معنی اسم نیکان

نام پسرانه نیکان با تلفظ /Nikān/ و املا Nikan جمع فارسی کلمه نیک به معنی خوب و پسندیده است.

نیکان جزو اسامی قرآنی نمی‌باشد و ریشه مذهبی ندارد.

حکیم فردوسی طوسی سروده‌است:

پس آمد بدان جای نیکان فرود

فرستاد نزدیک ایشان درود

سایت رسمی ثبت احوال، فراوانی نیکان را  تاکنون 9490 اعلام کرده‌است.

نام‌های پسرانه هم‌آوا برای نیکان عبارتند از:

نیکزاد، نیکروز، نیکنام، نیوان، نویان، نوشاد، نیما و نیکرای.

نام‌های دخترانه هم‌آوا با نیکان:

نیکا، نیکی، نگار، نینا، نازان، نوا، نورا و نیاز هستند.

 

ریشه اسم نیکان

فراوانی اسم نیکان

در حال حاضر ۷۷۳۲ نفر در گهواره با نام نیکان ثبت نام شده اند.

نظر کاربران درباره اسم نیکان

اسم پسرم نیکان گذاشتم امیوارم در آینده خودشم از اسمی که براش انتخاب کردم راضی باشه
مامان نیکان💙
پدر من فوت شده،۴ هفته بودم که اومد به خوابم یه نی نی کوچولو بغلش بود مثل اینکه بچه ی من بود گفت بیا براش اسم بزاریم اول یه اسم گفت ،گفتم نه بابا یکی دیگه بگو اونم گفت گفتم قدیمیه یه اس جدید بگو گفت پس اسمشو بزار نیکان.🥲ساعت ۶ بعدازظهر بود گفت الان دیره فردا بریم براش شناسنامه بگیریم من اسم دختر رو انتخاب کردم وای گفتم اگه پسر بود اسمشو از قبل آورده میزارم💙 نیکان💙
مامان آوینا💗نیکان💙
اسم پسرم رو خودم انتخاب کردم نیکان بزارم ،تا مثله اسمش فرد صالحی باشه انشالله، این اسم رو موقعی که دبیرستانی بودم انتخاب کردمو دوست داشتم روی بچم بزارم چون بچه معلم تاریخم که خیلی خانوم خوش برخوردی بودن نیکان بود و دخترشونم باران خیلی بچه های مودبی داشت مدرسه آورده بودشون دیدم دلم رفت براشون اسمای قشنگشونم پسندیدم
مامان نیکان
گل پسر منم نیکان هست عاشق خودش و اسمش هستم چقد زیاد شده تو گهواره😍
مامان آقا نیکان🩵
منم اسم یکی از قل هام نیکان بود🤍
مامان نویان💙
تصمیم گرفتیم اسم پسر عزیزمون رو نیکان بزاریم که مثل معنی اسمش آدمی نیک باشه
مامان نیکان
منم تصمیم گرفتم اسم پسر کوچولوم بزارم نیکان 😍حس میکنم خیلی خوش آوا و قشنگه ❤️🤰 نیک کوچولوی مامان بی صبرانه منتظر دیدن صورت ماهت هستیم
مامان نیکان🤱
من اسم پسر اولم کیان بود وباتوجه به اسمای انتخابیم دیدم نیکان از همه قشنگ تره وخیلی هم آوای خوبیه برای کیان
مامان نیکان
اسم دوتا پسرم هست کیان و رایان اسم سومی رو میخام بذاریم نیکان ولی بین چند تا اسم دیگه هم موندیم نیکان نویان رادان کیهان کدومش بهتره دوستان عزیز!؟؟
مامان نیکان
سلام اسم پسردوم من نیما بود ومن دنبال یه اسم میگشتم که به اسم نیما بیاد وقتی توی گوگل سرچ کردم چشمم خورد به اسم نیکان وتصمیم گرفتم اسمش رونزارم نیکان و واقعا هم اسم نیکان رودوست داشتم خیلی به دلم نشست😍
مامان نیکان ۱۴۰۴/۴/۴
