به دلم ننشست فقط اهورا برام قشنگ بود.اهورا یعنی هستی بخش بی همتا و خالق عالم و این برام جذاب بود
مامان اهورا
اسم پسر خوشکل منم اهورا هس .من و شوهرم سال۹۱ ازدواج کردیم شوهرم همون سال اول گفت اسم بچمون اهورا باشه .بعد هفت سال خدا خواست و باردار شدم و اسمش شد اهورا 😊
مامان اهورا
بخاطر معنیش، یعنی هستی بخش، نام دیگر خداوند، دلم میخواد بچم تکه ای از مهربونی و بخشندگی خداوندو داشته باشه، اون وقت این زمین واسم میشه بهشت
مامان آقا اهورا
اسم پسرمو همسرم انتخاب کرد با توجه به معنیش که یعنی زندگی بخش خیلی دوسش داشتم
مامان اهورا
من و همسرم بین اسم اهورا و هامون دودل بودیم ولی هر دوتا رو دوست داشتیم بعد تو دوتا خانواده قرعه کشی کردیم و اهورا رو انتخاب کردیم و اسمش واقعا بهش میاد
مامان اهورا