معنی اسم دیان

قاضي، داور، حاكم، پاداش دهنده، يكي از اسما الهي، فرمانده

ریشه اسم دیان

فراوانی اسم دیان

در حال حاضر ۱۴۰۷ نفر در گهواره با نام دیان ثبت نام شده اند.

نظر کاربران درباره اسم دیان

دیان تلفظ بشه بهتر از دَیان نیست ؟
مامان اِلارا🩷
دوستان بنظرتون اسم دیان قشنگه؟ برای بزرگسالی ک صداش کنن بد نیس؟
مامان دیان
من هم از وقتی با اسم دیان اشنا شدم دلم نمیخاد اسم پسرمو چیز دیگه ای بزارم اما همسرم دوسش نداره حالا موندیم از به طرف هیچ اسم دیگه ای به دلم نمیشینه ازینور بابا جونش میگه من ارتباط نمیگیرم 😆
مامان گردو
من دو قلو باردار بودم دختر پسر اسم دخترم دلبند بود اسم پسرم دیان که خدا دخترم برد پیش خودش پسرنازم هنوز تو دلمه الهی به سلامتی دنیا بیاد دیگه اسمش عوض نکردم دیان من🩵🤰🤱
مامان دیان کوچولو👶
از اولین ماه که باردار بودم حس کردم بچم پسره و از همون اول صداش میزدم دیان همسرم اسمای دیگه هم میگفت هیچکدوم اندازه دیان به دلم نبود انگار اگه چیز دیگه میزاشتم برام غریبه بود، الان هربار صداش میزنم عشق میکنم با اسمش. خوشحالم که نظرم با اصرار های همسرم عوض نشد و یه اسم دیگه نگرفتم چون مطمئنم پشیمون میشدم
مامان آلوچه🩵
سلام مامانا اسم پسرمنم دیان وقتی حامله بودم چندتا اسم انتخاب کردیم با همسری ولی به دلم ننشستن وسطای بارداری بودم که اسم دیان وشنیدم خیلی به دلم نشست تا به همسری گفتم زود قبول کرد الان ازاینکه اسم دیان انتخاب کردم خیلی راضیه ام خداهمه فرسته هاشو براپدرومادرشون حفظ کنه 😍😍😍
مامان دیان
سلام خانما دیان قشنگه برای پسرم بردارم؟؟ تلفظش چجوریه دَیان؟؟؟یا دییان
مامان دیان کوچولو👶🏻
دیان و دَیّان با هم متفاوتن دیان فرانسوی انگلیسیه به معنی معجزه الهی و روشن و درخشان معجزه و برکت ولی دَیّان عربیه به معنی حاکم یا پاداش دهنده باهم فرق میکنن اونی که تو قران اومده دَیّان نه دیان
مامان مارشمالو
دقیقا یکسال قبل اینکه حامله بشم از اسم دیان خوشم اومد و اون موقع اصلا خبری از بارداری نبود وقتی فهمیدم باردارم همش با خودم میگفتم بچم پسره و اسمشو می‌زارم دیان اول شوهرم مخالفت میکرد و میگف نه اسم های قشنگترین هم هست کلی اسم دیگه هم پسند شد ولی بازم دلم رو دیان بود میگفتم نه دیان یه چیز دیگس من خیلی دوسش دارم ❤️ الان دیان ما ۱۸ ماهشه و اگرم برگردم به عقب بازم انتخابم همین اسمه دیان Diyan: به معنی معجزه و برکت ❤️❤️❤️❤️
مامان دیان
اسم پسر منم دیان هست واقعا این اسم دوست دارم اسم دیان قبل بارداری انتخاب کردم معانی خیلی خوبی هم دارد
مامان شاه پسر
دیان تلفظ بشه قشنگه
هانیه
سلام عزیزان اسم دیان فقط پسرانه هست یا اسمی که با إ زیر کلمه د دخترانه میشه؟
مامی
اسم قشنگ و خاصی هست.مخصوصا معناش پاداش دهنده.
بانوی شرقی
وقتی فهمیدم بچه م پسره اسم دیان خیلی به دلم نشست به خاطر معنیش یعنی ثمره پربرکت الهی
مامان دیان
Dian, ریشه فرانسوی به معنی الهی، آسمانی؛ روشن و درخشان
مامان Dian
منم واسه پسرم اسم دیان انتخاب کردم واقعا به نظدم زیباترین اسمه و معانی بسیار زیبایی دارد امیدوارم پسرم هم همیشه از اسمش راضی باشه
مامان دیان
نام دیان یه اسم بین المللی هست که در زبان های مختلف معانی مختلفی داره که در زبان انگلیسی به معنی بهشتی هست و اصالتا انگلیسی هست ٫ پسرهایی که در ماه اوریل به دنیا میان انتخاب میشه و نام محبوب برای کسانی که در عید به دنیا میان ؛ در زبان لاتین به معنی الهی و بهشتی است در زبان اوستایی به معنی فرمانده و در زبان عربی که تنها جایی که تشدید میخوره به معنی قاضی و داور هست و در ایران بدون تشدید خونده و نوشته میشه و داخل ثبت احوال فقط برای نام پسر و بدون تشدید ثبت شده به انگلیسی هم اینجور نوشته میشه dian
مامان دیان
سلام من قبل از اینکه باردار بشم اسم دیان رو انتخاب کردم و همون ماهی که باردار شدم به طور اتفاقی اسم دیان رو توی جوشن کبیر دیدم که مطمئنم کرد از انتخابم اون موقع حتی من نمیدونستم دردونم پسره.اولین سونویی که بهمون گفت بچه پسره ماهم از اون به بعد جنین رو دیان صداش کردیم الان هم هر وقت صداش میکنم دیان از انتخابم خوشحال تر میشم
مامان دیان
سلام وقتتون بخیرمن وقتی فهمیدم فرزندم پسرهست اسمشوانتخاب کردم اسم دیان دراوستایی یعنی فرمانده درعربی به معنی داوروقاضی وحاکم وپاداش دهنده بیشترازمعنی حاکم واسم جدابیت داشت
مامان دیان