سلام من تازه ۷ ماهه باردارم اسم نیکان رو خیلی دوست دارم اما با توجه به فراوانی که داره به نظرتون بذارم یا نه؟ و اینکه آیا حروف ابجد رو هم در تعیین اسم بررسی می کنید؟
مامان هیراد
اسم گل پسر منم نیکانه البته ۶ سالشه و واقعا خوشحالم ک اسمشو نیکان گذاشتم ☺️
مامان نِلا🩷🧚‍♀️
اسم دخترم نیهان بود خواستم به اسمش بیاد ونیکان رو انتخاب کردم
مامان نیهان کوچک🐣
من دنبال یه پسوند دلنشین برای محمد میگشتم و نیکان رو انتخاب کردم به امید اینکه محمدی نیک نام و نیکو سیرت برای جامعه تربیت کنیم
مامان فندوق
اسمشو گذاشتیم نیکان چون علاوه بر معنی و آوای قشنگی که داره. حرف اول اسمش با اول اسم منم یکیه و از همه مهم تر با مناسبت روز تولدم سنخیت داره آخه من روز احسان و نیکوکاری به دنیا اومدم و به دنیا اومدن پسرم برام تولد دوبارس☺️. امیدوارم هدف از خلقت پسرم این باشه که هم دنیای خودش هم دنیای اطرافش رو پر از خوبی و نیکی کنه و ان شاء الله مثل معنی اسم قشنگش انسان صالح و شایسته ای باشه.🥺♥️
مامان نیکان
اسم نیکان بسیار اسم اصیل و با مسمایی هست من اسم پسرم رو ۱۱ سال پیش نیکان گذاشتم و الان که این همه سال می گذره خیلی خوشحالم که این اسم رو برای پسرم انتخاب کردم که نه قدیمی شده و همیشه به دل می شینه ❤️nikan❤️
مامان ❤️❤️Nilsa❤️❤️
من اسم نیکان خییلی دوست داشتم وموقعی ک باردار شدم گفتم اگه پسر باشه نیکان میزارم تا ۵ ماهگی جنسیتو نمیدونستم ولی اطرافیان با علائمی ک داشتم میگفتن دختره تو ذوقم میخوردبا این حال خدارو شاکرم ک دعای منو براورده کرد گل پسر سالم و خوشکل بهم داده ک اسمشو بزارم نیکان ب امید اینده ای نیک و خوشبختی.
مامان نیکان جان ❤️
پسر من کانادا به دنیا اومده دلم می خواست یک اسم ایرانی با تلفظ راحت تو بین الملل بذارم واینکه با معنی باشه و به فامیلی پسرم بیاد برای همین نیکان انتخاب کردم با معنی واضحی که داره به معنی خوب پسندید ،انسان شایسته با سعادت صالح ،خوش خلق با اسم کوتاه نیک بین المللی ایشالا زندگی همه گل پسرها پر اتفاق نیک😍💙
مامان نیکان نورN2
من زمانی ک باردار بودم و نمیدونستم پست ارسطو (اسم واقعیشو الات یادم رفت😂) تو اینستا دیدم ک اسم پسرش نیک بود بعد یهو اسم نیکان ب ذهنم رسیدو هم از معنیش و هم از آواش خوشم اومد و گفتم هروقت پسردارشدم اسمشو میذارم نیکان بعد چنوقت فهمیدم باردارموبعدشم دیدم پسرشد..دیگ اینجورشد ک نیکان گذاشتیم
مامان سید نیکان
اسم پسر منم نیکان از معنی اسمش خوشم اومد گذاشتم
مامان نیکان
مامان نیکان جون هستم و جریان اسمش ازاین قرار که می‌خواستیم به فامیلی و اسم پدرش خیلی نزدیک باشه که نیکان تقریبا بروزن اسم پدرش و فامیلی بود و هزار البته معنی خوبی هم داشته باشه ،😘😊😊😊🌹
مامان نیکان
جریان انتخاب اسم نیکان : زمانی که دبیرستانی بودم یه پوستر بچه به در کمدم چسبونده بودم یه پسر باموهای بور و چشم و پوست روشن کنارش بزرگ نوشتم نیکان هی میگفتم این پسر منه دقیقا ده سال بعد خدا یه پسر بهم داد با موی بور و پوست روشن اسمشو گذاشتم نیکان 😍
