معنی اسم ایلیا

 (تلفظ: iliyā) یک کلمه‌ی سریانی 

نام امام علی (ع) در زبان سریانی و در کتاب تورات

در لغت به معنای راستگوی بزرگ، خدای توانمند، سرنوشت روشن، همت بالا ست

در زبان عبری به معنای « خدا با من است.»

در سال 1400 فراوانی اسم ایلیا 76990 نفر است. 

نام‌های پسر هم آوا با اسم ایلیا:

آریا، عرشیا، الیاس، ایمان، آتیلا

نام‌های دختر هم آوا با اسم ایلیا:

کامیلیا، هلیا، پریا، ساینا، الینا، آدریانا

ریشه اسم ایلیا

فراوانی اسم ایلیا

در حال حاضر ۱۰۳۱۰ نفر در گهواره با نام ایلیا ثبت نام شده اند.

نظر کاربران درباره اسم ایلیا

بین اسم مهدیار و ایلیا موندم چی بزارم 🤕
مامان نفس
عزیزای‌دل بنظرتون اسم پسر ایلیا قشنگه 🥰🥰🥰
مامان ایلیا🩵🫐
اسم پسرم یکی یدونه من آقا ایلیا جانم الهی دورش بگردم .نفسم به نفسش بنده عاشق اسمشم در ۹ ماه بارداری کلی دنبال اسم گشتم در ماه نهم یه دفعه به ذهنم آمد ایلیا با همسرم مشورت کردم و ایشونم از اسم ایلیا جانم خوششون آمد مخصوصا چون لغب حضرت علی علیه السلام است دلم خیلی روشنه .از خدا میخوام زیر سایه قرآن و در پناه خداوند مهربان همه بچه ها حفظ باشن .ایلیای منم و همه کودکان دنیا 🌎 در آرامش و آسایش باشند.ایلیا جانم قلب مامانی ❤️عشق بابایی 😍
مامان ایلیا جانم
مامانای قشنگی که اسم بچشون ایلیاس ممکنه از خلق و خوشون بگید ؟ به شخصه معتقدم به این مسئله
مامان نور
بهخرین اسم دنیا فداش بشم ارامش دل ووجودم
مامان ایلیا جان
قشنگترین اسم از دید من فقط ایلیا خوشحالم ک خدا بهم یه پسر داد اسمشو گذاشتم ایلیا ایلیا جانم مامانی خیلی دوست داره ❤️
مامان ایلیا👼🧿
خيلي دنبال اسم گشتم هيچ اسمي مث اسم ايليا ب دلم ننشست❤️چه بهتر هم كه معنيش خدا با من است يا خدا هداي من است باشه❤️ خدا نگهدار همه بچه هامون باشه❤️
مامان ايليا
من نظرم رو اسم امیر علی بود باباش گفت ایلیا 😍😍😍لقب حضرت علی
مامان ایلیا
من اسم آراد رو دوست داشتم ولی همسرم قبول نکرد و بین همه ی اسمها اسم ایلیا به توافق رسیدم اونم فقط وفقط به عشق حضرت علی ..ان شاءالله زیرسایه آقا بزرگ بشن😍😍
مامان ایلیا
من اسم پسرم دومی میخواستم بزارم ایلیا ولی ثبت احوال حذف کرده این اسم رو اینجوری شد که اسمشو گذاشتیم محمدایلیا قبول کردن😍
مامان ایلیا
ما اسم پسرجانو از وقتی که باردار بودم اورهان انتخاب کرده بودیم وقتی به دنیا اومد دیدیم عید غدیره اونروز🥺 ولی چون اسم علی زیاد بود توفامیل نخواستیم علی بزاریم بعد شوهرم گفت علیسان باشه جوری که دیگه همه علیسان صداش میکردن ولی من خوشم نمیومد و نمیتونستم صداش کنم دیگه موقعی که شناسنامه رو میخواستیم بگیریم قطعی گفتم من این اسمو دوس ندارم 🤦🏻‍♀️ دوباره افتادیم دنبال اسم گشتن که یهو دیدیم «ایلیا» رو زده القاب امام علی (به زبان عبری خدا با من است،همت قوی،سرنوشت روشن،راستگوی بزرگ) دیدیم خیلی پرمعنیه همون لحظه انتخابش کردیم🩵😍
مامان ایلیا
اسم دخترم ستیا پسرم اِرمیا و کوچولوی سومی که به جمعمون اضافه بشه قراره اسمش ایلیا باشه هم بهم خیلی میان هم معنی خوبی داره وهم انتخاب خواهرش بوده...
مامان نی نی
ایلیا قلب منه قربونش بشم من انتخاب من تا ابد از یه جای بود اولین بار نمیدونم کجا بود اسم ایلیا رو شنیدم عاشقش شدم وهیشکی تایید نکرد شوهرمم دوس نداشت تا آخرین لحظه مقاومت کردم و همه روشکست دادم اسم پسرم گذاشتیم ایلیا ❤️
مامان ❄️ایلیا❄️
اسم پسر منم ایلیا هستش واقعا اسم قشنگیه هم لقب امام علی هست هم معنی خوب و قشنگی داره اسم همسرم علی هست گفتم پسرم بزارم ایلیا ک پدرش بیاد واقعا این اسم برازنده پسرم هست الانم باردارم دارم دنبال یه اسم پسر میگردم ک ب ایلیا جانم بیاد فعلا مرددم ولی اسم ارمیا هم دوس دارم ل اسم ایلیا نزدیکه
بابای نخودچی
اسم دخترم هست الیناشوهرم هست الیاس بخاطرهمین الان اسم پسرمم خدابخوادسالم بدنیابیادبزاریم ایلیا
مامان ایلیا
من هر کسی ی پیشنهاد میداد ولی با مشکلاتی ک داشتم فکر کردم بچه تو شکمم مرده چون هیچ تکونی نداشت و من اولین بار داریم بودهیچ جوره امادگی نداشتم ولی قوربونش برم روزیشم با خودش میاره ۱۲ّفروردین شب شهادت حضرت علی اومد هر کسی ی پیشنهاد میداد ولی برادم ک از خودم کوچیک تر بود گف ابجی بزار ایلیا دیدم بی راه نمیگه اسم قشنگیه و پر معنی چی بهتر از اینکه داییش اسمشو انتخاب کنه
مامان ایلیا
بچه ها اسمی که به ایلیا بیاد پسرونه !!!الیاس دوست ندارم
مامان Eliya
من هنوز پسرم به دنیا نیومده ولی ان شالله چند وقت دیگه به دنیا میاد و به عشق امام علی ایلیا میزارم
مامان ایلیا
ایلیا یعنی ایل بابا چون من بختیاری هستم به این خاطر گذاشتمش
بابای ایلیا
من وقتی نامزد بودم رفتم حرم امام رضا یکی کنار ایوان طلا به بچش گفت ایلیا مامان بیا من همون روز عاشق این اسم شدم وقتیم معنیشا فهمیدم بیشتر برام جذاب شد حتی یه عروسک پسرهم خریدم اسمشا گذاشتم ایلیا این شد که اسم پسرما گذاشتیم ایلیا
مامان ایلیا
بخاطر اینکه اسم حضرت علی بود
مامان ایلیا
ما قرار بود ی اسم دیگه بزاریم ولی لحظه های آخر دیگه ایلیا گذاشتیم اسم خیلی قشنگیه
مامان فاطمه حسنا
پسر من هم ایلیاست به نطرم اسم خیلی زیبایی هست
مامان ایلیا
من قبلا قراربوداسم پسرموبذارم صدرا ولی دقیقاشب شهادت امام علی دنیااومداسمشوگذاشتیم ایلیا
مامان ایلیا
من اول محمد امین انتخاب کردم اما سه روز قبل زایمان یک دفعه این اسم رو دیدم و جذب معنیش شدم و اینکه اسم حضرت علی علیه السلام هم بود و در عین امروزی بودن مذهبی هم بود و با چند تا اسم دیگه گذاشتم وسط قرآن با این حال ک همه گفتن این در نمیاد بار اول ایلیا در اومد و منم همینو گذاشتم همسرمم قبول کرد
مامان ایلیا