مامان نیکان
اسم پسر من نیکان هست والان ۲ ماه و۲۲ روزشه
مامان الناز ونیکان
ما ۳ تا اسم انتخاب کرده بودیم که نیکان از همه قشنگ تر بود و چون معنی قشنگی داشت به امید اینکه اینده پسرمان به سمت خوبی و نیکی سوق پیدا کنه و آدم خوبی باشه دستگیر و کمک حال برای خانواده و جامعه باشه انشاء الله
مامان نیکان
سلام من ماهای آخر بارداری دنبال اسم بودیم یهویی اسم نیکان به ذهنم رسید هر دومون گفتیم قشنگ و نیک
مامان نیکان
سلام من و همسرم اسم نیکان را از روی اسم برادراش انتخاب کردیم اسم پسر بزرگم عرفان و اسم دوقلوهامم پویان و شایان وقتی همسرم گفت نیکان بزاریم من عاشق این اسم شدم چون واقعا اسم قشنگی هست و معنی زیبایی داره و الانم نیکان جونم مثل اسمش خوب و نیک هستش
مامان نیکان بهبهانی
واااای دقبقا منم همین طور
مامان نیکان
اسم گل پسر منم نیکان فدای خودشو اسم قشنگش برم ک انقد بهش میاد ما هم اخرای هشت ماهگی بود ک قطعی شد انتخابمون باباش انتخاب کرد و من بعد از کلی نظر پرسیدن راضی به این انتخاب زیبا شدم اخه من خودم نظرم روی ارسام و ادرین و رایمون و نویان بود ولی الان کلی خوشحالم از این ک نیکان رو براش انتخاب کردیم امید وارم روز و روزگارش مثل اسمش پر از نیکی و نیک بختی باشه فداش بشم مرد کوچک مادر خوشحالم ک الان اسمش رو به هرکی میگم میگه به به چه اسم قشنگ و با معنی داره
مامان نیکان
تا 7 ماهگی دنبال اسم بودیم هیچی نظرمونو جلب نمیکرد تنها اسمی ک یکم ب دلمون نشست اسم ویهان بود که وقتی رفتیم توی نت دنبال معنیش بگردیم چشممون خورد ب اسم زیبای نیکان یم دل نه صد دل عاشقش شدیم و اسم نی نی نازمون شد نیکان😍
مامان نیکان
منو همسرم خیلی دنبال اسم برا گل پسرمون گشتیم و در آخر با یه روز که همسر سرکار و من تو خونه دنبال اسم بودیم و اسم های پیشنهادی رو برا همدیگه ارسال کردیم چون اسم نیکان بین اون نام هایی که هر کدوم جداگانه انتخاب کرده بودیم مشترک بود اسم پسرمون شد نیکان و حالا هر به کی اسمشو میگیم میگه چه اسم زیبا و بامعنی و خوشش میاد امیدوارم خودشم اسمشو دراینده دوست داشته باشه
مامان نیکان
من بین سام و نیکان مونده بودم که همسرم چون اسمش نیماست گفت نیکان که شبیه اسم خودش باشه. هر بار که پسرمو صدا میزنم لذت میبرم از آوای این اسم.معنی قشنگ آوای جذاب مخفف با معنی(نیک) اسم اصیل و شیکی هست .
مامان نیکان
من این اسمو تو اینستا دیدم خوشم اومد به شوهرم گفتم اونم خوشش اومد اسم پسر عزیزم شد نیکان با معنی خوب تلفظ خوب زیبا
مامان نیکان