من دنبال اسم قشنگ و با معنی بودم،چون اسم همسرم الیاس هست ،اسم ایلیا به دلم نشست با همسرجونی و خواهرجونیام مشورت کردم اوناهم تایید کردن،بازم تالحظه آخر مردد بودم،داشتم میرفتم برای زایمان گفتم پس بزارم ایلیا همه اوکی دادن.الان که میبینمش انگارهیچ اسم دیگه ای بهش نمیاد جز ایلیا جونم
مامان ایلیا
اول اینکه جدید بودن اسم اصلا برام مهم نبود و من بیشتر عاشق معنی اسم شدم یعنی خدای خدایان و ریشه عبری بودن آن برام مهم بود و بعد جنبه مذهبیش هم برام مهم نبود و چون خیلی اسم اصیلی بود دوسش داشتم بعدا هم همه عاشق اسمش شدن
مامان ایلیا
من اسم حانیه گذاشتم چون دوس داشتم دخترم مهربون وبخشنده باشه والقاب فاطمه زهراست
مامان .....
چون لقب حضرت علی هست و اینکه این اسم خیلی به دلمون نشست عاشق اسم پسرم هستم
مامان ایلیا
چون اسم حضرت علی و خیلی دوست دارم ،دوست داشتم اسم پسرمو علی بذارم، چون اسم برادرم علی بود بهم میگفتن نمیشه، برای همین ایلیا رو گذاشتم که اسم امام علی هستش، و خیلی معنی زیبای داره،خدا با من است در زبان عبری
مامان ایلیا
شوهرم دوست داشت اسم مذهبی بزاره منم گفتم ایلیا میزاریم هم لقب حضرت علیه هم معنی قشنگی داره هم امروزیه
مامان ایلیا
همسرم ااسمشو انتخاب کردن واز لقب راستگوی بزرگش خیلی خوشم اومد😍😍😍
مامان ایلیا
من قبل از اینکه حامله بشم گفتم اگه خدا بهم پسر داد اسمشو ایلیا میزارم وهمین شد
مامان ایلیا
اسم پسرمنم ایلیاست.قربونش برم۲سال و ۷ماهشه.توبارداریم کلی دغدغه انتخاب اسم داشتیم .کلی همه پیشنهادمیدادند ولی به دلم نمینشستند و ...تااینکه ی روز تو اینترنت اسم پسر زدم ک هم امروزی باشه و معنی و مفهوم داشته باشه که به اسم ایلیابرخوردیم و گفتیم خیلی قشنگه اسم حضرت علی هم هست و....تا اینکه گل پسرمو اسمشو آقاایلیا گذاشتیم😇🙆‍♂️🧏‍♂️🙋‍♂️
مامان ایلیا🧒صدرا👶
اسم نی نی من تا بدنیا بیادو شناسنامه بگیریم هیراد بود عاشق این اسم بودم وچند سال بود ک انتخاب کرده بودیم ، اما ب دلایلی نذاشتیم در عرض چندروز ایلیا رو انتخاب کردیم معنی ش رو ک سرچ کردم فهمیدم ب زبان عبری یعنی خدابامن است ی جوری بهم ارامش داد
مامان هیراد
اول اینکه لقب حضرت علی در تورات هستش و معنی بسیار زیبایی داره (راستگوی بزرگ)
مامان ایلیا طلا💛
من از موقعی ک حامله شدم میگفتم ایلیامیزاریم اسمشو ولی همسری اسم رهام دوست داشت وقتی بدنیااومد هنو تصمیم قطعی نگرفته بودیم سه روز بعدش همسری هم گف همون ایلیا بزاریم قشنگه لقب حضرت علی هم هست 😍
مامان ایلیا
ایلیا رو دوست داشتم هم به این خاطر که حضرت علی رو خیلی دوست دارم و هم معنی اسمشونه . هم زیباست و هم امروزی
مامان ایلیا
من اسمه امروزی داشتم و شوهرم اسمه مذهبی برای همین ایلیا گذاشتیم که اسم حضرت علی و تقریبا جدید
مامان ایلیا
سلام.من اسم ایلیاروبخاطراین انتخاب کردم که پسرم گلم روزتولدحضرت علی اومددنیاواین اسمم که ازلقبای حضرت علی بود ومنم که این اسم وخیلی دوست داشتم بخاطرهمین انتخابش کردم
مامان ایلیا