حق انتخاب اسم با من بود وشوهرم اینو خوب درک میکرد بخاطره زحمتی که ما مامانا واسه بچه میکشیم البته من دوس داشتم هردومون موافق و اسمو دوس داشته باشیم،بین کلی گشت گذار وسرچ تو اینترنت ونوشتن اسما تو دفتر وتلفظ وتمرین یه روز اسم نیکان رو پیدا کردیم اولش میخواستم با اول اسم خودم شروع بشه چون کل اعضای خانواده ما همه با حرف آ شروع میشن بعدش فک کردم پسره وباباش با حرف ن هست بهتره با اسم اون ست بشه،وقتی این اسمو به خانوادم گفتیم بابام دیگه هی زنگ میزد وپیام میداد قربون وصدقش میرفت وپسندش شده بود ونیکان نیکان میکرد ماهم که هم اسمو هم معنیشو هم ست شدنشو پسندیده بودیم دیگه این شد که موندگار شد،امیدوارم که نیک سرشت،نیک اخلاق،خوب باشه در آینده
مامان نیلارز
قبل بارداری این اسم و دوست داشتم خیلی دوست داشتم اسم پسرم با اول اسم خودم شروع بشه . وقتی به همسرم گفتم خیلی خوشش اومد و قبول کرد.
مامان نیکان
من از وقتی فهمیدم باردارم یه لیست اسم دخترونه و پسرونه درآورده بود و مدام اسمهارو کنار فامیلش مینوشتم تا ببینم کدومش بیشتر بهم میان😀تا اینکه یه روز قبل از سونوگرافی تعیین جنسیت با همسرم اسم نیکان رو برای پسر و اسم برکه رو واسه دختر انتخاب کردیم که دیگه بچه پسر شد و اسم قشنگش نیکان، هم ایرانی بود و هم خوش معنی و آهنگین❤️❤️❤️
مامان نیکان
سلام عزیزان داستان اسم نیکان بر میگرده ب قبل بارداری دنبال اسم فارسی می گشتیم زیاد طرفدار اسم عربی نبودیم میخواستیم ی اسم پر مسما و معنی دار باشه ک وقتی بزرگ شد اسمشو دوس داشته باشه و اسم خوبی باشه. ک همچنان ک دنبال اسم بودیم ی روز از تو خیابون رد میشدیم ک تو ی مکان دقیقا ی اسم نیکان با فامیلی پدرش دیدیم ب حدی ب دلمون نشست ک همونجا گفتیم خودشه چون معنی اسمش می دونستیم یعنی خوبان مردان خوب و نیک و این جوری شد ک ی نام نیک روی پسر کوچولومون گذاشتیم ک هر وقت تو این س سال صداش میزنیم خوبی رو تو صورتش میبینیم و امیدواریم بتونیم انقدر خوب تربیتش کنیم ک مثل اسمش واقعا خوب و نیک باشه ی مرد از جنس خوبان ک بهش افتخار کنیم اقانیکان ...
مامان نیکان
من از همون اول که هنوز جنسیتش معلوم نبود اسم نیکان دوست داشتم بعد فهمیدم پسره به همسرم گفتم اولش مخالف بود ولی روزای آخر بارداری بهش گفتم آخرش اسمش چی بزاریم گفت همون نیکان خیلی خوشحال شدم ولی بعضی ها انگار این اسم رو نشنیدن وقتی اسمشو میپرسن میگم نیکان تازه میپرسن پسره یا دختره؟😂😂😂😂
مامان نیکان.یاسمین 💞
قبل از بارداری اسم نیکان رو شنیده بودم حس خوبی بهم داده بود،بعد که فهمیدم بچم پسره گفتم اسمش رو بزاریم نیکان
مامان نیکان
اسم نیکان رو همسرم انتخاب کرد ماه اخر بارداری.خیلی دوسش دارم و به نظرم هم تلفظش هم معنیش خیلی خوبه و ایشالا همیشه به نیکی یاد بشه نیکان =نیک سرشت
مامان نیکان
ما ماه اخر بارداری اسم نیکان رو انتخاب کردیم هم معنیش خوب بود هم به اسم دخترمون که نیلاست میومد به نظرم اسم ها رو شخصیت ادمها موثره و الان که پسرم پنج ماهشه احساس میکنم این اسم برازندشه
مامان نیکان